Arp 2600 met sequencer.

Arp2600 is lief. Met die sequencer heb ik geen ervaring, is die nog lolliger dan de gemiddelde andere analoge seq?

Schuifjes ipv draaiknoppen lijkt me visueel wel handig om je sequence te zien. Jammer dat het weer van die brakke Arp schuifjes zijn. :)

Die sequencer ken ik wel.
Gaaf ding hoor.

Je kan inderdaad het aantal steps instellen.
Er zit verder nog een quantizer op (zodat hij altijd zuivere noten uitstuurt).
Dit kan je uiteraard ook uitzetten.
Verder is het wel bijzonder dat hij heel erg snel kan.
Je kan bijvoorbeeld op audio snelheid laten syncen (door dus audio in de trigg input te doen) en dan heb je in feite een wave shaper.

Leuk leuk :D

Je kan bijvoorbeeld op audio snelheid laten syncen (door dus audio in de trigg input te doen) en dan heb je in feite een wave shaper.

Leuk leuk :D

Geïnspireerd door de Moog sequencers dus. De 960 werd hier ook vaak voor misbruikt. Da's wel leuk inderdaad.

Heb er 2 gehad: leuke snel te bedienen sequencer
Ook omschakelfunctie kanaal 1-2 was handig
Achter de fenix3 staat deze wel vrij hoog op lijst van toffe sequencers

Wow er komen de laatste weken wel leuke dingen voorbij op MP...

10kE wordt misschien wel gehaald ja.... Ene peter wil em heel graag zo te zien. :)

Ik heb voor de mijne ook 9000 betaald indertijd. Sta niet te klapperen dat-ie 10K haalt met die sequencer erbij.

ja ,mooie set!

Heel mooi, mooier dan de zwart/oranje (MK3), maar minder zeldzaam als de "bleu meanie"

Attachments

• 2.jpg
    2.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 102
Wow er komen de laatste weken wel leuke dingen voorbij op MP...

10kE wordt misschien wel gehaald ja.... Ene peter wil em heel graag zo te zien. :)

sorry hoor - de arp is een mooie synth, maar wat mij betreft ook weer niet zo bijzonder. voor 10K koop je een heel mooie modulaire synth bij elkaar die de ARP qua spannende oscillators, filters, modulatie en effecten aan alle kanten voorbijgaat.
en vintage is zo 2014.

Ja d'r is inderdaad veel te krijgen tegenwoordig
Vintage is zeker niet meer de eerste keus
Gisteren een prophet 08 gekocht omdatikm'n polyanaloig miste na gedwongen verkoop van de jp8
Tis zeker niet hetzelfde maar er valt goed mee te leven
Opvallend detail: d'r zat vrijwel geen enkele bruikbare preset op
Allemaal te hard ingestuurd / voices op 100%, en dan maar klagen op al die fora dat ie zo harsh klinkt

sorry hoor - de arp is een mooie synth, maar wat mij betreft ook weer niet zo bijzonder. voor 10K koop je een heel mooie modulaire synth bij elkaar die de ARP qua spannende oscillators, filters, modulatie en effecten aan alle kanten voorbijgaat.
en vintage is zo 2014.

Tja, wat is bijzonder.. En je weet toch, meer dan ik Leo, dat het ook een gevoelskwestie is..

Ik bedoelde "enige keus" ipv "eerste keus"
Detail...;-)

Voor wie een dikke synth zoek, ik zit eraan te denken om mijn Fenix weg te doen....

Back