Cubase SX beat programming

Dat bedoel ik idd en soms is dat handig en soms niet als je namelijk in Kontakt de Envelope van de samples vol open zet speelt hij ze bij een lengte van 32 volledig af maar zet je de envelope heel strak dan niet dan kapt ie de sample af als het blokje ophoudt...
Is maar net wat je wilt..
Maar zo werk ik in elk geval.

Ik heb een tijdje met Halion gewerkt maar vind het toch handiger om een hardwaresampler en gewoon SX te gebruiken.
In jouw geval zou ik gewoon alleen SX gebruiken en alle beats importeren in je projectvenster en elke beat z'n eigen audiospoor geven.
Voordeel hiervan is dat je gemakkelijk in één venster alles kunt overzien en ook nog eens per kanaal (dus per beat) allerlei effecten kunt loslaten om heel je beat te shapen zoals jij dat wilt.
Kan je processor het niet meer aan dan doe je gewoon 'offline' processing.
Loopjes kun je knippen in single beats met het'Hitpoint' deelprogrammaatje.
Klinken sommige termen je een beetje vreemd aan de oren? Dan als de sodemieter die manual doorlezen. Dat moet je echt doen wil je een hoop uit SX kunnen halen. Dan worden veel vragen ook overbodig.

Succes,

gr. Tom;)

Origineel geplaatst door Kevin
Luister maar eens naar de volgende beats allemaal in Cubase SX gemaakt (sequensed) GEEN loops allemaal gebaseerd op one-shot drumklanken.

Nr 1
Nr 2
Nr 3
Nr 4

lekkere stukkies hoor!
Samples klinken ook lekker, zelf bij elkaar gesampled of van sample cd's of zo?

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Klinken sommige termen je een beetje vreemd aan de oren? Dan als de sodemieter die manual doorlezen. Dat moet je echt doen wil je een hoop uit SX kunnen halen. Dan worden veel vragen ook overbodig.

Ik heb dus het handboek van SX gekocht dus de termen kan ik altijd opzoeken.
Ben nu dus bezig geweest met HALion maar zal het ook via een audio-track proberen.

Origineel geplaatst door King of Snake
lekkere stukkies hoor!
Samples klinken ook lekker, zelf bij elkaar gesampled of van sample cd's of zo?

Sommige geluiden gesampled en sommige Stylus..

hmmm,als je alleen met one-shot samples werkt is het werken met de audio-sectie niet echt handig,pak dan gewoon halion (2) en mieter daar al je samples in die je verspreid over je klavier,voor elke toets heb je dan een sample,deze kun je in de keyeditor makkelijk in tekenen of triggeren met een midi-klavier en dan opnemen (wel even op auto-quantize zetten) op deze manier maak ik al m'n beats...
als je over een hardware sampler beschikt zou ik die gebruiken ipv een software versie (waarom heb je er anders 1?)
kijk maar eens of je aan halion2 kunt komen ipv halion,halion 2 heeft waldorf filters en die zijn een stuk beter dan de standaard filters die erbij zitten (vergeet niet receive midicontroller aan te zetten anders werkt het intekenen van filters niet)
succes!!!

Origineel geplaatst door Confusion-music
(wel even op auto-quantize zetten)

Mooi antwoord. Bedankt.. hiet heb ik zeker wat aan.... auto-quantize lijkt me handig. Als je anders in de key-editor de noten gaat plaatsen in bijv. 1/16 dan speelt ie maar een klein stukje van de sample af. En met auto niet als ik het goed begrepen heb ;)

Origineel geplaatst door Quinty
Als je anders in de key-editor de noten gaat plaatsen in bijv. 1/16 dan speelt ie maar een klein stukje van de sample af

Moet je de noot verder doortrekken of de quantise op 1/16 zetten en nootlengte op vrij..Of de envelope aanpassen in je sampler dan speelt hij hem ook helemaal af...

Origineel geplaatst door 6 trak
..."afgetrokken"... "cracks"... erm... 8o)

dan moet je ergens anders zijn vrees ik..
trekken -> zie maar
cracks -> niet hier...

btw DJ Quinty,

waarom probeer je www.renoise.com niet
dan kun je wel met de bekende tracker-interface aan de slag
en OOK vsti's gebruiken
en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller beats proggen :)

Neeee geen renoise, ik kon het nog niet maar ik wil van het tracker gespeel af. Heb jaren geleden ook al eens met Cubase gespeelt en daar wil ik gewoon meer mee doen!

Moet nu alleen nog een juist MIDI controller keyboard kopen, zat te denken aan een Edirol PSM-50

Gewoon goedkoop syntje aanschaffen dan sla je 2 vliegen in 1 klap....
Roland Alpha Juno 2 (heb ik nu zelf ook) en heeft een lekker klaviertje let wel op dat alles nog werkt want sommige Alpha's willen niet meer helemaal werken (krijg je met die gabbers en d'r gehak :D )
De Alpha Juno 2 heeft 61 Toetsen,Velocity en Aftertouch (alleen de aftertouch wil soms niet meer aanwezig zijn bij de Alpha's)

Origineel geplaatst door dilemma
En laten we eerlijk zijn € 800,- voor een sequenser zijn best wel veel pleuro's.=(

je kan ook een exemplaar kopen van het blad computer music :)
daar zit een cd bij met een gratis sequencer en een aantal erg leuke vst instrumenten waarmee je echt kan beginnen. Je krijgt een sequenser, een drum instrument, een sampler, een tb303 kloon (volgende maand), en nog veel meer.

elke maand wordt de cd bijgewerkt dus je hebt altijd een lekkere verse set met alle spullen die uitgebracht zijn.
En ook al is het gratis, het is best redelijk goed te gebruiken, dus zo kan je leuk beginnen.

Ik w8 wel tot ik ergens die SX / VST vandaan heb, tot die tijd gebruik ik cubase audio 1.1 nog wel.
Zat bij mijn allereerste geluidskaart.
Ik heb nu wel weer een "goede" crack maar meestal als je hem even gebruikt dan kom je altijd
Weer een paar bugs tegen..(drag and drop en vast...)
Ik heb het geld er ook wel voor over, om de originele aan te schaffen,
maar een nieuwe soundcard en monitors hebben toch echt nog voorrang.
Misschien als ik ooit er iets mee uitbreng vind ik het zijn geld wel waard.
Lijken microsoft wel, belachelijk hoge prijzen.
Maar goed hier kun je weer een hele nieuwe thread van maken, sorry.

vraagje over het werken met de drum editor. ik ben sinds kort naar cubase overgestapt. maar ik had verwacht als je met de drum editor zou werken dat hij automatisch de lengte van de noot doet aanpassen wanneer de volgende noot erin komt.

in flstudio was dat wel erg makkelijk want nu moet ik na dat ik een beat heb gemaakt nog de noot lengte aanpassen.

heb de sample geladen met kontakt. en heb al vanalles gedaan.
en is het trouwens ook mogelijk dat de sample ook stopt als er een 2e sample afgespeeld word?

b.v (I . . . I . . . I . . . I . I I ) bij de laatste 2 hoor je de sample overlapt worden.

Back