Akai s2000

Caboys

Leed
Ik ben van plan om een akai s2000 sampler aan te schaffen, maar ik wil eerst even weten hoe ik die sampler dan aanstuur.
Moet ik daar nog iets voor kopen, en hoeveel gaat dat kosten?

Dat doe je met midi.

Gebruik een Sequencer die aan midi doet bv. Cubase of Logic. Je sluit je midi out van je cpu aan op de midi in van je sampler.
Nu kun je in je sequencer midi signalen uitsturen naar je sampler waar mee je je saples weer kunt aansturen.

dus je hebt iets nodig wat je midi inforumatie stuurd naar je pc.

Dat kan al met een simple kabel vdie je jotstickpoort verbind met je sampler.
Voor 20 euro ben je wel klaar.

Dan ook nog een seq programma.
Ik zou beginnen met iets simpels, dus Cubasis van Steinberg. kost rond de 90 euro.

En ik zou niet met de diskettes werken voor de samples in te laden, scsi werkt iets lekkerder ( in combinatie met mesa).

Houd er ook rekening mee dat de S2000 geen eigen OS bevat, dit houd in dat je dus moet opstarten met een diskette

Ow, dan heb ik geloof ik een probleem, ik heb zelf namelijk geen computer.
Ik had wel eens gehoord dat je een sampler ook zonder computer kon aansturen.

Je kunt die s2000 natuurlijk ook prima aansturen met een midi-klavier. Of een hardware sequencer... het zou helpen als je ons vertelde wat je al wél hebt ;)

Of wat je wilt.

Als je wilt samplen en sequencen is een rs700 of een mpc2000 misschien wat voor jou?

S2000 -> heel vervelend klein schermpje om mee te werken. En als je geen computer hebt, misschien inderdaad beter een sampler met sequencer kopen (misschien inderdaad een MPC'tje, maar zal wel wat kosten)

Ja, maar was van plan het niet te duur te maken, Iemand vertelde me over een Alesis Sequencer, die tegenwoordig vrij goed koop is, of werk dat niet met samplers.

En wat betaal je tegenwoordig voor een rs700?

Sorry dat ik even bot ben, maar weet je wel waar je 't nu over hebt, of niet? Je wilt een S2000 aanschaffen maar weet nog even niet het hoe en wat?

Als je het niet te duur wilt maken : de Yamaha RS-7000 kost zo'n 1500 euro. Als dat voor je 'duur' is - je krijgt een synthesizer, een sampler en een sequencer in een, allen van een hoge kwaliteit en zonder klein klotescherm zoals je op de S2000 hebt of dito klein klotescherm zoals je op een MMT-8 (dat was die Alesis sequencer) hebt. Maar; zo heb je dus geen computer nodig met een sequencer of MIDI-interface, en als je er genoegen mee neemt ook geen controller keyboard.

Elk MIDI-apparaat werkt met elk MIDI-apparaat. Ongeacht of 't nou een olifant is die toetert als je een C3 Note On commando doorstuurt.

Maar zelfs voor die sequencer heb je nog een controllerkeyboard nodig. Iets moet die noot inspelen - de sequencer neemt 't alleen maar op en speelt 't pas af als er iets af te spelen -valt-, verder niks.

Maar zoals eerder gezegd : wat heb je te spenderen, wat heb je al, wat wil je maken? Hier kunnen we vrijwel niks mee, en er zijn hier echt tig mensen die het hele verhaal desnoods 3 keer aan je uit willen leggen, maar we kunnen pas verder als we dat weten (wat, wat, wat) :).

Omdat je geen computer hebt wordt 't trouwens wat lastig. Anders hadden we je gelijk allerhande gratis/trial software aan kunnen raden waarmee je je eens eerst eigen had kunnen maken voordat je lukraak dingen gaat aanschaffen waar je misschien spijt van krijgt.

Origineel geplaatst door Yoozer
voordat je lukraak dingen gaat aanschaffen waar je misschien spijt van krijgt.

Ik zou het niet beter kunnen zeggen. Dus bedenkt eerst rustig wat je wel wilt doen met zo'n sampler en bekijk alle andere opties.

Origineel geplaatst door Caboys
Ow, dan heb ik geloof ik een probleem, ik heb zelf namelijk geen computer.

Damn.. bestaan die nog , mensen zonder computer? :)

Vraag is dan hoe je hier op 't forum post ;).

Als je wilt beginnen met sampling/sequencing kan t beste beginnen met een tracker programma zoals impulse tracker of madtracker oid.

maarja daar heb je weer een pc voor nodig. maar aangezien je ook op dit forum post is die vast wel in je buurt.

Origineel geplaatst door Furious5
Damn.. bestaan die nog , mensen zonder computer? :)

:) :) Ow ja hoor ... die zijn er zeker nog. Je hebt niet per sé een PC nodig om synthmuziek te maken. Alles gebeurt bij mij vanuit de W30 en SY99 sequencers en heb helemaal geen behoefte aan een computer ;) .

Ieder z'n eigen ding, nietwaar :D

Da' s trouwens ook mijn vraagje naar de origenele vraagsteller: heb je soms een keyboard of synth met ingebouwde sequencer? Zo ja, dan kan je eens nagaan of de tracks die je in de sequencer kan opnemen, externe modules kunnen aansturen zonder de interne synth aan te spreken. Als je dat kan, dan hang je de S2000 aan je synth en kan je bepaalde tracks voorbehouden voor de sampler en andere voor de synth. Het is beperkter dan een computer, maar je zou wel onmiddellijk kunnen beginnen.

:doei:

Back