Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

?Dus een digitale mixer helpt niet echt. Ik wil nk een mixer die gemotoriseerde faders heeft en tegelijkertijd analoog is, bestaat niet of wel soms?
Buiten slechte drivers of AD/DA veroorzaakt ook het besturingssysteem (MS) nog steeds een vertraging van minimaal 1msec, ongeacht de DAW-software.Ik weet wel dat geluid via DAW -> conversie (AD/DA) en uiteindelijk naar de speakers toe gestuurd wordt en daarom die latecy toch?
Waar / wanneer loop je eigenlijk precies tegen problemen aan , als je wat probeerd te doen ??
D'r zit een freeze functie in cubase waarmee je de effecten tijdelijk invriezt uitrekend waardoor ze nauwelijks nog processorkracht vragen
Faderautomation kost minimale processorkracht
Een normale computer zou tot minimaal 128 sporen gelijktijdig moeten kunnen weergeven en ook nog opnemen erbij ook
Met direct monitoring heb je geen latency tijdens het afluisteren als je opneemt etc
Een analoge mixer is altijd handig, maar het lijkt erop alsof je probleem gedeeltijk voortkomt uit het nog niet weten van alle in/ outs van bv cubase ?
Misschien kan je eens wat duidelijker zijn met je terminologie.Klopt, die freeze functie ken ik en gebruik ik ook om dingen te freezen, het helpt wel maar niet enorm.
Het is niet de reden dat ik graag een mixer wil om alleen maar de automation met de fader te regelen maar ook zoals jij het aangaf discrete monitoring te regelen om latency te voorkomen.
Aan de andere kant heb je wel gelijk hoor over onvoldoende kennis van Cubase, maar ik ben lerende hierin.
En ja digitale controller (Mackie Control Universal Pro) is dan een mooie digitale mixer waarmee je flows in cubase kunt regelen, die ook nog eens gemotoriseerde faders heeft etc. maar dan helaas geen discrete monitoring ermee kunnen bereiken.
Er zijn aantrekkelijke analoge mixers zoals Mackie onyx 32-4 (wat ik zojuist te koop heb zien staan op deze forum).
- Focusrite scarlett 8i6
Kan iemand mij begeleiden (a.d.h. van een tekening ofzo) hoe de routing (mixer en cubase) ingesteld moet worden?