Oberheim OB-X

Ik zal mijn speurneuskwaliteiten maar niet gelijk belachelijk maken door te vertellen hoe ik gistermiddag een uur samen met agent Dennis en zn patrouillewagen via vindmijniphone het stipje van mijn vriendins vermeende gestolen telefoon heb zitten volgen. Een groot kantoorpand naast Utrecht CS, het bewegende groene puntje, mijn hoogzwangere vriendin in tranen op het station en ik aan de telefoon. Met Dennis. Het was spannend, pand in, er weer uit, de parkeerplaats, weer naar binnen...

Hebben we toch een uur lang de vergaderzaal waar mijn vriendin daarvoor een vergadering had lopen bespioneren, en bijna een collega in de boeien geslagen. De telefoon lag nog netjes op de vergadertafel.

Afijn, de CS60. Of is het inmiddels een OSCar?

Nou, de telefoon is terecht, dus statistisch gezien staan agent dennis en ik er prima voor!

En toch niet afgekeurd, bij de laatste lichting. Nooit helemaal begrepen. Gelukkig kon ik ook gaan studeren...

Het kreng lijkt verkocht want de advertentie is foetsie.
Of hij/zij/het heeft het uit de verkoop gehaald??

Het kreng lijkt verkocht want de advertentie is foetsie.
Of hij/zij/het heeft het uit de verkoop gehaald??

Hij had op synthforum netjes al verkocht gezegd, maar op marktplaats nog niet. Kwam er beter kijkend later pas achter dat dat dezelfde gast was :)

Weer iemand happy, tenminste zolang hij geen kuren krijgt.
OB-X geweldige sound maar hij kan al kapot gaan als je er alleen al naar kijkt ;)

Weer iemand happy, tenminste zolang hij geen kuren krijgt.
OB-X geweldige sound maar hij kan al kapot gaan als je er alleen al naar kijkt ;)

wat een geweldige onzin weer.....

obx en hebben net zoals alle synths van die leeftijd alleen last van hun leeftijd, en als je met een obx door het land gaat rijden, neem dan een schroevendraaier mee.
verder prima de luxe synths, met weinig problemen.

:peukie:

OB-X en hebben weinig problemen.

Dat is dan jullie ervaring, talloze voorbeelden op het net te vinden van gebruikers die problemen met o.a. voices die al dan niet werken, met de gehele OB serie trouwens.
Net als met de Prophet 5 rev1 en 2, Synthex en Memorymoog het geval is, struin internet maar eens goed af.
Niet bepaald betrouwbate machines en al helemaal niet om mee on the road te nemen.
Dat is de reden dat ik er geen heb, heb geen zin om om de haverklap naar de reparateur te rijden.
Enkele merken hadden zelfs roady kits om het kreng ter plekke te kunnen fixen, dat zegt genoeg dacht ik.
Ik ben er zelf geen fan van maar dan is een JP-8 toch veel betrouwbaarder en daarmee beter gebouwd.

@Pro-Logic:
Dat geldt voor al die machines van die leeftijd. De OBX is daarin niet anders.
Als er mee on the road gaat, dan doe je goed aan ze niet aan die smijt en gooi rodies toe te vertrouwen.

En: de defecten aan de oude synth's die jij noemt hebben zelden te maken met mechanische mishandeling. Het is puur ouderdom van bepaalde ongelukkige onderdelen.

Dat is mijn ervaring.

Laatst gewijzigd:
Back