Jaimie Fanatic - It's a Sure Thing

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
olla,

gaan we weer. :dj:

Deze track is wat langzamer dan ik normaliter maak, doch zul je (denk ik) de indruk krijgen dat ie aardig stevig is. Het is ook een, wat ik noem, "Dirty Filthy" track. Ik verwacht veel kritiek op het compressor gebruik, doch zijn alle kritieken welcome. Bedankt alvast voor de tijd van het luisteren en de reacties!

Jaimie Fanatic - It's a Sure Thing (strengholt copyright protected)

gf001label.jpg

Another Groove Fanatics Thing!

edit: -- raar dat ie in je player de titel van de vorige track aangeeft "Freestyle in the House Tonight", zal wel een foutje nog zijn in Wavelab waar ik de mp3 mee maak, sorry hiervoor --

Klinkt lekker man! :okdan:

Hij is idd lekker vies, maar op sommige puntjes toch net iets te vol, maar dat ligt grotendeels aan het sampletje wat je gebruikt geloof ik. Waar vandaan?

Misschien mis ik ook een breakje waarna je 'm echt goed los laat komen. Dat zou denk ik goed bij deze track passen.

Wat de compressie betreft. Ik houd wel van stevige compressie, maar net even wat minder mag wel, want naar mijn idee wordt er soms het een en ander weggedrukt. Als je dat subtiel doet blijf je daarnaast toch het pompende idee houden.

Maaaarr, goed werk!

Hey Rino

thanks!

- samples komen van oude disco plaatjes, maar dan neem ik bijv 1 loopje waar niet veel bijzonders in zit en dan ga ik er mee ... tja ik noem het maar "stotteren" .. zo maak ik een hele eigen loop.. alleen de feel van de sound behoudt je dan.

- verder doe ik vrij veel dingen in een DMA Degrade filter (+ Compressor met hele hoge Threshol: -20, Attack heel laat en de Release vrij snel.. met een Ratio van -6 ofzo) zodat je die vieze sound krijgt. Ook de kick en sommige percussies komen hier in terecht. Wel zet ik nog een punchy kick los hiervan op een ander spoor zodat je wel het volle nog krijgt. Dit is eigenlijk wat je hoort, wat je soms (ook ik wel) TE vol vindt klinken.. echter, juist wanneer sommige dingen TE klinken begint bij mij het gevoel van "stoerheid" te groeien.. dus laat ik het maar zo :)

- De eindcompressor staat daarentegen helemaal niet zo fel, maar + en + maken het extra heftig op alles wat je hierbovenomschreven hoort.

- Een break.. ja heb je eigenlijk wel gelijk in.. beetje luiigheid denk ik. Ik heb dit in 2 uurtjes ongeveer gemaakt. Een break er nog in bouwen die een mooie climax maakt duurde weer langer en had daar niet zo' zin meer in.. maar is misschien wel beter als ik dat toch maar eens doe ;)

peace
Jaimie

Sorry jamie, maar ik vind em wat saai en eentonig. De samples komen net iets te vaak terug IMO. Ook de compressie vind ik nie zo.. En het klinkt ook nog is erg 'dof' en ongedefinieerd naar mijn mening.

another 0.02E

gr
Arv

je mp3'tje zegt 'freestyle in the house'.. da's je voorgaande trekkie....

hmm.... er zit niet echt opbouw in vind ik.. beetje eentonig...

freestyle was koeler....

damn.. dat freestyle info'tje in je mp3 had je al opgemerkt dus... heh.....

:)

:) thanks voor de reacties.. hij is inderdaad eentonig, maar echt een dj tool.. freestyle was echt een liedje

ik moet wel zeggen.. het klinkt wel rauw.. en da's cool.... waarschijnlijk je hiphop interesse...

De sound zoals ie helemaal op t begin is, vind ik vet, mooi vol. Maar dus meer iets voor t midden van de track, maar er blijft maar stuff bijkomen....dat trekt de mix niet.

