Hoevaak hoor je een nummer voordat het klaar is?

Hoevaak hoor je een nummer voordat het klaar is?

• Totaal aantal stemmers
    59
Het is mij overkomen dat ik een nummer klaar had en een paar dagen later terug luisterde en er vervolgens een kompleet nummer van heb gemaakt.

Het is mij overkomen dat ik een nummer klaar had en een paar dagen later terug luisterde en er vervolgens een kompleet nummer van heb gemaakt.

:D bedoel je nou dat het eerst eigenlijk niet klaar was of ben je het woordje 'ander' vergeten?

Ja inderdaad!
Of heb je van datzelfde nummer een compleet nieuw nummer gamaakt dat precies hetzelde klonk?

Ik was het woordje 'ander' vergeten.;)

Mijn nummers zijn nooit klaar
Tot die tijd beluister ik ze zo nu en dan

Dat is wel het mooiste uitgangspunt.
Alleen kan je dan nooit iets uitbrengen.

Zodra een nummer 'publiek' is, is het wat mij betreft klaar.
Hoewel ik soms toch nog dingetjes verander als ik het pubiek heb gemaakt op SoundCloud bijv..
Denk dan soms van 'neh' en pas ik het toch nog aan.

Ik was het woordje 'ander' vergeten.;)

8o) he jammer ik verwachte hele vernieuwende arrangeertechnieken....

die neiging heb ik ook wel om achteraf dan nog dingen te gaan aanpassen, maar dan is het dus nooit klaar en wordt het nummer er beter van? ik denk t niet.

T grappige is denk ik ook dat negen van de tien mensen dat detail volkomen gemist hebben (tenzij het echt iets scheefs is maar dan is er denk ik meer aan de hand)

20 to 50 keer denk ik. Ik werk niet met een daw maar neem een live jam op zodat het ook alniet erg voor de hand is om terug te luisteren.
Ik maak eerst alle geluiden naar mijn smaak, maak dan een loopje waarin alles speelt, dit neem ik dan op en mix ik af.
Als ik dan alles goed heb staan, jam ik wat in het rondt totdat ik wat in een flow zit op een track in 1 keer op te nemen.
Als ik die dan heb, ben ik vaak nog niet tevreden en doe het nog een keer, al werken de spontane opnames achteraf het beste.
Het is wel aan mn tracks af te horen dan ze live zijn denk ik, ik denk ook niet dat dit een werkwijze is voor altijd maar het werkt zo lekker makkelijk.

Back