3000 euro

RM1X (325) gebruikt
Micro Q (599) nieuw
A5000 +64MB/HD/ZIP/CDRW (1400) gebruikt
M1 Active mkII (500) nieuw
mixer (de rest) nieuw
Rack/flightcases

Waar ken ik deze setup van?

Druid

Ik zou iig niet voor een synth gaan, maar voor een aantal leuke bakkies:

Micro Q,
Ks-5,
Behringer ddx3216
En een paar monitoren

En die eerste komt een deze dagen in mijn rack te hangen :D

Origineel geplaatst door synthiaks
Vcs3's zitten meestal iets boven de 3000 euro, een synthi A iets daaronder. De synthi Aks komt meestal wel boven de 4000 uit.
Het zijn ook wel lastige synths om te midificeren (niet onmogelijk) vco1 en 2 hebben een scaling van 0.33 v/oct en vco3 volgens mij 0.26 v/oct.
Als je ze wilt voorzien van midi kun je het beste een kenton kabel voor de ems kopen en deze in combinatie gebruiken met een midi/cv converter. Als het goed is kun je dan nog net 3 octaven getuned krijgen.

Het is één van de leukste bakken om mee te werken!!

Een vcs3 is toch een synthi A in een houten kast?

Hmmmmmmmm, ik denk 15x de PSR-260. Dan kan ik m'n eigen Josti-band beginnen!!!

Nee, ik denk toch iets van een NordLead3 of G2 en een E-MU module met wat kaarten.
Of iets totaal anders..

Sam (of Roel)... loof je ook daadwerkelijk die 3000 eurii uit aan de origineelste replier?

Dat win ik, en dan krijgt hij voor de mazzel mijn Kurzweil :)

:peukie:

Nou, je moet er toch wel een Nord Modular en een Jomox AiRBase 99 mee weten te scoren, of niet? Lekker zo'n rackformaat dingetje en hoppa. Rest aanvullen met een goede Lexicon reverb en je bent een happy camper. Heb je ook weer 3 dingetjes op je verlanglijstje klaar.

Wat dachten we van de JomoX SunSyn of een Q+ (dat topic kan dicht trouwens)?
Nee die kan niet dicht ROEL>>>>>>!!!!!!.....

Laatst gewijzigd:
808, 909, Xbase en Airbase. dan ben ik klaar met drums

of een voyager natuurlijk

Akai DSP-24 of een DSP-16 met wat modcan spul.

Als je ineens 3000 euro heb jeukt het enorm om iets leuks te kopen , de vraag naar synths na 1995 is duidelijk dus voor jou geen analoge synths ( wel leuk erbij ) zelf zou ik daar een monster laptop en pc voor halen , mijn synths op dit moment haal ik ook uit software , daarmee bedoel ik niet een exacte kopie maar functures die ik graag gebruik . als ik een track maak met de q keys cs30 karma x-base en vp9000 maak ben ik daar een stuk langer mee bezig dan met b.v. een lading vstis met een goeie midi controller . bij mij wisselt de gearlist regelmatig ik wil alles een keer hebben maar niet 1 synth heeft het eeuwige leven , hardware is voor mij een goeie tool om te freaken , als ik dan een leuke sound heb sample ik die . ik vind de handel in synths geweldig leuk . als iemand een synth kopen wil nodig ik ze eerst een dag uit om rustig alles door te lopen , al mijn kennis overdragen zodat je niet eerst zelf 1 jaar aan het pielen bent voordat het kwartje valt . zomaar een synth kopen die iemand anders adviezeert is link heel erg link .Een ieder die zijn duurverdiende centen aan een synth uitgeeft zal blijven volhouden dat hij helemaal top is en er niks beters is . helaas er is altijd iets beters en mooiers . kijk maar in de te koop corner niet normaal hoeveel mensen hun gear dumpen om weer iets anders te halen tis een eindeloze zoektocht naar iets nieuws wat de zintuigen weer prikkelt. daarom voor mj pc .wil ik een andere synth klik wil ik een andere seq klik wil in 16 compressors klik klik klik k..........

Back