2 onafhankelijke midi inputs > AMT8 ?

ano220424

in de ban
in de ban
Hoewel ik redelijk vertrouwd ben met Logic en de midi-instellingen in de enviroments, zit ik intussen al een tijdje met een vervelend midi- probleem.

Ik wil namelijk over 2 verschillende midi-inputs van de AMT8 met 2 verschillende master klavieren 2 verschillende midi kanalen aansturen over verschillende 2 midi- outputs, en dit uiteraard ook kunnen opnemen. Zodanig dat je lekker met z'n tweetjes kan improviseren. Iemand speelt dus bv bassynth op een Novation terwijl de ander drums speelt op een sampler.
Het resultaat komt in 1 track terecht die je - dat wist ik al- naderhand uit elkaar kan halen in 2 onafhankelijke tracks.
Maar :
Wanhopig want ik heb al flink gezocht en geprobeerd maar vind op het eerste zicht geen deftige uiteg in de manual over zulk een set-up waarbij je 2 onafhankelijke inputs tegelijk gebruikt. Hoe moet de enviroment eruit zien ? Iemand een idee ? Een plaatje ?
Is er hier iemand die 2 inputs tesamen gebruikt ?
Hoe dan ? Je kan wel 1 audio + 1 midi track samen selecteren, maar 2 midi tracks ?
FRUUUUSTRAAAAAAAAAAAATIE ! @!grrr##!!
Ik heb zelf de oplossing helaas nog niet gevonden. Op eerdere threads met dezelfde vraag kreeg ik nog geen sluitend antwoord, dus probeer ik het via deze nogmaals.
Waarschijnlijk is de oplossing even éénvoudig als de vraag maar mij lukt het niet.

Al op voorhand dank aan de wizzard die hét antwoord wel kent.

Re: 2 onafhankelijke midi inputs > AMT8 ?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Waarschijnlijk is de oplossing even éénvoudig als de vraag maar mij lukt het niet.

Al op voorhand dank aan de wizzard die hét antwoord wel kent.

Het antwoord is heel eenvoudig: het kan niet...

Alle inputs van de AMT8 fungeren als 1 input voor logic. Dus elk masterklavier gekoppeld aan de inputs van de AMT speelt het midikanaal dat je op dat moment hebt gekozen in je track.

Het kan wel, maar de 2e bron moet je dan loskoppelen in je environment van de input van logic.
Als je die input direct met een virtueel kabeltje bijvoorbeeld naar je sampler route gaat dat wel,
alleen je data ven de 2de input komt niet meer in de sequencer terecht.

Jammen kan dus wel over aparte inputs, maar dat allebei opnemen volgens mij niet op die manier.

Probeer dit eens, misschien werkt het:
Bron 1 op midich. 1 laten zenden
Bron 2 op midich. 2 laten zenden

Allebei de ontvangende apparaten op 1 output van je interface zetten:
App. 1 op midich. 1 zetten
App. 2 op midich. 2 zetten

Een multi instrument aanmaken in logic voor die bewuste midioutput met 2 channels actief.
In je arrange venster dat multi instr kiezen met midich op all, inspelen allebei en naderhand splitten
op midichannel, moet eigenlijk werken lijkt me.

Ben benieuwd, moet lukken dit!!

Origineel geplaatst door Beepr

Probeer dit eens, misschien werkt het:
Bron 1 op midich. 1 laten zenden
Bron 2 op midich. 2 laten zenden

Allebei de ontvangende apparaten op 1 output van je interface zetten:
App. 1 op midich. 1 zetten
App. 2 op midich. 2 zetten

Dank je voor de hint. Wat je voorstelt zal ongetwijfeld werken omdat beide apparaten op dezelfde midi-out zitten, maar dit is in mijn geval zinloos. In die zin dat de AMT8 wel 8 outputs heeft die nota bene allemaal aangesloten zijn. Aan een aantal outputs hangen zelfs meerdere apparaten, en ik wil die configuratie niet wijzigen.
Bovendien wil ik het kunnen opnemen in Logic.

Nog iemand?

Dat je een bepaalde output config niet wilt wijzigen snap ik, maar je kan met mijn voorstel prima opnemen.
Alle inputs worden in 1 stream samengevoegd die je later weer kunt "demix-en by channel"

Als ik een spoor uit de RS7000 (meerdere midi channels) in Logic opneem kan ik dat later weer gewoon splitsen in data per kanaal.

Misschien zie ik iets verkeerd hoor, maar dit moet lukken dunkt me..?

Hopeloos

Hopeloos

Ik wordt er stillaan hopeloos van.

Heel de midi input/output-stream wordt geregeld via je een bepaalde "track" die je kiest in de arrange-window en waaraan dus die fameuze enviroment hangt.

Het éénvoudigste zou zijn dat je 2 midi tracks kon selecteren, waarbij je ook zou kunnen bepalen welke midi-inputs zijn gerelateerd aan de gekozen tracks. Net zoals je de outputs kan kiezen bij het aanmaken van een nieuw enviroment.
Helaas kan dit niet, er staat ook geen 1 letter in de manual over het gelijktijdig gebruik van 2 midi inputs, of hoe je 2 midi tracks tegelijk kan selecteren. Ik denk dat het gewoon niet kan. Hoewel Logic nagenoeg geen geheimen meer voor mij heeft lukt geen van de voorstellen die jullie maken.
Dit moet ik hogerop gaan uitzoeken, en echt, ik begin sterk te twijfelen of het kan.

Misschien dat Hij je verteld dat het ook niet kan. ;)

En je hebt er natuurlijk niets aan dat het in Cubase SX wel kan.
Misschien niet zo overzichtelijk als een environment maar tsja.

Het lijkt me wel dat je meerdere (midi) kanalen in Logic kunt opnemen.
Dan zou ik toch maar eens op multitracking of zo zoeken. Misschien dat je dan op die manier er ook achter komt hoe je 2 midi tracks dan kunt aangeven om mee op te nemen.

Maar ik heb nog een AMT te koop. :D

Back