Wat gebruiken jullie als sequencer?

nou ik gebruik vooral modules om zelf sequencers te patchen.
turing machine, logic, clock dividers / multipliers en quantizer, pseudo (stepped) random generators etc.
heb ook een een pressurepoints + brains die als weirde sequencer functioneert en een sympleseq (2x8)

werkt erg prettig!

ik heb ook nog een P3 , maar die is nog niet helemaal afgebouwd :)
midi naar cv erbij en dan is dat feest denk ik

Jep.
Midi out van m'n master keyboard gaat naar een A880 midi splitter.
Deze gaat naar 4 x RM1X.
3 van de 4 RM1X gaan naar elk een midi merger/splitter (Opcode Studio 5 LX) en deze gaan elk naar allemaal hardware. De 4e RM1X hou ik voor z'n eigen klanken en die z'n midi out clock gaat naar een computer waar vst's op draaien.
Zo simpel kan het leven zijn :D.

Cheers,
Exo. :mega:

Ik snap nu ineens het idee achter je setup Exo.. da's wel heel veel controle over je arrangement met 4 van die dingen.. :mega:
Het lijkt me ook fijn om er afentoe 1 te kunnen transposen en zo te experimenteren met de uitwerking qua compositie :)

Als iemand nog RM1X firmware zoekt ik ken iemand die 1.3 firmware flashed inc. chippie voor 10 euro (gewoon in nederland).

Ik heb mijn RM1X nog niet binnen maar wel alvast een nieuwe chip laten maken :P

De RM1x en ik zijn na een lastige start (het heeft nogal een studie nodig om er uberhaubt wat mee te kunnen) toch vriendjes geworden, dat is echt een hele diepe sequencer dat had ik niet verwacht (maar wel gehoopt).

Het idee voor mijn workflow is straks stukken van de modulaire synths te samplen (modulair moet nog worden gebouwd), en een losse sampler te gebruiken en alle sequencing via de rm1x.

En toen ik toevallig een Arduino synthje tegenkwam bedacht ik me dat het leuk zou zijn om weer muziek te maken maar wel op een hele andere manier door alles zelf te bouwen en geen PC te gebruiken.

:okdan::okdan:

Beatstep oid?

ps. goeie track!

:okdan::okdan:

Beatstep oid?

ps. goeie track!

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik ga maken :yamaha:

Maar wat ik me heb voorgenomen om me te concentreren op de geluiden ipv de compositie. Het hoeft geen compleet nummer te zijn, ik wil gewoon lekker freaken. Dus ik ga wat modules bouwen voor een modular en wat losse synthjes.

Ik doelde op de arturia beatstep als sequencer ;)

Ik doelde op de arturia beatstep als sequencer ;)

Aaah ja weet je ik ben er al zolang uit dat ik elke keer weer nieuwe apparatuur ontdek :D

Maar ik wil geen PC gebruiken dus die midi controller van Arturia gaat niet lukken! Ik ga sequencen met een RM1X en misschien dat ik straks voor de modular nog een losse sequencer erbij neemt voor de CV. En ik wil met een sampler dan samplen wat ik daarmee maak en die dan weer sequencen met de RM1X. Ik moet nog even zoeken wat handig is, maar als ik niks sample kan ik ook nooit nummers bewaren ben ik bang.

hoeveel verschillende midi patronen kan je zenden naar hoeveel verschillende synths met de expert sleepers usamo . Ik kan dat nergens vinden in de manual.

Zou dat er 1 zijn omdat ze dat niet vertellen?

Back