Atari Notator Related

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Ja Smackos,, Als je't moest lezen.. :P:P
ik ben eindelk echt van start gegaan met Notator,, met een Atari dus. Alles draait dus niet meer alleen met Amiga - MED-SS

Ik heb van't weekend een nachtje door gedaan om die MED-SS en Notator tegelijk te integreren,, En 't was best wel ni simpele,,
De ééne keer is MED-SS master en notator slave, de andere keer is Notator Master en MED-SS slave.

Mijn 'overstap' naar Notator is vooral om uit dat MED-SS tracker grid te geraken, en live mijn noten te recorden,,..

Soit, wat ik dus wou vragen...

Is er ergens een mouse button of pull down menu om een Track te deleten ??
Of moet dat steeds met de backspace toets,, (in Notator v3.21)

Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag is, maar ik heb ergens in 1993 dezelfde overstap gemaakt van Amiga met OctaMED+MIDI naar Atari ST, en ik vond toendertijd Cubase echt de makkelijkere optie voor sequencing.

Ik ben tegenwoordig Logic-gebruiker, maar in de Atari-tijd vond ik het een onding.

Check ook ff de MCA Cubase crack of de orginele versie natuurlijk maar die MCA is overal te downloaden
Ik had vroeger ook de Amiga en ST met cubase naast elkaar staan, maar Notator heb ik nooit gebruikt, iedereen gebruikte die MCA cubase disk ;)

Ja idd, 'k weet het,, Ik was ook altijd cubase minded op atari,

Maar:
Uit die midi sync resultaten met de midi-to-audio-cable lijkt notator heel erg goed te zijn, en is cubase zelfs 'slecht' of beter gezegd 'raar'
Er is een 'groove' op die midi sync,, op de 2de en 4de maat,, als ik me nog kan herinneren.
En zelfs straf, met de midex8 en cubase 5 / 6.5 lijkt daar ook nog steeds op één van de sync maten een grote jitter te zitten.

Notator is eigenlk heel erg strak,, voor zover ik nu weet, en eindelk begin ik te begrijpen hoe dat werkt ook.
Ik heb die notator dongle gratis bij een STE bij gekregen in de jaren 90', maar ik wou toen ook perse die cubase,, tot 2 weken geleden dus,

Gans dat notitie gedeelte van notator heb ik niet nodig, allleen kunnen realtime noten inspelen, en dat die perfect meelopen.
Vooral dat op gevoel inspelen,, Om eindelk niet altijd en alleen te moeten programmeren met MED-SS

Ik had ook ergens gelezen dat notator een soort van 'rythm arranger' is,, vandaar,

En ja, de volgende stap is mss logic op een macbook laten meelopen,, maar ik begrijp daar heel weinig van,,
Cubase met de profire2626 is zo vanzelfsprekend voor audio insert efx

En tja, ik heb die logic met AMT8 ook al gemeten naar midi jitter,
De midi out is best wel goed behalve de allereerste maat.. Maar,, ik vrees dat de midi in van de AMT niet erg goed is..??
Dat zou ik nog is op één of andere manier moeten kunnen meten,
Die van de Midex8 lijkt wel goed te zijn, of toch in cubase.. Daar heb ik al samples mee getriggerd,, met Direct Wave

En ja
Ik moet notator wel als master sync gebruiken bij de uiteindelke opname.
Als ik MED-SS als master sync gebruik, dan gaat notator out of sync. Het lijkt dat die iets vroeger begint te lopen na een tijdje

Soit,, :koffie::koffie:

en ja, goed dat je't al hebt gelezen Smack !! :) :)

Ik ben tegenwoordig Logic-gebruiker, maar in de Atari-tijd vond ik het een onding.
En ja, als je logic bedoeld op Atari,, De midi sync is daar erg slecht van,, Dus gans die midi timing ook denk 'k ?? Of dat is anders dan bij notator,,..

iedereen gebruikte die MCA cubase disk
en ja, ik dacht ook altijd zo.. Al kan ik niet uit eigen ervaring van de jaren 90' meespreken.
Maar als ik nu op Youtube zoek, dan lijkt notator toch het ding te zijn geweest...
Of ik vermoed toch voor het 90' classics genre.. die eerste Techno bv .. ??

