de tag [code] is verdwenen en moet terug!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het gaat om replies, de waardering voor antwoorden. Maar ik zie dat dat nog niet is geïmplementeerd. Mijn fout!

Nogmaals: het werk van de mods vind in een grote waardering waard!!

Beetje het zelfde gevoel over forumfeedback:

Twee jaar geleden het idee geopperd om reacties te waarderen op inhoudelijke kwaliteit van het antwoord dat de reply heeft. Kreeg terug dat dat niet interessant zou zijn, dat je dat niet openbaar op een forum hoeft te delen, hoe de kwaliteit is.

Nou, sinds een week of twee is dat idee gewoon geïmplementeerd. Echt zo krom, de gang van zaken.

Los van het feit dat alle vrijwillige mods en systeembeheerders gewoon goed werk verrichten hoor, petje af!

Maar dit zijn een / twee kleine dingen die ik niet snap..,

Jij verwijst vermoedelijk naar de functionaliteit die voor de synthforum contest in gebruik is. Dit is dus alleen voor de contest maar is inderdaad wel zo rond de 2 weken geleden aangezet voor dat forum gedeelte. :)

Laatst gewijzigd:
Gelukkig valt er veel motivatie te halen uit de fijne, positieve berichten hier........:Z
Oh trouwens voor je informatie Bazzie, misschien moet je eens de moeite nemen om de feedback posts daadwerkelijk door te lezen. Wellicht valt je dan op dat er, indien mogelijk, altijd iets met feedback wordt gedaan. Dat dat niet altijd ala minuut gebeurt heeft allerlei mogelijke redenen (denk aan dingen als: het moet even besproken worden, technische beperkingen of zelfs...je zult het niet geloven: werk of prive zaken vereisen soms ook wat aandacht....).

Bericht door een moderator:
P.S. Nieuwe oplossing is zojuist getest en in gebruik. Goed zo? Fijn.... :doei:

Zeker waardering, Acid, dat je nadenkt over een oplossing! :halleluja

Computer-code wordt op SF nog steeds algemeen beschouwd als iets dat nauwelijks met synth's of effecten te maken heeft. De geijkte opmerkingen in discussies over digitaal en over software: code inkloppen vereist een vorm van rationalisering die afbreuk doet aan "het gevoel" en die muzikale creativiteit alleen maar in de weg staat. Gek dat je zulke opmerkingen nooit tegenkomt in draden over DIY electronica. Wat is het verschil tussen zelf een circuit bouwen en zelf code schrijven? Toch vindt men een circuit cool, maar code kil.

Ikzelf vind een circuit bouwen ook heel cool, alleen ik heb twee linker handen en dat gepriegel met een soldeerbout is niks voor mij. Code kloppen daarentegen lukt mij wel; je hebt maar 2 vingers nodig en er gaat nooit iets kapot. En het allermooiste: al kloppend op mijn keyboard kan ik elke denkbare toongenerator, elk denkbaar filter maken of een synth bouwen met een miljoen filters, of ultra-realistische galm, of een spectrumanalyzer waarmee ik het geluid van een kerkklok analyseer en op een vervreemdende manier re-synthetiseer. Kortom: code kloppen is (aantoonbaar) orden van magnituden krachtiger en expressiever dan circuit's bouwen. En het kost niks.

Synthforum gaat nog steeds vooral over gear. Dat is prima, maar waar ik graag wat meer over zou willen praten zijn al die fantastische ideeën waaruit die gear voortkomt. Ideeën die je direct en in meest pure vorm realiseert via code.

Daarom vind ik het belangrijk dat je op SF code kunt weergeven in het juiste tekstformat.

Ok, maar werkt het nu weer zoals het hoort? :)

Code:
test
Het werkt. Waarom werkt het niet op pagina 1 van dit topic?

Nu wel, blijkbaar wordt deze bbcode toegepast op het moment van opslaan van een post. Ik heb even edit en toen weer opslaan geklikt en toen werd hij wel goed opgepakt. :)

Cool! Heb hier tijdje geleden ook naar gezocht, fijn dat deze functie weer werkt!

Dank voor het verrichte werk, mods!

Gelukkig valt er veel motivatie te halen uit de fijne, positieve berichten hier........:Z
Oh trouwens voor je informatie Bazzie, misschien moet je eens de moeite nemen om de feedback posts daadwerkelijk door te lezen. Wellicht valt je dan op dat er, indien mogelijk, altijd iets met feedback wordt gedaan. Dat dat niet altijd ala minuut gebeurt heeft allerlei mogelijke redenen (denk aan dingen als: het moet even besproken worden, technische beperkingen of zelfs...je zult het niet geloven: werk of prive zaken vereisen soms ook wat aandacht....).

Het valt mij vaak op in forum feedback-draadjes, dat ze hetzelfde patroon volgen: Iemand stelt iets voor. In eerste instantie komt er dan een reactie die iedereen de indruk geeft dat het er niet in zit / het te moeilijk is / etc. Dan wordt er wat gezeurd en doorgepraat, en korte tijd later wordt de feature tóch geïmplementeerd. Geweldig natuurlijk, dat feedback uiteindelijk op zijn plek terecht komt, maar ik heb het gevoel dat er in de reis daarheen veel leuker is als we elkaar wat meer het voordeel van de twijfel gunnen :)

Ben ik helemaal met je eens exel. In dit geval was ik gewoon veel te snel met antwoorden. Ik antwoordde voordat ik me volledig had laten informeren en dat had ik niet moeten doen. Voor mij in elk geval een goede les.

Mea culpa.

Geweldig natuurlijk, dat feedback uiteindelijk op zijn plek terecht komt, maar ik heb het gevoel dat er in de reis daarheen veel leuker is als we elkaar wat meer het voordeel van de twijfel gunnen :)

Dat geld andersom natuurlijk net zo goed exel. Bekijk bijvoorbeeld de titel van dit topic eens? ;)

Dat geld andersom natuurlijk net zo goed exel. Bekijk bijvoorbeeld de titel van dit topic eens? ;)

Ik bracht het bewust van twee kanten, want dat ben ik absoluut met je eens. 'moet terug' is ook een erg entitled manier van feedback leveren natuurlijk.

Ik heb het woord "moeten" gebruikt puur in de zin van noodzaak; net zoals je dat soms ziet in de kop van een krantenartikel. Het is niets anders dan een verkorte schrijfwijze van: "als je wilt dat alle berichten op SF leesbaar blijven en een aantal draden niet volkomen onbegrijpelijk worden, dan is het noodzakelijk om de tag
Code:
 te herstellen."

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back