Welke synth(s) heb jij helemaal niks mee..

Waarom heb jij niets met de Prophets van DS? Ik ken de Prophet V eigenlijk alleen van Pink Floyd (The Wall) en ik kan niet zeggen dat ik 'm slecht vind klinken. Of bedoel je dat je niks hebt met de reïncarnatie v/d Prophets zoals Dave Smith ze nu maakt?

Helemaal niks mee is wat verkeerd gekozen hier.Tuurlijk zou ik deze willen hebben,maar je kunt niet alles kopen hé.Als ik moet kiezen tussen deze of die moet ik echt gaan shiften.Voor wat genre gebruik je die synth,ga je zelf veel klanken maken of niet,is het experimenteel of voor de strings,analoog,digitaal,alleskunner,noem maar op,de list is eindeloos.Vergeet vooral de prijs niet,want die is denk ik doorslaggevend!

Waarom heb jij niets met de Prophets van DS? Ik ken de Prophet V eigenlijk alleen van Pink Floyd (The Wall) en ik kan niet zeggen dat ik 'm slecht vind klinken. Of bedoel je dat je niks hebt met de reïncarnatie v/d Prophets zoals Dave Smith ze nu maakt?

Dave Smith heeft de Prophet 5 niet gemaakt :stupid, dat was SCI (sequential circuits incorporated), daar waren meer mensen bij betrokken.
De huidige reïncarnaties van de prophet hebben niets van doen met de oude en zullen ook nooit hetzelfde klinken.

De juno 6 en juno 106 (2x gehad) doen ook precies wat je verwacht... maar op de een of andere manier hebben die iets magisch simpel... nu content met de juno 60 die toch wel het "volst" klinkt t.o.v. 106

De juno 6 was een betere keus dan de 60, alleen al om zijn variabele hpf :eureka:

ik heb nu niet veel meer met samplers en de gesampelde geluiden (romplers dus ook)
samples waren goed.. voordat ze gesampled werden...
die commerciele dance hiphupdubtrance heeft dit fenomeen wel de das omgedaan.. eigenlijk hadden die dingen onbetaalbaar moeten blijven..
en dan natuurlijk de dx 7 die als wondermachine werd aangekondigd in de jaren 80 (wat ik dan juist weer wel leuk vond, want al die beroemde jaren 70 bakken kwamen voor onder de 1000 gulden op de occasionmarkt terecht.. zo werd eindelijk mijn fel begeerde minimoog betaalbaar en kon de ms 20 ook het veld ruimen.. die dx 7.. ja je moet weten hoe je hem moet programeren, werd er altijd geopperd, maar ik ken iemand die dat ding van binnen en van buiten kende, heeft er zelfs nog les in gegeven (fm synthese) in de states maar dat kille snerpende geluid bleef altijd weer terugkomen.. of de pingeltingel rhodes piano,s.. ik heb er ook ook zelf eentje aangeschaft later voor 450 gulden ofzo..maar niet lang gehad..

Laatst gewijzigd:
en dan die tb 303.. het was al een hype toen ik er eentje kocht, maar echt veel meer dan dat acidgeluid moest je ook echt niet verwachten.. wel wat tracks mee gemaakt nog.. vooral in combinatie met de korg kalverstraat (monopoly) die elkaar laten triggeren met die aparte modulatie van de korg was ie opzich nog wel leuk..(hoor track onder filmje) natuurlijk ook een keer opengeschroefd..je bleef lachen dan.. zoiets zou tegenwoordig voor 5.95 euro bij de action liggen.. hup na 3 maanden voor de zelfde prijs (1500 gulden) weer de deur uit voordat ie spontaan stuk ging..

----------- dienstmededeling..

The administrator has specified that you can only edit messages for 60 minutes after you have posted. This limit has expired, so you must contact the administrator to make alterations on your message.
Wijzigingen ongedaan maken

en dan die tb 303.. het was al een hype toen ik er eentje kocht, maar echt veel meer dan dat acidgeluid moest je ook echt niet verwachten.. wel wat tracks mee gemaakt nog.. vooral in combinatie met de korg kalverstraat (monopoly) die elkaar laten triggeren met die aparte modulatie van de korg was ie opzich nog wel leuk..(hoor track onder filmje) natuurlijk ook een keer opengeschroefd..je bleef lachen dan.. zoiets zou tegenwoordig voor 5.95 euro bij de action liggen.. hup na 3 maanden voor de zelfde prijs (1500 gulden) weer de deur uit voordat ie spontaan stuk ging..
http://youtu.be/mlP_Ym-99KQ
----------- dienstmededeling..

