psytrance

TommydeB

Ingeburgerd
Na tijden niet in de studio te hebben gezeten nu toch weer even verslaafd. Heeft volgende track opgeleverd en ben benieuwd naar eventuele feedback :) Klinkt misschien wat over datum en ga dat bij een volgende poging anders proberen aan te pakken.
Lijkt me ook leuk om met andere psy producers in contact te komen..

leuk, ik hou wel van deze stijl, idd wat oldschool, zit te luisteren op laptop dus kan weinig zeggen over mix, zou me niet druk maken om de stijl, gewoon doen wat je leuk vind, met de muziek in deze niche kan je zowieso niks verwachten qua exposure, is gewoon fun voor jezelf. als je toch hoopt op airplay moet je ubersaaie saaie psy-proggy gaan maken (denk ik).

Bedankt Vipal, Designer en Pianoman !
Lekkere tracks Vipal. Zijn dat minitaur basslines?
Ik heb een slim phatty maar helaas niet te gebruiken voor live basslines. Zit geen osc restart op grr
Zit je toevallig omgeving den haag?
groeten
Thomas

Ok Tommy thx, ja heb idd ook minitaur gebruikt voor basslines.

live basslines?... gewoon bouncen en recht zetten die audio. doe ik met de minitaur ook, alleen met de pro2 hoeft dat niet maar die is dan ook wel helemaal de bomb voor bl's. ik vond de SP trouwens erg lekker voor psy-basslines, doet niet onder voor de minitaur, in mijn ervaring. op c8 heb je nu de multiband env. shaper das wel secret weapon erbij. maar je zult wel op ableton zitten. ik zit in zaltbommel niet in de buurt dus. ben ook beetje in writersblock periode geloof ik.

heb ff de headphones erbij gepakt, je mix klinkt goed, goeie drums maar mag misschien iets meer variatie hebben, hier en daar wat stutteren of zo. en misschien zou je wat meer reverbs kunnen gebruiken. maar is top track kan zo op een VA compiltaie.

Thanks!!
Writersblock sucks! Heb je geen zin om de studio in te gaan of komt er niets uit als je bezig bent?
Multiband env shaper klinkt goed!! Wat is c8 (cubase?) en is dat dan een native cubase plug? Ik gebruik idd ableton.
Ik ben afgelopen dagen bezig geweest met een beter template incl oplossingen voor die variaties in drums en reverbs. Snel kunnen werken is belangrijk anders strand ik in eeuwig doorklooien.. ;)
Dit uitbrengen op va album zou super zijn. Ik heb nog nooit iets zelf uitgebracht, alleen een keer een projectje met iemand samen.
Jammer dat je niet in de buurt zit, maar wellicht is een collab via internet iets? Ik heb daar geen ervaring mee, maar de meeste doen het zo geloof ik?
Toch klinken jou tracks een stuk harder dan die van mij. Idee wat ik niet goed doe? Ik ga morgen even paar in de studio luisteren :)

Ik vind m lekker hoor! Persoonlijk houd ik van iets meer variatie, maar das smaak en misschien ook wel genre afhankelijk. Er zit een lekkere drive door die fijne baslijn!

Idd lekkere baslijn! Ik ben niet thuis in het genre, maar ik vind de stiltes op 2.27, 4.32 en 5.51 wat extreem...
Dacht even dat mijn versterker de geest had gegeven... :-)

Net nog even in de studio zitten luisteren... en fok yeah! wat een lekkere baslijn! Die stilte zijn toch een beetje alsof het om een teaser track gaat waar gaten in zijn gemaakt...

Thanks Guy's!!
Heeft me aardig wat tijd gekost om strakke basslines te maken, maar inmiddels lukt het aardig :)
Die stiltes zijn inderdaad omdat het een demo is. Ik ken verhalen van gasten die rippen van soundcloud en het onder andere naam op cd zetten. Ooit een discussies van gevolgd op isratrance en het waren er veel die het overkomen zijn..

haha stupide, dat klopt wel :) Veel nordlead..
Maar als ik naar rock of metal luister is het ook veel hetzelfde (en dat blijft ook lekker!). Over 10 jaar zal dubstep ook nog wel dezelfde sounds hebben denk ik.
Bedankt voor je compliment:))

Een dingetje viel me op, dat gefilterde dingetje met delay dat er op 3:38 in komt, heeft naar mijn smaak een te trage attack. Hij hupts er net een tikkie achteraan. Verder prima :okdan:.

Die stiltes zijn inderdaad omdat het een demo is. Ik ken verhalen van gasten die rippen van soundcloud en het onder andere naam op cd zetten. Ooit een discussies van gevolgd op isratrance en het waren er veel die het overkomen zijn..

Tja, daar zit wat in. Maar is het dan niet beter om de track helemaal niet online te zetten, voordat het een officiële release is? Ondanks dat je inderdaad overal bij streaming muziek een lage resolutie kan rippen met zeer eenvoudige hulpmiddelen, zijn er nog steeds talloze artiesten die toch alles online zetten.

Ik vind zelf een verknipte versie geen goede reclame voor een track. En als er inderdaad mensen zijn die lage kwaliteit mp3tjes op een cd branden, dan lijkt me dat voor de echte liefhebber onbelangrijker dan de officiële verspreidingskanalen met een betere kwaliteit. Maar echt een deskundige ben ik niet..

Thanks Gloomer! :)

@scepticist: Ik wil wat mailtjes met een link de deur uit kunnen doen voor labels. Vorige keer had een label interesse in een nummer, maar toen ik info ging zoeken over het label kwam ik op de bovenstaande verhalen. Het was een label van mijn vroegere helden, dus ik was eerst super blij. Later bleek er een of andere kerel alle labels te hebben opgekocht (er viel natuurlijk geen reet meer mee te verdienen) en die maakte er kennelijk een potje van.

En ik was natuurlijk ook benieuwd naar de mening van jullie hier.. ;)

Back