1250 miljoen VST's of een Memorymoog...

dus eigenlijk had het hier www.moogforum.nl moeten heten :)

Origineel geplaatst door Kevin
Toevallig wel (na ja een Prodigy en een Roque dan) maar ik zeg ook niet dat ik Moog niet lekker vind absoluut niet maar als je synth zegt dan zeg je Moog tegenwoordig vandaar mijn satire :D

Zonder dollen, je hebt gelijk, altijd maar weer die mogodrop.

Even de boel oppoken.

Ik heb hier een midimoog gehad en ik vond het een onding.
Waar moog bekend om is zijn z'n ooooohmpppff bassen en
z'n zachte lead, thats all.

Die ooomhhpf bas is allang uitgekauwd en gebruik je niet zo snel in je mix,
die zachte moog leads zijn zeer goed te benaderen met andere goede VA's
en zeker in een volledige mix hoor je het verschil amper.
Bovendien kun je geen enkele preset opslaan in zo'n moog.

Zijn jullie nou echt zo gek op die moog of is het veilig om te zeggen dat hij te gek is omdat
moog het begrip in de synth-wereld is en je eigenlijk niet mag zeggen dat het
allemaal wel mee valt...

Tom:duivels:

Tom mag ik je ff in mekaar slaan? :D
Ownee dat win ik niet :)
Ik vind de vergelijking met een mini niet echt een maat
De Memorymoog is meer zo iets als een jupiter 8 of prophet 5
Alleen heeft ome bob hier toch wel het onderste uit de kan gehaald bij de Curtis chips
En de mini heeft helemaal geen Curtis chips
Dus ff voor iedereen dit:
De memorymoog is dus niet een 8 stemmige minimoog

Maar ik zou voor de vsti's gaan 8o)

Eh NOT hehehe

Heb een memorymoog en een VSTi komt nog steeds niet echt in de buurt, it's the knobs thing i guess :)

Origineel geplaatst door 6 trak
je mot ook niet realtime aan knopjes draaien nutuulk... alleen een geluid bouwen en dan gewoon spelen...

nutuulk :confused: maargoed, denk dat de keuze persoonlijk is, de 1 kiest meer voor het oud analoog de ander meer voor de VSTi's, je hebt muziekkanten en je hebt sound designers etz.... trouwens.....kwis niet dat hier zoveel kinders waren :stupid

Cheerz.....

MEMORYMOOG ... Hardware over software anyday. Ik heb met de Roland W30 complete nummers gemaakt en dat is me in Logic nog niet gelukt. Ik heb geen afkeer van computers - ik werk ermee - maar muziek maken gaat maar moeizaam. Wat wel een voordeel is is harddisc recording. Voor gitaar en non-midi instrumenten... Heb ook helemaal geen VST's...

Vanmiddag de MM uitgebreid gehoord. Wat een topbak!!!!! Geluid was zo bruut dat het bijna niet door de kabel kon 8o) . Superbak!!!!!!!! En wanneer ik nu een synth zou moeten aanwijzen die het best klinkt zonder effecten: de MM!!!!

:{ :{ :{ :{ :{ :{

pff ik hoef geen 125 miljoen vsti's.
met absynth, v-station, oddity en v-synth heb ik genoeg.
het zijn de enige 4 die ik gebruik. en daar laat ik zo'n moog wel links voor liggen.
maar als het het bijvoorbeeld een Neuron en 125 miljoen vsti's zijn. dan zou ik wel
voor een Neuron gaan.

Ik heb er één gehad met een hele hoop interne problemen, daar word je niet vrolijk van kan ik je verzekeren.....een "stock" Memorymoog is een storingsgevoelige machine, mooie bak maar blijft toch link.

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Vanmiddag de MM uitgebreid gehoord. Wat een topbak!!!!! Geluid was zo bruut dat het bijna niet door de kabel kon 8o) . Superbak!!!!!!!! En wanneer ik nu een synth zou moeten aanwijzen die het best klinkt zonder effecten: de MM!!!!

:{ :{ :{ :{ :{ :{

Oh ik hoef niet meer te antwoorden want ik zie dat ik dat in deze threat al in 2003 had gedaan. Gelukkig scheelt weer werk. :D

Gewoon al die plugins voor 1 euro per stuk verkopen, dan een koffiezetapparaat kopen, dan een MM en een studio en gebouw eromheen...:D

Origineel geplaatst door Tom Thomas
Even de boel oppoken.
Waar moog bekend om is zijn z'n ooooohmpppff bassen en
z'n zachte lead, thats all.

Die ooomhhpf bas is allang uitgekauwd en gebruik je niet zo snel in je mix,
die zachte moog leads zijn zeer goed te benaderen met andere goede VA's
en zeker in een volledige mix hoor je het verschil amper.
Bovendien kun je geen enkele preset opslaan in zo'n moog.

Tom:duivels:

:D vind overigens wel dat een moog wel achterlijk goed overeind blijft in wat voor mix dan ook

ik zou gaan voor de 1250 miljoen vst's.. als ik namelijk ruimte had om die op te slaan/te gebruiken, dan zou ik wel wat G5-jes hebben snorren.
1250 miljoen is namelijk best veel vind ik :)
en idd daar kan je een nummer mee maken, met alleen 1 mm niet ( ja ook wel, maar dan een gekke )

dus hoe naar ik het ook vind om te zeggen, liever die vst's.. maar ja qua sound......

Back