Volgens mij Jompo, heb jij het idee dat werkelijk iedereen hier op dit forum enkel en alleen "succes" wil
hebben met hun muziek. Dat lees ik zo tussen jou regels door.
Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, je kunt prutsen en je kunt prutsen met een doel voor ogen.
Ik ben meer van de eerste, maar dat betekent niet dat ik het allemaal niet serieus neem (ook niet mezelf).
Het lijkt er ook op alsof, volgens jouw theorie, je altijd en eeuwig 100x moet luisteren voor het helemaal
af is. Ook daar ben ik het totaal niet mee eens.
Hey Arv,
Ik denk dat je mijn verhaal verkeerd begrepen hebt.

Ik heb jouw quote weliswaar gebruikt om de verschillende
legitieme redenen om met muziek bezig te zijn, te illustreren; wellicht voel jij je daardoor aangevallen en dat betreur ik.
Ik heb in mijn verhaal nergens het woord succes gebruikt, dat lees jij er zelf in!
En waar jij vandaan haalt dat ik denk dat iedereen hier op het forum enkel en alleen "succes" wilt, weet ik ook niet.
Als je prutst en prutst met een doel voor ogen, zoals jij zelf zegt ( daar is niets mee mis), probeer je dus ook het beste eruit te halen toch? Als ik jou dan had willen helpen om daarin verder te komen en dus "succesvoller" in dat streven te zijn, ben ik dan zo'n klootzak?
Wij willen toch allemaal succes in wat wij doen, toch? Of het nou prutsen heet of iets anders; het woord prutsen zou ik bijvoorbeeld zelf nooit gebruiken om iemands werk te duiden, zo serieus neem ìk mensen.
Maar jij vind jouw werk misschien zelf gepruts (jouw eigen woorden) en omdat ik op een andere manier met muziek bezig ben, denk jij dat ik wat dan ook denk, maar dat zit in jouw eigen hoofd.
Ik heb verder duidelijk aangegeven vanuit welke perspectief 100+ keer niet echt veel is, wat niet betekent dat het ook voor jou moet gelden.
Als ik vertel dat een geschoolde musicus honderden uren besteedt aan het oefenen van één stuk, of alleen toonladders, is dat simpelweg mijn inbreng in de discussie vanuit mijn perspectief. Je kunt dan kiezen om te beseffen dat er mensen zijn die anders omgaan met muziek of je kunt mij ervan beschuldigen dat ik denk dat iedereen urenlang toonladders moet gaan zitten oefenen.
Dus nogmaals; ik heb duidelijk aangegeven dat er
verschillende legitieme redenen zijn om met muziek bezig te zijn, dus ik heb niemand in hun waarde aangetast.
Afhankelijk van eenieders combinatie van
legitieme redenen om met muziek bezig te zijn, zal het logischer zijn om 100+ keren te luisteren of 1 keer. In
MIJN situatie is dat 100+ keer en uit de enquete blijkt dat ik niet de enige ben.
Verder, zoals met alles in het leven, zullen de behaalde resultaten het gevolg zijn van eenieders inzet en de mate waarin die zelf hun werk serieus nemen. Hiermee heb ik ook niets onlogisch gezegd, of je het mee eens bent of niet.
De liefde voor muziek en ook "succes" (om jouw eigen woord te gebruiken) is voor iedereen anders en persoonlijk, zoals ik vanaf het begin al zei.
Maar dat "succes" (dat bereiken van jouw beoogde doel) komt met een bepaalde inzet.
Ik hoop dat mijn verhaal nu wel duidelijker is, ik laat het in ieder geval hierbij.
Respect.