The administrator has specified that you can only edit messages for 60 minutes after you have posted. This limit has expired, so you must contact the administrator to make alterations on your message.
Wijzigingen ongedaan maken
Ha ha. Inderdaad, die 303 is een one trick pony. Maar het filmpje en de track die jij postte laten wel zien dat het een heeeeeeeeeele leuke OTP is. :)

*moog little phatty/sub phatty/mother 32

*Roland Juno 106

*Elektron de gehele collectie!!

*Artudia komt er bij mij ook niet in!

Groot liefhebber van Dave Smith/Pearl/Roland/Oberheim/Roger Linn

Twee letters en een cijfer... Daar heb ik *helemaal* niks mee

Ik denk dat ik de Roland MC-303 Groovebox de meest waardeloze synth vind.
ik moet nog een productie horen die mij kan bekoren waarin de Groovebox prominent gebruikt is.

Toen die pas uit was in 1998 heb ik er een half uurtje mee geklooid bij een muziekwinkel en toen was het voor mij al duidelijk.

Ik was vroeger fan van de Beastie Boys. Vooral hun eerste album Licenced To Ill door Rick Rubin geproduceerd met dikke TR-808 beats.
De albums daarna vond ik ook gaaf totdat ze in 1998 Hello Nasty uitbrachten die grotendeels met de Groovebox gemaakt is.
Dat was een beetje jammer.

Ik heb niks met synths die eruit zien alsof het een walnoten meubel is uit een Amerikaanse McMansion.
Hoe meer Akiba/Knightrider hoe beter.
Dus grofweg alles wat niet made in Japan is komt er niet in.

ik moet nog een productie horen die mij kan bekoren waarin de Groovebox prominent gebruikt is.

Toen die pas uit was in 1998 heb ik er een half uurtje mee geklooid bij een muziekwinkel en toen was het voor mij al duidelijk.

Ik was vroeger fan van de Beastie Boys. Vooral hun eerste album Licenced To Ill door Rick Rubin geproduceerd met dikke TR-808 beats.
De albums daarna vond ik ook gaaf totdat ze in 1998 Hello Nasty uitbrachten die grotendeels met de Groovebox gemaakt is.
Dat van "Hello Nasty" wist ik niet. Maar moet je de MC-303 vandaag de dag niet zien als en drummachine? Ik vind het geen synth.

Ik heb een paar dagen een volca keys in huis gehad toen hij nog niet zolang uit was maar ik vond het geen spelen op dat ding, al die iebelige toetsjes.

Wat een verschrikkelijke bak was dat.

Wel een beauty. En door zijn presets heeft volgens mij niemand de moeite genomen om de synth te gebruiken. Die kan best nog wat, zeker met de synth PCM sample rom.

Ik heb een paar dagen een volca keys in huis gehad toen hij nog niet zolang uit was maar ik vond het geen spelen op dat ding, al die iebelige toetsjes.
Ha ha. Dat ding heeft een ribbon "key achtig board". Ik vond 'm voor de 100 Euro die ik er voor betaalde wel geinig. En nu gebruik ik 'm als extra oscillator door 'm aan te sluiten op de ingang v/e andere synth (en via midi). De Volcka Keys is vnl. leuk vanwege de sequencer die er in zit. Maar, inderdaad, het is een bagger ding om op te spelen. En qua geluid zit er ook niet veel in. ;)

Tot nu toe ben ik ontzettend blij met de MC303, ik gebruik hem veel in mijn composities. Dus kan ik niet meegaan met jouw antwoord. Maar dat is natuurlijk gewoon je eigen mening en die is te respecteren.:D

Tot nu toe ben ik ontzettend blij met de MC303, ik gebruik hem veel in mijn composities. Dus kan ik niet meegaan met jouw antwoord. Maar dat is natuurlijk gewoon je eigen mening en die is te respecteren.:D
Gebruik jij 'm als drummachine of (mede) als "synth"?

Uiteraard is het mijn mening maar het is ook wel een beetje een feit als je ziet dat ze met bosjes tegelijk op marktplaats worden aangeboden voor onder de 100 euro. Dat jij hem in je composities gebruikt en er tevreden mee bent is leuk voor jou maar wil nog niet zeggen dat het een geweldig ding is

Ik heb helemaal niks met de Nord Lead, Access Virus en nieuwe DSI synths.

Back