Ervaringen analoguehaven.com?

SB-SIX

Ouwe rot
Ik heb eventjes geleden wat besteld bij deze shop, 2 eurorack modules en een paar kabeltjes. De shipping quote was ruim 70,- Ik dacht dat dit inclusief douanekosten waren, maar die moest ik ook nog eens cash aan de deur afrekenen. Werd al met al dus heel duur geintje. Wel vriendelijke en open communicatie met de eigenaar, dat zeker.

Hebben jullie dezelfde ervaring? Ik heb met name mijn vraagtekens bij het shipping bedrag.

Om te weten of het normale kosten zijn of niet moet je er wel bij vertellen hoe het verstuurd is. Voor next-day Fedex is 70 euro niet zo gek. Wel als het onverzekerde USPS was.

Ik koop vaak in de states en verzend is ongeveer 50 a 70 dollar. Als t uit Australiƫ moet komen nog meer.
En ja, zo goed als altijd betaal je bij levering import. Afh vh bedrag kan dat btw zijn en nog eens douane kost erboven op.
Sinds de dure dollar, te gek.
Of je moet iemand kennen in de states die tussenpersoon speelt zodat je van die koopt ipv de shop: dan betaal je paypal gift en hoopt op t beste. De doaune checkt waarde ahv je betaling... Dus dan nog opletten :"

ik neem meestal eerst even contact op over hoe het beste verstuurd kan worden.
Dat scheelde mij laatst bij analoguehaven een hoop geld.
Uiteindelijk werd het voor 30 dollar verzonden en was binnen een week binnen.
Zeker vanuit de US kan het heel veel verschil maken hoe ze laten verzenden.

Hier in de VS heb ik een paar keer wat bij analogue haven besteld. Prima zaak, en behulpzame lui. Gewoon even een mailtje sturen inderdaad.

op USPS.com kun je snel wat verzendopties bekijken en wat ze kosten.

Het is al vaker gezegd, maar wordt even vaak weer vergeten:
Als je van buiten de EU iets boven een bepaalde vrijstellingsdrempel bestelt, gaat bij binnenkomst in NL de volgende teller lopen:

(Waarde aankoop + invoerrechten)*0,21 + verzendkosten*0,21 + inklaringskosten douane door vervoerder

Back