Laatst gewijzigd:
En ja, als je logic bedoeld op Atari,, De midi sync is daar erg slecht van,, Dus gans die midi timing ook denk 'k ?? Of dat is anders dan bij notator,,..

Is dat pakket niet ergens op de ST al "Notator Logic" gaan heten? Volgens mij was "Logic" pas iets van toen ze op de PC/Mac zaten.

Ik begrijp mensen die achter een soort heilige jitter-graal aanjagen. Mij persoonlijk kan dit niet genoeg boeien. Ik trek het wel strak in de audio/mixfase als iets me stoort.

Ik begrijp mensen die achter een soort heilige jitter-graal aanjagen.
Mij persoonlijk kan dit niet genoeg boeien. Ik trek het wel strak in de audio/mixfase als iets me stoort.
Ja off course,,, 't is omdat ik nog steeds al mijn muziek maak met de Amiga - MED-SS..
Iedereen die met alles in the box werkt lacht natuurlk is erg hard,, en kan zich lekker concentreren op andere dingen,

Soit, soms denk ik, pff, al mijn muziek kan nog zoveel beter,,,
En soms hoor ik van, amai, da's eigenlk toch het allerbeste dat er is..mss speciaal voor mezelf gemaakt..

Is er een reden achter deze vorm van zelfkastijding? Je jaagt achter retro aan uit een soort romantiek? Voor de prijs doe je het niet, lijkt me, die 68000 machines worden langzaam aan een soort verzamelobjecten, waar je voor hetzelfde geld een tweedehands PC koopt die er rondjes omheen draait.

Idd, zelfkastijding,, :)
En jawel, ik moest eind jaren 80' kiezen tussen een amiga of een atari.

En het was een Amiga 500 geworden,,
En 'k heb sindsdien alleen maar in de amigascene gezeten... Atari was 'de vijand'

Ik heb wel het pre-newbeat tijdperk meegemaakt, en vandaar dat ik nog steeds muziek maak, als hobby.

"Hobbies",, Dat was hier altijd al zo, Eerst modelbouw met vliegers in 70', dan speed boten, dan RC Cars, dan muziek,,

Soit, oudere werkende intel macbooks heb ik voorlopig genoeg, maar 't is gewoon de manier hoe ik muziek maak..

Ik ben zeker geen muzikant, En het bleef steeds bij een tracker, MED-SS.
Maar ik mis daar wel wat mee, en dat probeer ik al jaren te verbeteren, bv ook m'n SynthCtrl plugin.
Renoise heb ik ook wel, maar tja,,

En idd, Amiga's of vooral de Atari's zijn nu erg goedkoop.

Soit, Deze topic is mss zoals een vraag stellen op een amiga of video forum over de video toaster card.

En ja, 'romantiek'. Da's vooral goeie muziek willen hebben, en eigenlk lukt dat alleen maar met retro house - techno,, bv beltram energie flash, smackos z'n boiler room set, of beter de 'R&S' tracks van toen,

De energie uit de hedendaags tracks lijkt volledig weg te zijn, of daar krijg ik geen kick meer, zo van "dat is't "..

Laatst gewijzigd:
Check ook ff de MCA Cubase crack of de orginele versie natuurlijk maar die MCA is overal te downloaden
Ik had vroeger ook de Amiga en ST met cubase naast elkaar staan, maar Notator heb ik nooit gebruikt, iedereen gebruikte die MCA cubase disk ;)
Toch niet iedereen.
Atari + Notator was in zijn tijd een zeer goede en stabiele opstelling.

Track delete voor zover mijn geheugen nog ok ik is : gewoon select + delete key.

Back