Waldorf Kassettenspieler

SynnyS

Groot lid
Waldorf Kassettenspieler, een nieuwe tapeloop synthesizer met 128GB memory..

zeer benieuwd of dit echt is en wat het wordt, ben erg geïntrigeerd in ieder geval.

522497d1451940230-namm-2016-your-predictions-rumors-desires-12473822_10208482463447375_6725593063705406707_o.jpg

522498d1451940230-namm-2016-your-predictions-rumors-desires-12487076_10208482583770383_4417238453363783583_o.jpg

Attachments

• IMG_1150.jpg
    IMG_1150.jpg
    23,9 KB · Bekeken: 121
  • IMG_1151.jpg
    IMG_1151.jpg
    22,2 KB · Bekeken: 121
Geinig zeg, als het allemaal waar is. Ben benieuwd hoe het precies zou werken qua samples uploaden en knoppen/parameters. Zou het zelf wel zien zitten om goede mellotron-geluiden eenvoudig beschikbaar te hebben in een betrouwbaar kastje.

het zal allemaal afhangen van de dac's en electronica er rondom om dat ze er gaan in stoppen

een strymon el capistan klink ook bitter slecht en alles behalve als tape..

Er zijn ook geruchten over een nieuwe Roland Sampler. Mooi dat hardware samplers een comeback lijken te maken. Software samplers zijn het ook niet helemaal (voor mij).

interesaant ja. ik wacht op een mooie polyfonische sampler met toetsen. Goede sound is mooi meegenomen, maar desnoods maak ik de samples wel met oude hardware.

128gb en analoge multimode filters klinken wel erg tof.

Wel een simpele naam. Eerst die Streichfett, nu dit. Beetje te Germaans. ;) Vond die James Bond verwijzingen toch beter.

Kweenie... krijg een beetje een "too good to be true" gevoel. Analoge filters, giga-geheugen, alles d'r op en d'r aan. Is dit een gerucht uit doorgaans onbetrouwbare bron of een persbericht?

Dit is iets wat ik al jaren zoek. Hardware samplers zijn echt een gat in de markt op het moment.

Dit is iets wat ik al jaren zoek. Hardware samplers zijn echt een gat in de markt op het moment.
Kan je dit nader toelichten? Mijn beeld is dat juist hardware samples overbodig raken.. met o.a. al dat Kontakt geweld + feit dat Kontakt multi-format is.

Bedoel je hier dan juist de gruizige oude samplers en/of de S5000's en Z8 werkpaarden? Of, de nieuwe modernere en compacte samplers? (gespitst op live gebruik)

Kan je dit nader toelichten? Mijn beeld is dat juist hardware samples overbodig raken.. met o.a. al dat Kontakt geweld + feit dat Kontakt multi-format is.

Bedoel je hier dan juist de gruizige oude samplers en/of de S5000's en Z8 werkpaarden? Of, de nieuwe modernere en compacte samplers? (gespitst op live gebruik)

Ik denk dat er behoefte is aan een volledige analoog signaal pad (VCAs VCFs etc) synthachtig iets en een sampler semi rompler (immers als je samples gaat opslaan en dat als golfvorm database gaat gebruiken) als golfvorm synthese, al dan niet in phrasevorm. Het liefst met variable/tweakable bitdepth/samplerate en andere realtime performance opties zoals formant synthsese / mangling etc. Beetje zoals een spectralis maar dan helemaal anders hehe

Ben nog steeds benieuwd wat die Aira Sampler wordt, maar dit waldorf ding is ook al leuk om te beginnen :)

Ik vind de combinatie van 128MB sample RAM gecombineerd met slechts 12 geheugen locaties overigens merkwaardig. Ook gezien het wisselende aantal knoppen zoals eerder werd opgemerkt zou het me niet verbazen als dit fake blijkt te zijn.

Ik vind de combinatie van 128MB sample RAM gecombineerd met slechts 12 geheugen locaties overigens merkwaardig. Ook gezien het wisselende aantal knoppen zoals eerder werd opgemerkt zou het me niet verbazen als dit fake blijkt te zijn.
MB? 128 Gigabyte! Maar d'r kon blijkbaar geen schermpje vanaf. ik heb dus ook hele grote twijfels.

Back