Voyager

Ik heb die Gotharman euroracked voyager oldschool indertijd van Endfest overgenomen. Ben ik ook nog steeds erg blij mee. Ik denk dat de enige terechte kritiek die je op de Voyager kan hebben is dat ze het een 'Minimoog' noemen, en het is gewoon geen Minimoog. Maar zeker geen slechte synth.

Ik heb die Gotharman euroracked voyager oldschool indertijd van Endfest overgenomen. Ben ik ook nog steeds erg blij mee, zeker geen slechte synth.

Wist niet dat jij die ook had!
Ik heb ooit een model D gehad en was er alles behalve van onder de indruk, het geld is er wel voor maar ik koop nooit 2 x dezelfde synth.
Als ik iets nieuws (lees gebruikt) aanschaf dan iets wat ik nog niet eerder heb gehad.
En ik heb al genoeg met 14 synths / modules.

Voyager is een zieke bak, in de goede zin van het woord.

Gebruik hem eigenlijk nooit voor bassen, maar wel voor leads, filtersweep patches en fx enzo.
Super veelzijdige synth. En lekker stabiel ook.

Ik zou hem nooit omruilen voor een vintage minimoog. (behalve als ik hem mag doorvekopen en dan weer een voyager terugkopen en de rest in mijn zak houden :D )
Mede wegens zijn instabilieit, leeftijd en pre -midi fratsen. En die dual filter lp/lp of lp/hp met stereo spread (dual lp) op de voyager is lekker ruimtelijk.

En ik kan hem lekker op mijn scherm editen op mijn scherm met de Mogue Voyeur editor van CTRL.org...

Is trouwens de enigste synth die ik heb teruggekocht ooit. Nadat ik hem had verkocht toen ik 5u modular ging en later die modular weer weg heb gedaan.

Van een zwarte Select Series versie naar een witte versie, ziet er ook super sexy uit.

Oh, dat had ik ook niet gezien. Maar zat er wel aan te komen, ze zijn bij Moog flink de boel aan het omgooien de laatste tijd. Ergens wel jammer, de Voyager was een van de laatste echte old-school stijl synths met zijn houten bekisting en Russische onderzeebootknoppen. De mijne is alweer een tijdje weg, uiteindelijk toch niet echt mijn ding, maar gewoon qua look & feel zeker 1 van de mooiste synths ooit.

Ik heb die Gotharman euroracked voyager oldschool indertijd van Endfest overgenomen. Ben ik ook nog steeds erg blij mee. Ik denk dat de enige terechte kritiek die je op de Voyager kan hebben is dat ze het een 'Minimoog' noemen, en het is gewoon geen Minimoog. Maar zeker geen slechte synth.

toen ik dat ding kocht, had ik geen idee wie gotharman was. het leek me gewoon een leuke synth en dat is het ook zeker.

Nou dan kunnen we op de Voyager ook lekker de vintage hype loslaten. Ik vond dat ie van de week al zeker 15% dikker klomk dan die week ervoor. Kzweerje.

Ooooo

Ooooo

Wat zal er dan komen in plaats van de Voyager? Een pimpampaarse doorkijksynth met konijnenoren? Phat bunny number 37?
Ik ben al lang uit de Moogtrein gestapt. Had er veel contact mee en samen leuke dingen gedaan.
Uiteindelijk vond ik het allemaal te flets en toen ze met ikea en gekleurde imacs gingen concurreren was ik er mee klaar.
Bob, your memory rests and the company turns into pieces.
Tizmaargoeddatdieouwehetnietmeerhoefttezien.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    34,4 KB · Bekeken: 64
Jammer ja, dat ze ermee stoppen. Niet dat ik er het geld voor (over) had, maar het is jammer dat zo'n mooie klassiek ogende synth niet meer gemaakt wordt. Ook was het één van de weinige analoge synths met drie oscillatoren, wat ik zelf veel prettiger vind werken dan die eeuwige "2 osc + subosc" die ook Moog nu overal hanteert.

Tja, zo lang het verkoopt zou ik het maken lijkt me
10.000 plus exemplaren in synth land is wel een redelijk verzadigheidspunt lijkt het.
Jammer

Ik was er een beetje laat mee want ik heb er nog maar sinds een half jaar èèn :?.
Niet zo rauw en ongeslepen als de geliefde en veel geprezen D, maar wel stukken veelzijdiger :eureka:
Its a shame :doei: =(

Wikipedia: In September 2015, Moog Music announced that after 13 years of production and over 14,000 units sold, sales of the Voyager would be discontinued.[2]

Pakweg net zo veel als de Model D en in dezelfde orde als de TB-303, Mono/Poly,

Misschien zijn er maar ongeveer 14.000 echt synthnerds op dees aardkloot ?

Ik neem aan dat er wel wat nieuws gaat komen op den duur.
Misschien een doorgeevalueerde versie van de Sub37, gezien ze de Phatty lijn toch al erg aan t doorzetten zijn.

Back