Wat kan echt niet op het podium?

gedichtenbundel

gedichtenbundel

"ai, geen fan van Hans Teeuwen?
Integendeel ;) maar, ik vind Wim Helsen verrassender en grappiger.

Deze is voor jouw:

Maar ja, ik zag dit item in context tot muziekoptredens. Muzikanten zijn geen meestal caberetiers.

Laatst gewijzigd:
- Geen nummer opdragen aan je lief want gegarandeerd is het binnen de 6 maand uit!
- Niemand is er wat mee als je zegt dat je moeder in de zaal zit vanavond....
- Te pas en te onpas "Es 't eten geriejet" zeggen als je niks als bindtekst weet...
- Op de mikrofoon kloppen alvorens iets te zeggen...
- Voor de floormonitors gaan staan en je dan afvragen waarom de speakers fluiten... en dan nog meteen je hand op de microfoon leggen!
- Pleejbekken!!! :bekdicht:

- Er ligt geen lijntje coke klaar voor opkomst.

Jammer dat hier al 3 pagina's zijn volgeschreven zonder dat iemand dit durft te zeggen !

-sound techs die eigenhandig tijdens je show aan de knoppen van je amp gaan zitten draaien (met stip op 1).
-de hele tijd maar met het publiek bezig zijn. Als ik naar een band of een act ga kijken/luisteren wil ik precies dat, niet een of andere interactieve groepssessie (dan ga ik wel naar een studiedag op mijn werk).
-huges&knetter amps
-line 6 (in wat voor vorm dan ook)
-bc rich

Ik ken nog wat uit een heel oude band:

Een mop vertellen aan het publiek, die niet aankomt
Elk nummer afkondigen met: 'dit was een nummer van James Last'
Bij het nummer Blanket On The Ground een verhaaltje vertellen, dat het nummer uit Noorwegen komt, het daar altijd koud is op de grond en dat men daarom een dekentje gebruikt.
Bij het nummer Walk Of Life vertellen dat het nummer wordt opgedragen aan alle mannen met handtasjes. Vandaar het vele 'joehoe' in het nummer.

Ik ken nog wat uit een heel oude band:

Een mop vertellen aan het publiek, die niet aankomt
Elk nummer afkondigen met: 'dit was een nummer van James Last'
Bij het nummer Blanket On The Ground een verhaaltje vertellen, dat het nummer uit Noorwegen komt, het daar altijd koud is op de grond en dat men daarom een dekentje gebruikt.
Bij het nummer Walk Of Life vertellen dat het nummer wordt opgedragen aan alle mannen met handtasjes. Vandaar het vele 'joehoe' in het nummer.

Haha, ik heb ooit meegedaan aan een landelijke coverband wedstrijd met een the cure tributeband. Maar alle andere bands die die avond meededen (zo'n 6) deden allemaal 1 of 2 nummers van anouk. Even daar gelaten of ik Anouk goed vind of niet, maar toen wij als laatste op moesten, deelde onze bassist steevast voor elk nummer wat wij deden mee dat het volgende nummer niet van anouk zou zijn. Ook best wel fout :D

Roken op t podium en t publiek aanzetten dat ook te doen, sinds t rookverbod van kracht is.
Een reunie doen als gst op t podium, en bij elk lid vd band die je voorstelt, zeggendat ze van sly and the family stone is. O really.
En wie is sly and the family stone, begot.

het meest erge wat je absoluut niet kann maken is doodgaan op het podium..
zoals johnny guitar watson dat deed..
Death[edit]
Watson died of a myocardial infarction on May 17, 1996, collapsing on stage while on tour in Yokohama, Japan.[8] His remains were brought home for interment at Forest Lawn Memorial Park Cemetery in Glendale, California.

en trouwens dat van die leesbril ontkomen we echt niet aan, als je boven de 50 nog op het podium wil staan..een echte bril draag je altijd want die is voor veraf.. maar een leesbril moet je echt hebben als je kleine lettertjes wilt ontcijferen.. en die zet je daarna gelijk weer af..
wat je alleen niet moet doen is hem kapot trappen op het podium..want dankun je opeens je teksten oif preset namen niet meer lezen..

en een tekst zoals deze gaan zingen als je net het voorprogramma van de dijk verzorgd..(en er dan vervolgens met ladingen bier word af gekogeld)

Last edited by a moderator:
Een tuinpak.
Een bidon met slangetje aan je mic stand.
Een luchtgitaar.

Juist... Je heb er een nacht dj en opzitten, wandelt je platenbakken naar de auto. Doet een praatje, plots is er een bak vinyl weg vanop t podium, niemand heeft iets gezien. Nie-mand. Vinyl singles, in de late 90's. Raar he. Je zou zweren dat ze cd s zouden prefereren...en die koffer stond er naast.

Gelul tussendoor met allerlei statements over politieke zaken of over andere artiesten die geen mens wat boeit

Je publiek aanzetten tot het opsteken van een middelvinger jegens beveiliging en andere groeperingen

Back