de tag [code] is verdwenen en moet terug!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

WaveGuide7

Gedeactiveerd account
Waarom is de tag
Code:
 verdwenen? Zat die iemand in de weg?

Al mijn code voorbeelden zijn daardoor zo goed als onleesbaar geworden.

Last edited by a moderator:
Code:
test

Inderdaad. Dat is gek.

Last edited by a moderator:
Bericht door een moderator:
Ik heb het even nagevraagd, en we weten het niet 100% zeker, maar het lijkt erop dat die tag al jaren weg is. Het is zeker niet iets van de afgelopen tijd.

Ga er niet vanuit dat ie op korte termijn terugkomt. Mogelijk, misschien en wellicht bij een eventuele update van de forumsoftware ooit. Je hebt er niks aan, ik weet het...

De
Code:
 bbcode is uitgezet omwille van een veiligheids issue in de versie van vBulletin waar synthforum op draait. Aangezien er niet bekend was dat de code ooit werd gebruikt werd nul impact verwacht.

Meer dan een jaar later blijkt dat er helaas toch iemand is de de code heeft gebruikt. Dit is inmiddels ruim 1.5 jaar geleden en mijns inziens onvoldoende reden om de bbcode weer aan te zetten.

Ik heb de post even geedit zodat het tussen quote tags staat. Opgelost zo?

Ik heb de post even geedit zodat het tussen quote tags staat. Opgelost zo?

Dank voor snelle poging, maar helaas niet opgelost...

De tag
Code:
 geeft tekst weer in courier new, dus niet proportioneel, zoals gebruikelijk in veel programmeertalen;  spaties worden expliciet uitgevoerd zodat inspringen en commentaarregels automatisch goed uitgelijnd worden. De tag [quote] doet dat allemaal niet.

(Ik gebruik de tag o.a. in de draad WaveWizard die inmiddels 55.331 is bekeken. Draad is nu op de cruciale punten onleesbaar.)

Het gebruik van de termen "cruciaal" en "onleesbaar" vind ik enigszins overtrokken. Kopieer de code even in iets als notepad++ en je hebt alles weer 100% "leesbaar".

On topic: Ik ben even aan het onderzoeken of er een ander, veilig alternatief is om code te tonen.

Laatst gewijzigd:
Is er een reden, behalve de hoeveelheid werk betrokken bij een update, niet naar de nieuwste versie van vBulletin te gaan, in plaats van om security issues van oudere versies heen te werken?

Is er een reden, behalve de hoeveelheid werk betrokken bij een update, niet naar de nieuwste versie van vBulletin te gaan, in plaats van om security issues van oudere versies heen te werken?

Nee, het gaat om tijd. We gebruiken namelijk best wel wat "custom" functionaliteit en deze is voor een groot deel niet meer beschikbaar in de nieuwe versie van vBulletin.
Een voorbeeld is hoe we de synthforum contest draaien maar er zijn ook wat andere zaken waar een goed alternatief voor moet komen.

Daarnaast moet er veel getest worden (er is ook al veel getest).

We hebben het hier overigens over het enige security issue van de versie die we draaien waarvoor we ooit een maatregel hebben genomen. De impact valt dus wel mee.... :)

De
Code:
 bbcode is uitgezet omwille van een veiligheids issue in de versie van vBulletin waar synthforum op draait.[/quote]
Nu ben ik geen vBulletin expert maar ik kan me hier weinig bij voorstellen. Het verschil tussen of [b] of  [i] of [code] is enkel de wijze van opmaak, voordat de tekst als html naar de browser wordt gestuurd. Bij de eerste twee wordt de tag vervangen door de <b> of <i> html-tag, bij [code] wordt (zoals WaveGuide7 beschrijft) het schermfont vervangen door een monospace font.

Het gebruik van de termen "cruciaal" en "onleesbaar" vind ik enigszins overtrokken. Kopieer de code even in iets als notepad++ en je hebt alles weer 100% "leesbaar".

Het is niet mogelijk om de code (die inmiddels als citaat wordt weergegeven) via Notepad++ normaal leesbaar te maken: alle inspringingen zijn verdwenen omdat spaties als "spurious" zijn verwijderd. Daardoor is het niet meer duidelijk waar een WaveWizardfunctie begint en eindigt en ontstaat een onbegrijpelijke lap tekst.

En ja, in een draad over code-software is code natuurlijk "cruciaal".

Bovendien kost het meer dan 1 minuut om de benodigde (en dus zinloze) handelingen via Notepad++ te verrichten. Niemand doet dat. Weet jij ook wel.

Ik doe mijn best een oplossing te vinden, dat zou voldoende moeten zijn...toch? Ik heb een veelbelovend alternatief gevonden wat ik eerst goed wil testen.

Alle andere theorien negeer ik even, dat kost allemaal te veel tijd/moeite. :)

Een paar jaar geleden, toen wij nog een volkstuin hadden op het Zeeburgereiland, konden wij goed opschieten met Farid en Marieke. Zij hadden een tuintje aan het eind van het pad. Hun huisje was een beetje klungelig maar gezellig. Het werd genoemd "Huisje Plakband".

Ik weet niet waarom ik daar opeens aan moest denken. :D

Het forum feedback heeft gewoon 0,0 nut. Er wordt toch nooit iets mee gedaan, enkel bla bla bla...

Gelukkig valt er veel motivatie te halen uit de fijne, positieve berichten hier........:Z
Oh trouwens voor je informatie Bazzie, misschien moet je eens de moeite nemen om de feedback posts daadwerkelijk door te lezen. Wellicht valt je dan op dat er, indien mogelijk, altijd iets met feedback wordt gedaan. Dat dat niet altijd ala minuut gebeurt heeft allerlei mogelijke redenen (denk aan dingen als: het moet even besproken worden, technische beperkingen of zelfs...je zult het niet geloven: werk of prive zaken vereisen soms ook wat aandacht....).

Bericht door een moderator:
P.S. Nieuwe oplossing is zojuist getest en in gebruik. Goed zo? Fijn.... :doei:

Laatst gewijzigd:
Beetje het zelfde gevoel over forumfeedback:

Twee jaar geleden het idee geopperd om reacties te waarderen op inhoudelijke kwaliteit van het antwoord dat de reply heeft. Kreeg terug dat dat niet interessant zou zijn, dat je dat niet openbaar op een forum hoeft te delen, hoe de kwaliteit is.

Nou, sinds een week of twee is dat idee gewoon geïmplementeerd. Echt zo krom, de gang van zaken.

Los van het feit dat alle vrijwillige mods en systeembeheerders gewoon goed werk verrichten hoor, petje af!

Maar dit zijn een / twee kleine dingen die ik niet snap..,

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back