Advies voor de laatste hp-tjes

Kneelz

Reuzebonk
:doei:

Ik hoop dat de bijlage een beetje zichtbaar is.
Mijn kastje zit altijd vol maar ik wil het graag bij deze kast laten.
Dat lukt aardig en een beetje optimalisatie qua modules houd je altijd bezig.
In de huidige situatie zal of de wasp, of de plague bearer vcf plaats moeten maken voor een clock divider en een vcs om de z8000 wat meer mogelijkheden te geven.
Ook de E350 vco gaat eruit omdat het me toch niet helemaal trekt, behalve als supervette lfo maar dat vind ik wat zonde.
Nu wilde ik ik er een vco voor in de plaats nemen, zat te denken aan de de z3000.
Maar omdat ik mijn kast eigenlijk nooit aan de wijde wereld tentoon gesteld vraag ik me af of iemand nog wijze tips, aan- of opmerkingen heeft wat betreft deze keuze....
maar ook wat betreft mijn setup als geheel... Mis ik iets, ergens ietwat overdreven veel... U zegt het maar.

Alle info is zeer welkom!

https://cdn.modulargrid.net/img/racks/modulargrid_122257.jpg

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    75,4 KB · Bekeken: 141
tja, er zou nog wel een gotharman cs-filter bij kunnen en een intellijel azimuth2.

:okdan: ziet er goed uit hoor, maar het is moeilijk om het ergens bij te houden, zeker met zo'n grote kast. altijd weer wat leuks, waar je tegenaan loopt.

veel plezier ermee.

Haha, zag ze idd al staan 8~ Klopt, het blijft afwegingen maken of er iets nieuws bij kan en wat er dan weg moet... Of wat je weinig gebruikt en weg mag... Wat wil ik er dan voor terug? Al ben ik met deze basis al een hele poos zoet en is er behalve wat kleine optimalisaties niet gek veel veranderd de laatste tijd. :luv:

Gebruik je die O'Tool veel? Lijkt me op zich een interessante module, maar is die niet redelijk makkelijk te vervangen door een scope? Ik heb zo'n kleine DSO138 van twee tientjes die me ook wat visuele info geeft over signalen, dus op het eerste zicht zou zo'n O'Tool voor mij dan in de categorie overkill vallen. Maar ja, ik heb er geen ervaring mee dus ben benieuwd wat je van die module vindt!

Die o'tool is inderdaad wel te vervangen door een losse scope, had ik eerst ook. Maar toch wel reuze handig om er even sneleen signaal doorheen te gooien om te kijken wat er nu gebeurd, of twee signalen te vergelijken. Zitten nog meer handigheidjes in, calibreren van oscillators is bijvoorbeeld ook erg gemakkelijk of om te bekijken wat voor voltage een gate geeft. Gebruik een best veel, dus die blijft wel, denk ik :)

Nu spant het erom wat de next step is, zit te denken om de mfb seq1 en tiptop drums te vervangen door een drumdokta 2 maar dan moet ook de 909hats eruit en die is net zo fijn!

Hoe gaat de e350 sb-six?

Die o'tool is inderdaad wel te vervangen door een losse scope, had ik eerst ook. Maar toch wel reuze handig om er even sneleen signaal doorheen te gooien om te kijken wat er nu gebeurd, of twee signalen te vergelijken. Zitten nog meer handigheidjes in, calibreren van oscillators is bijvoorbeeld ook erg gemakkelijk of om te bekijken wat voor voltage een gate geeft. Gebruik een best veel, dus die blijft wel, denk ik :)

Nu spant het erom wat de next step is, zit te denken om de mfb seq1 en tiptop drums te vervangen door een drumdokta 2 maar dan moet ook de 909hats eruit en die is net zo fijn!

Hoe gaat de e350 sb-six?

Ja toppertje! Vind vooral dat hij een hele mooie dikke lowend heeft, dat mist vaak bij wavetables. En de e350 door clouds heen is ook fantastisch :) mis je m niet?

Oke mooi, ben blij dat je er tevreden mee bent... Ik mis hem niet zo, deed voor mij de laatste tijd vooral dienst als knetterleipe lfo, en das toch zonde.

ER101 is super vind ik, 4 tracks met elk 2x cv en 1 gate in zo een klein huisje, fijn en gemakkelijk om te programmeren... ook voor live (bijv met de looppoints en realtime edits. En met de math functies kun je snel werken maar bijvoorbeeld ook random dingen doen. Geen menu diving en ziet er veel lastiger uit als het is. Met de expander natuurlijk nog veelzijdiger....

Bedankt voor je reactie. Hoe meer ik er over lees en zie hoe enthousiaster ik wordt over de sequencer :-)

Wat misschien nog wel een goeie aanvulling zou zijn is de RCD van 4MS. Toch wat anders dan een gewone clockdivider, ik gebruik 'm eigenlijk in alle patches. De expander maakt 'm nog wat makkelijker in gebruik. Misschien een mooie combi met die A-161, of misschien wel een vervanger... Was 1 van mijn eerste DIY modules, is niet moeilijk om te maken, dus dat zou je ook nog kunnen proberen.

De RCD met expander was ook mijn eerste DIY projectje. Leuke divider hoor maar momenteel ligt de a160-2 al op de deurmat, geen CV over rotation natuurlijk maar wel met trigger/gate en prime/integer als extraatje. Toch wel een verbetering m.b.t. de oude A-160 ;)

Ah, ik zag in je plaatje die A-160 niet, moest die op de plek van die A-150 naast de A-161 zitten?
Die combi heb ik ook altijd wel interessant gevonden, vind je die handiger

Back