Is dit echt? (dj controller)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Waveglider
is zon controller niet zelf te bouwen ? wat sliders en knobs op de juiste plaats enzo .. als die midi kunnen sturen dan moet dat toch lukken ? niet dan ? kan je gewoon je eigen soundcard gebruiken enzo...

Vast wel..

Maar dan ben je in totaal denk ik nog wel veel duurder uit dan dit ding en zit je nog altijd met een toetsenbord/muis te kloten.

Een maat van me heeft em binnen en ik ga einde van de week ff de pepsitest doen.

Ik vraag me af hoe enthousiast men hier geweest was als er Stanton of Numark op had gestaan en de prijs 1200 euro was geweest...

Heb dat ding een tijdje geleden al zien staan en was verbaasd dat er Hercules op stond.. :confused:

Een maat van me heeft em binnen en ik ga einde van de week ff de pepsitest doen.

Ben benieuwd wat de resultaten zijn..

Origineel geplaatst door Waveglider
is zon controller niet zelf te bouwen ? wat sliders en knobs op de juiste plaats enzo .. als die midi kunnen sturen dan moet dat toch lukken ? niet dan ? kan je gewoon je eigen soundcard gebruiken enzo...

Nabouwen lukt wel ja, maar dan heb je nog zoiets wat software heeft. Daar zit hem het nu in, de software voor dit soort apparaten moet goed zijn. Helemaal qua interfacing. Final Scratch werkt gewoon, klaar. Plus je hebt je feeling met je platen nog en dat werkt stukken makkelijker dan knoppen drukken.
Draai al meer dan een decade dus ik weet het wel. Ik zou hem wel een keer willen proberen voor de fun.

Wij hadden een tijd geleden een projectje om zelf een hardware controller te bouwen. Beetje aan de hand van de layout van Traktor. In de Electuur stond een schema om zelf een midi controller te bouwen. Kan je zelf de layout van de controller bepalen.. Tel uit je winst.. :dj: :okdan:

Origineel geplaatst door pilo2710
Wij hadden een tijd geleden een projectje om zelf een hardware controller te bouwen. Beetje aan de hand van de layout van Traktor. In de Electuur stond een schema om zelf een midi controller te bouwen. Kan je zelf de layout van de controller bepalen.. Tel uit je winst.. :dj: :okdan:

Op de parade stond iemand met zijn tent "stille disco" Hij draaide op een mac met traktor MET een midicontroller.
Je mist alleen de feeling met platen wat ik heel belangrijk vind.

Op de parade stond iemand met zijn tent "stille disco" Hij draaide op een mac met traktor MET een midicontroller.Je mist alleen de feeling met platen wat ik heel belangrijk vind.

Dat is waar, maar het grote voordeel is weer dat het portable is. (controller en laptop). Het directe gevoel is weg.
Maar dat is ook al zo met CD's. Maarja, dat is not the real thing. ;) Een goede optie zou final scratch van Stanton zijn.
Maar ik heb nog geen reviews gelezen over dat systeem.

:confused: Waarom zou je zelf het wiel uitvinden en een controller bouwen?
Lijkt me dat alles wat je nodig hebt al is voorzien op deze controller.
Ik geloof nooit dat je iets goed bruikbaars kan maken wat ruim onder de 199,- blijft. (zoveel kost ie bij Informatique)
Als je de prijs vergelijkt met andere dedicated (midi) controllers vind ik het een hele mooie prijs.

Vraag is alleen of het een beetje goed werkt of dat het niet meer dan speelgoed is.
Ik heb geen ervaring met mixen en zal dus de "real thing" feeling niet missen.
Kan me dus wel voorstellen dat "echte" DJ's hier niet warm voor lopen.
Het lijkt me een relatief goedkope manier om mijn eigen tracks te mixen Live.

Ik heb nogal gezocht naar review's en qua audio schijnt hij heel acceptabel te zijn.
Je gaat uiteindelijk toch MP3's stretchen dus vervorming treed al op bij de bron.
De bediening schijnt een beetje last van latency te hebben maar dat was even wennen volgens de tester, daarna schijnt alles lekker te werken. Een ander vond dit zelfs beter werken dan Final scratch maar daar heb ik mijn bedenkingen over.

Ik heb er dus (gewoon voor de proef) een besteld en die kan ik vanmiddag ophalen.
Misschien wordt het de flop van het jaar maar als je nooit iets probeerd .......... *D
Dusss, zodra ik wat meer weet laat ik het wel horen.

Ronald.

Waarom zou je zelf het wiel uitvinden en een controller bouwen?

Nou, budget was niet echt hoog en wilde hem voornamelijk voor op carnavalswagens gebruiken. (je wilt dan
geen fancy apparaatje). Maare, ik ben erg benieuwd hoe ie bij jou werkt! :)

en, en, en??????

en, en, en??????