Persoonlijk vind ik dat je beter wat rustiger kunt opbouwen en je mix niet zo overvol proppen verderdoor

En idd beetje overcompressed

Ik vind hem echt Dope!
ben het niet eens met de kritiek wat betreft de compressie, een leuke break mag ie daarentegen nog wel hebben.
Ik als Dj zou hem zo draaien, goeie floorfiller.
respect!

De sound klinkt een beetje naar mn oude "Gain Overdrive" projecten.. is ut niet een beetje "TE"?

Origineel geplaatst door 6 trak
een... dj tool...? m.a.w. niet voor het publiek en geen echt liedje als ik het goed begrijp dus...!?

Is inderdaad een beetje een flauwe benaming. Voor een DJ is elke plaat een DJ tool! ;)

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Is inderdaad een beetje een flauwe benaming. Voor een DJ is elke plaat een DJ tool! ;)

Arv

zucht.. :stupid

ok, dit is echt een plaatje dat voornamelijk bestemd is voor de DJs die doormixen en niet voor de DJs die plaatjes draaien die je ook op de radio zou kunnen horen. De loopbased techno platen vallen daarom ook onder de noemer DJ Tools.. want die DJs die platen zien als hun tool, die mixen en remixen platen tot een nieuw geheel. Die DJs die plaatjes draaien per track, per liedje, die laten de kracht puur en alleen staan op de inhoud van 1 plaat en mixen/remixen niet live diverse platen tot 1 geheel. Dit is dus een DJ tool en geen "liedje".

Origineel geplaatst door jaimiefanatic

ok, dit is echt een plaatje dat voornamelijk bestemd is voor de DJs die doormixen en niet voor de DJs die plaatjes draaien die je ook op de radio zou kunnen horen. De loopbased techno platen vallen daarom ook onder de noemer DJ Tools.. want die DJs die platen zien als hun tool, die mixen en remixen platen tot een nieuw geheel. Die DJs die plaatjes draaien per track, per liedje, die laten de kracht puur en alleen staan op de inhoud van 1 plaat en mixen/remixen niet live diverse platen tot 1 geheel. Dit is dus een DJ tool en geen "liedje".

is het niet zo dat een "DJ-tool" dan erg lastig te reviewen is, bv door ons hier op het forum? aangezien je nooit weet hoe een DJ de "tool" gaat verwerken in z'n set...dan kan zelfs een simpele 4 minuten drumloop nog wel een perfecte DJ-tool zijn...toch?

ik vind zelf de benaming "DJ-tool" altijd een eufemisme voor "het is niet echt een op zichzelf staande track" maar dat heeft er ook mee te maken met welke insteek ikzelf muziek probeer te maken...... dat is voor iedereen weer anders..

Origineel geplaatst door jaimiefanatic

Ik snapte wel wat je ermee bedoelde hoor Jamie!

:)

gr.
Arv

je word zo doof als een kwartel als je dit op een groot geluidsysteem draait

echt jamie je moet niet zo hard compressen
geeft misschien thuis een leuk 'live' gevoel maar dit klinkt in een zaal 2 keer zo verrot dan als het nu al klinkt
(boxen en amps compressen/distorten ook nog eens van nature bij hoog volume)

voor de rest zitten er leuke strings in
en swingt het ook wel een beetje

maar hou je dynamiek nou eens in de gaten
want ook al zeg je dat je doet wat je wilt .. eigen stijl, rauw hiphop bla bla
het is misschien wel handig dat je ook weet waar je meebezig bent
want proberen 'echt' over te komen is leuk maar je kan beter bij het rechte eind hebben

en mensen die roepen .. ik als dj
moeten helemaal maar eens denken waar ze mee bezig zijn
want je begrijpt er nog helemaal niks van

gek he als mensen de volgende dag met piep rond lopen :confused:

voor de rest heeft de track wel potentie
maar leer eerst eens wat voor effect iets heeft als het met standje 10 opgeblazen word in een club of op een feest

:doei:

klopt idd dat de PA en de hele PA-chain natuurlijk een heleboel met het geluid doen...daarom is het gebruik van referentie-platen ook zo belangrijk...

Back