Waldorf Kassettenspieler

Kijk, dat ziet er al heel wat serieuzer uit.

Behalve dat de smallere letter nogal afwijkt met de brede letter uit de teasers, er een hoofdletter is gebruikt... Daarom denk ik dat bovenstaande afbeelding nep is.

kassettenspieler.jpg

Wel opvallend dat de tekst "tape loop synthesizer" linkslijnend is, wellicht omdat de grote letter p in de weg zit.

sprechkaese-1.jpg

klassenzimmer.jpg

sprechkaese.jpg

Ja, duh; op een cassette recorder zitten meestal geen schermpjes. 8o)
Behalve dat, zoiets maakt een apparaat meteen een stuk duurder.

via facebook...

1239736_448328328705855_7103535764537100043_n.png

Zouden hier echt goeie pianoklanken in zitten? Of zal het zo e-piano klinken?
Dan kan ik begrijpen dat het 128GB is.

Zouden hier echt goeie pianoklanken in zitten? Of zal het zo e-piano klinken?
Dan kan ik begrijpen dat het 128GB is.

Ik hoop het niet. De banaming doet me vermoeden dat het een mellotron achtige karakter gaat hebben/kunnen. Als die echt analoge filters gaat krijgen lijkt me dat hij ook niet 32 stemmig gaat zijn.

De letters J en K ontbreken bij "Variation". Just Kidding!

Het is geen 1985 meer en we maken geen 4MB samplers, maar kijk eens naar bv een Nord Electro 4. Die heeft een paar honderd MB voor een grote collectie samples van topkwaliteit. 128GB is waanzin voor een tape loop apparaat wat dus korte samples zou gebruiken.

Ik zeg niet dat heel dit apparaat verzonnen is, maar de 128GB valt gewoon niet te rijmen met wat dit apparaat lijkt te zijn.

alle sample libraries uit alle samplers en romplers ooit kunnen er dan in zo'n beetje. hopsa

kan je een maand lang naar de juiste preset zoeken, ook een vak.

Het is geen 1985 meer en we maken geen 4MB samplers, maar kijk eens naar bv een Nord Electro 4. Die heeft een paar honderd MB voor een grote collectie samples van topkwaliteit. 128GB is waanzin voor een tape loop apparaat wat dus korte samples zou gebruiken.

Ik zeg niet dat heel dit apparaat verzonnen is, maar de 128GB valt gewoon niet te rijmen met wat dit apparaat lijkt te zijn.

Nou volgens mij zitten jullie nog wel een beetje in 1985

376 GB deze

http://www.bestservice.de/en/symphonic_cube.html

Dat krijg je hier natuurlijk nooit allemaal in met maar 4 User presets

Maar de tijd van een CDROM met 44,1/16bit samples is wel een beetje verleden tijd.

:D

Idd maar het gaat er om dat libraries van samples natuurlijk steeds groter worden. Vroeger pakte ze 1 sample voor een half octaaf. Tegenwoordig kan je x variaties per noot hebben.

Anyway wat je alleen met 128GB en 4 User presets moet snap ik ook niet verder. Dus denk dat we gewoon genept worden. Zeker ook omdat ie zo'n raar variatie alfabet heeft zoals yoozer aangaf.

Daar heb je wel een punt. Garageband onder OSX heeft aardig wat samples van Logic Pro allengs en die nemen ook iets van 8GB in beslag.

Zeker ook omdat ie zo'n raar variatie alfabet heeft zoals yoozer aangaf.
Volgens mij is wel duidelijk (zie mijn post boven) dat dit plaatje nep is, gebaseerd op de detailfoto/render met "kassettenspieler". Die teasers "mauldunst", "klassenzimmer" en "sprechkäse" zijn vermoedelijk grapjes om de aandacht te trekken. Het is dezelfde foto maar dan met aangepaste tekst en kleur, zelfs de achtergrond heeft een gele of paarse zweem gekregen.

Stel dat het klopt en dat 128Gb verhaal niet dan is er al minder discussie maar dan.. 2 typen 16 bands vocoders? En wat verder opvalt bij de tape loop dat de Tape en Vari encoder/potmeter "loze" stappen heeft tussen percussion en voices. Traploos lijkt me niet te doen een instelling te krijgen en getrapt heb je een x aantal nutteloze stappen?! Nee echt niet

Mijn post niet gelezen? Vergeet dat plaatje, is nep.

Nou ja, van deze is de herkomst ook niet duidelijk. Mogelijk ook niet meer dan een aangepast plaatje van de Streichfett (maar wel met de juiste typografie), dus eigenlijk hebben we niks.

kassettenspieler.jpg

Laatst gewijzigd:
Door fac op het Muff Wigler forum:

"IRC, a mellotron tape has a length of about 8 seconds. At 24/96 that's about 2.2 Mb. One tape for each key, assuming a 3-octave range (37 keys) gives you 81.3 Mb per sample set.

There seem to be 14 sound categories, each of them with 14 variations. That's 196 different sounds. If each of these sounds has an 8-second sample for each key in a 3-octave range, you'll need 15.6 Gb to store all of them.

Now, if instead of a 3-octave range you store a sample for each of the 88 keys in a piano, and instead of 8-second samples you use 25-second samples, you'll need 115.7 Gb to store all the data."

https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=153063&start=all&postdays=0&postorder=asc

Back