Het valt helemaal niet tegen!
Dit is best een leuk geval al is ie kleiner dan de foto's doen vermoeden.
In eerste instantie schrok ik van de timing, die was helemaal kut =(
Hij liep gewoon niet lekker, horten en stoten etc...
De sliders klopten ook niet met de software.
Toen heb ik even wat settings aangepast zoals, time stretch off, beat matching off, auto bpm off en nog wat van die hulpmiddelen die meer kwaad dan goed doen.

Alles werkte daarna naar behoren en die latency in de bediening is nihil te noemen.
Sound kwaliteit is best goed, ik heb hem even vergeleken met mijn Maudio delta 66 en dan een AB test met dezelfde track. Wel iets verschil in dynamiek en helderheid maar zeker niet zo erg dat ik er niet mee aan durf te komen.
Mixen ging vrij gemakkelijk omdat ik de BPM's van mijn eigen songs weet, als je die namelijk opgeef is het een fluitje van een cent. De draaischijven zijn om sneller of langzamer te spinnen als een jogwheel, erg bruikbaar bleek later.
Scratchen kan met de joystick maar werkt onvoorspelbaar, dat moet je gewoon met een echte plaat doen.

Al met al ben ik best tevreden (heb er pas 30 min. mee gespeeld)
Of je er ook echt goed mee kan Dj-en durf ik niet te zeggen, ik ben geen DJ en heb ook geen ervaring.
Ik denk wel dat een Dj er zo mee aan de slag kan.
Als er nog een DJ is die hem vakkundig aan de tand wil voelen, stuur maar een Email, ik ben zelf ook wel beniewd.

Tja, nu maar gauw tracks gaan maken om te kunnen mixen.
GAS is wel leuk maar je houd zo weinig tijd over hè :D

Ronald.

PS. Ik ben dat niet op de foto btw

Attachments

• d_jill.jpg
    d_jill.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 93
Zie geen enkele extra functionaliteit die het heeft i.v.m. comp/keyboard/ & knoppen controller, misschien is de 'scratch' functie handig.

Een dergelijke controller heeft daarnaast totaal geen invloed op de wijze waarop je mixed, het wordt er niet beter of strakker door. :gaap:

Origineel geplaatst door Knaller
Zie geen enkele extra functionaliteit die het heeft i.v.m. comp/keyboard/ & knoppen controller, misschien is de 'scratch' functie handig.

Een dergelijke controller heeft daarnaast totaal geen invloed op de wijze waarop je mixed, het wordt er niet beter of strakker door. :gaap:

Hmmm, staat misschien wat leuker ipv met een muis in de hand naar een laptop staren onstage..........
Ik ben absoluut een hardware man voor het directe contact, werkt gewoon beter bij mij, ik zit de hele dag al achter een PC. Hiermee kun je de kracht van een PC gebruiken en toch voor elke fucntie een eigen knop hebben.
Natuurlijk kun je niets meer of beter maar je bent met dit doosje gewoon in een keer klaar.(gemak dient de mens toch)

Waarom besteden mensen (incl. mijzelf) veel geld uit aan hardware terwijl de softsynth's (bijna) hetzelfde kunnen?
Ach, dat zal je dan ook wel niet begrijpen......:z

Ronald

PS. Voor wie het wel interesseerd, hij bevalt beter en beter, zeker geen weggegooid geld!

Origineel geplaatst door Roonan
Waarom besteden mensen (incl. mijzelf) veel geld uit aan hardware terwijl de softsynth's (bijna) hetzelfde kunnen?
Ach, dat zal je dan ook wel niet begrijpen......:z

Das een andere discussie, maar ok. Verschil is klank, apparaten klinken anders dan een VST. Dat komt door de electronica. Das het verschil.

en de fun ...maar is inderdaad een andere topic :dubbel:

Origineel geplaatst door Knaller

mwoah..ikzelf vind een draaitafel of een goed jogwheel toch wel behoorlijk essentieel om snel een cue te zoeken en bij te pitchen

Origineel geplaatst door Roonan
Hmmm, staat misschien wat leuker ipv met een muis in de hand naar een laptop staren onstage..........

Ik raak geen muis aan, gebruik gewoon reguliere controllers, doelde dus ook op het 'draaimechanisme'.

Bedoel het is leuk, maar geen toegevoegde waarde. Optredens gaan me om de muziek, het zal me een worst wezen hoe het eruit ziet.

My 2 c's.

Origineel geplaatst door olafmol
mwoah..ikzelf vind een draaitafel of een goed jogwheel toch wel behoorlijk essentieel om snel een cue te zoeken en bij te pitchen

1) digitaal, ik hoef niet bij te pitchen
2) cue en looppoints zitten allen onder dedicated toetsen
3) eq + mixer allemaal dedicated knobs

etc etc etc etc

:koffie:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back