Rechterkanaal van akai versterker is dood.

Gabbertime

Stamgast
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb een oude akai versterker die al iets van 1,5 jaar niet gebruikt is. En daarvan is het rechter kanaal dood. In het begin deed ie het, toen was er bij allebei de kanalen veel gekraak, naar een tijdje was dat weg. En toen viel het rechter kanaal weg.

Waar door zou dit komen? Defect? Of een kwestie van weer inspelen ondanks hij 1,5 jaar niet gedraaid is?

Alvast Bedankt,
Anton

goeie
zijn vaak ,.. overheated componenten,.. asjet kan zien aan verkleuringen eerst dta vervangen ,.. voeding goed nameten ,.. re cappen

for a start

zo hebkidd ook een sony biggo amp/ akai 2940 /amp
en een warfedale allemaal ookzoiets l/rechts uitval;[
zonde van dat vintage ge zever ;]
:engel::doei:

tips kapotte tape / dat decks

tips kapotte tape / dat decks

http://www.ebay.com/itm/Users-Servi...hash=item2ebf1b688e:m:mVlT0vF0yHw5hJV9MjZ9wOg

goed plekkie voor deze draad of de repair ,..weetnie waartebeginnuh een luxman k 12 cassettedeck in handen ,.. watniks doet open gemaakt en tis net een pc van binne , moeder bioard / digi aanstuurboard

en 5zij delingse kaartenaudio / motorren gedeelte ,.. vette high end unit ,.. maardoetniks
waartebeginne

tis geen versterker ;[

zo hebk ik ook een dtc 790 die eigenwijs alle kant op gaat

tips iemand >?

vaker ook het output / speaker relaise, kleine reparatie maar wel gauw 75 euro armer
zit je al gauw richting 2de hands samson versterker...

Is het ook wanneer je het volume laag hebt staan? Ook even checken of de speaker draadjes elkaar niet raken ergens,...zeker waar die de speaker in komt kan dit vaak gebeuren. Anders, voor een tientje koop je toch zo een ding bij de kringloop, bespaar je de reparatiekosten.

Back