Nieuwe ableton update 9.5 crashes

ah net weer antwoord gekregen nu van iemand die de "case" heeft overgenomen (werd te ingewikkeld voor die eerste ;p) en dit keer wat indrukwekkender

het schijnt soms te gebeuren als je audio meer dan 43 semitones transponeerd en je buffersize op 2048 samples staat.

Ook een tip om niet alle MIDI ports aan te hebben

Nou ik ga het zo even proberen

:koffie:

heh.. zo heeft live van die dingen.

<random tip>

in grotere livesets met veel tracks/scenes kan die bijv ook gaan kraken als je scenes afvuurt. Alle stop knopjes weghalen van niet gebruikte slots lost dit op.

</random tip>

Zorg dat je backups van je nummers hebt zodat je ze altijd nog in versie 9 kan openen.
Zelf gebruik ik ook nog gewoon versie 9.. ik wacht even af tot de kinderziektes er uit zijn.

Ik heb ook regelmatig crashes, zowel in 9.1 als 9.5, maar eigenlijk alleen als ik een groot project afsluit, niet tijdens het afspelen of editten.

Bij mij crasht 9.1 soms bij het openen van een file.
Volstrekt willekeurig lijkt het.. als ik dan eerst een andere file open doet hij het daarna meestal wel.

Ik open projecten direct vanuit de folder in Windows, ik start niet eerst Live op, anders is de kans op een vastloper groter.

wanneer je een 32bit versie draait zal er slechts 4gb aan ram gelezen worden
Dat ligt er aan of de kernel van je OS wel/geen PAE (physical address extension) gebruikt (moderne kernels hebben dit en kunnen dus prima tot 64GB geheugen aan).

Het gaat dus over de 32bit versie van ableton, maar ik neem aan dat die ook op een 64bit OS kan draaien (in principe wel namelijk).

dat is correct, was PAE even vergeten. maar helaas stuitte Ableton op mijn macbook pro bij de 4GB terwijl er meer RAM in zat.
(Mavericks, dat werkte sowieso niet prettig)

Ik zie in de changelog van de laatste beta wat zaken vermeld over crashes. Zit wellicht iets tussen?

Back