Nieuwe ableton update 9.5 crashes

smackos

Gepokt en gemazeld
Hebben andere mensen hier meer last van in de 9.5 update dat die TE vaak crashend?

Ik vind hem echt fantastisch, die filters wooow!

Maar het zit nog vol met bugs helaas
zeker als ik projecten die in de vorige versie zijn gemaakt heb en dan wil renderen in 9.5 klapt die er altijd uit tijdens het renderen

Ik heb al alle simplers die ik gebruik in het project ge-updated maar het wil niet echt helpen
nu moet ik de tracks afspelen en op een taperecorder recorden, ook leuk maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling soms (zeker als je geen tape recorder bij de hand hebt :) )

Iemand tips om dit tegen te gaan? Of moet ik al die files naar ableton gaan opsturen, daar heb ik ook niet echt veel zin in

Ik vind de update ook maar niets in die zin dat Ableton nu er veel langer op doet om al gewoonweg een project te openen. En ook al meerdere crashes gehad dat zelf de MBP er de brui aan gaf en zelf weer opstart.

Verder zoals Smackos zegt, met oudere projecten begint Ableton al helemaal te zweten.
Ik heb Ableton hier een mailtje over gestuurd deze ochtend maar nog geen antwoord gehad.

crashes heb ik geen last van, wel dat een kanaal opeens geen geluid van buiten doorlaat (dat heb je van de week bij mij gezien smackos)

probeer even contact te zoeken met de ableton hotline

Ik heb antwoord gehad van ableton, volgens hun is er "niet genoeg geheugen". (dat is het echt niet hoor het zijn nogal summiere projectjes qua geheugen en het project klokt op 20% max op de CPU meter, die computer waar het op draait is behoorlijk fancy 2.9 Ghz Intel Core i7 8 gb 1600 Mhz DDR3)

vreemder is nog dat ze zeggen dat het probleem verholpen kan worden door de 64 bit versie te gebruiken????!!!
najaaa dat kost toch alleen maar meer geheugen als je de 64 bit versie gaat runnen (toch? of werkt dat anders) en daarbij heb ik zoveel 32 bit plugins waarvan ook geen 64 bit versie is...dat schiet ook niet op

Ik ga maar weer eens mailen ;)

Edit: Het project clocked max op 10% niet eens 20, degene die ik had gestuurd ter analyse aan ableton

Ja ik heb dat wel eens gezien dat jbridge maar heb niet zo een zin in dat houtjes touwtjes gedoe als het toch normaal zou moeten werken ;)

Volgens mij kan je met 64bit meer geheugen aanspreken dan met 32, maar ik heb er echt verder de balllen verstand van of zoiets.

zeker een uitzendkracht :D, ze hebben niet echt goed naar die analyse file gekeken dunkt mij ook maar heb ze al terug gemaild

Ik vermoed echt dat het iets te maken heeft met die nieuwe Simpler versie, wat nu eigenlijk ook een warp-audio spelertje is net als gewone audio

Volgens mij kan je met 64bit meer geheugen aanspreken dan met 32, maar ik heb er echt verder de balllen verstand van of zoiets.

oja maar kost dat dan niet meer geheugen stiekem ook om het programma te draaien?
Dat ding runde altijd gewoon prima met ook nog photoshop aan tegelijkertijd bij wijze van spreke

Volgens mij is 64bit ook efficienter, maar nu ga ik echt mn boekje te buiten. Hopelijk komt er snel een echte kenner ons haarfijn uitleggen waarom het allemaal nonsens is(maar dat ik in de kern toch een punt had).

wanneer je een 32bit versie draait zal er slechts 4gb aan ram gelezen worden, bij een 64bit versie is dit veeeeel meer. Vind het wel een raar antwoord. zet de overige programma's eens uit, en kijk bij het programma 'Activity monitor' eens hoeveel geheugen Ableton gebruikt?

heb je niet per ongeluk iets veranderd in een of ander mapje?
zoals dat je specificaties kan veranderen met een txt.file in de app data folder?

Vreemd antwoord van Ableton.

Ik zou gaan nadenken over de overstap naar 64 bits. Je kunt dan zoals elektrovolt al aangeeft, meer dan 4gb gebruiken. Tevens kun je oude 32bit plugins evt nog met een bridge gebruiken. Ik ben zelf geen ableton expert, maar is het niet een optie om de 64bit versie ernaast te zetten? Dan kun je het project eens in die versie inladen.

Oh ja, heb je wel een 64bits OS?

Back