De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

@bob303vs909

aha, ok, bedankt,
en de PCB's? heb je die zelf ontworpen of zijn de gerber-files hiervoor beschikbaar bij MI?

@SmartBits:

een vraagje, die rails in 104HP bij mdlrcase vind ik niet zo direct, heb je een linkje?

@SmartBits:
een vraagje, die rails in 104HP bij mdlrcase vind ik niet zo direct, heb je een linkje?
Die staan inderdaad niet op de site, maar Arjan kan ze op maat maken. Ik heb via mail gevraagd of hij ook 104 HP kon leveren. Kostte incl. verzendkosten en BTW €53,30.

Een MI Peaks....

Aangezien het de wens is van Olivier Gillet om diy versies een andere naam te geven, Paek dus.

Attachments

• paek.jpg
    paek.jpg
    42,4 KB · Bekeken: 124
Afgelopen weekend mijn "scrapheap-challenge" skiffje afgemaakt. Frequency Central Power PCB'tje, een busboard van 4MS wat ik nog had liggen en een nieuwe row van MDLR Case om de modules in te schroeven. Hout van een oude schutting en een pallet. Ophangsysteem van een dartbord om de powerconnector in vast te zetten:

case4_01_zps6n2yxvje.jpg

case4_02_zps2rbbsl0c.jpg

TR606 eurorack clone

TR606 eurorack clone

In verband met een verhuizing heeft dit project even stil gelegen, maar hij is nu (zo goed als) klaar, mn EuroRack TR606 kloon. Ik moet de software van de midi interface nog even nakijken maar verder istie up & running.

Ik heb er een website(tje) voor gemaakt, daar staan een berg (detail) foto's inclusief schema's en geluidsfragmenten.

Alle modificaties zijn overal & nergens van internet getrokken & getest, meeste staan ook op de site.

http://gerbster.nl/tr82/

P1030505.jpeg

https://soundcloud.com/nwac/songdemo-1

Dat is gaaf!
Ben wel benieuwd naar de schema's, ik heb namelijk de hihat op een pcbtje gefloept, maar ik krijg hem niet aan de praat.

Overigens kan ik op mijn telefoon niets zien op je site, downloads is helemaal wit.

Dat is gaaf!
Ben wel benieuwd naar de schema's, ik heb namelijk de hihat op een pcbtje gefloept, maar ik krijg hem niet aan de praat.

Overigens kan ik op mijn telefoon niets zien op je site, downloads is helemaal wit.

Thanks! Ik heb de downloads even aangepast, je kunt er nu alle schema's & boards downloaden. Ik heb em niet specifiek voor de mobiel gebouwd, dus het kan zijn dat het er daar ietwat vernachelt uitziet :)

Thanks! Eens even studeren, viel me wel op dat je geen apart accent signaal meer hebt, de hoogte van de trigger?

Thanks! Eens even studeren, viel me wel op dat je geen apart accent signaal meer hebt, de hoogte van de trigger?

Klopt, als ik het allemaal goed heb geïnterpreteerd is de (originele) trigger een pulse van 5v van een paar ms, als er dan een accent is word die 'ge-override' door een pulse van 5v tot 12/14v. Het trigger gedeelte van alle voices is tot aan de collector van de PNP transistor gelijk, dus die heb ik vervangen voor een enkelvoudige trigger input.

Ik moet eerlijk bekennen dat mn kennis van elektronica volledig autodidactisch is :) en ik heb dit zo opgelost onder het motto 'het werkt, geen rook, dus het zal wel goed wezen'.

Dat is een mooi project Gerbster en ook nog alles online gedeeld, hulde! . Heb al een tijdje niets gebouwd maar ga de etsbak maar weer eens uit de kast trekken.

Omdat ik toch maar aan de modular wilde gaan ben ik maar begonnen met een case te bouwen:

eurorack-case-small.jpg

In het midden moet nog een 1u 'tile' sectie komen (als iemand nog tips heeft voor het verkrijgen van rails houdt ik me aanbevolen :) )

En ga je die tiles zelf maken of kopen? Anders zou je nog gewoon een 1HE blinde frontplaat kunnen gebruiken, die je zowel links als rechts op een blokje hout legt, of een stukje aluminium hoekprofiel.

Fraai kastje hoor, met old school schakelaar :)

En je kunt gewoon lekker doorstapelen bovenop je case (welkom bij het zwarte gat dat eurorack heet :D ).

Back