De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

Om dit alles te testen heb ik een lichtelijk gemodificeerde Jan Ostman drum synth gemaakt.
DRUM <<klik (sorry voor het achtergrond geruis...

Die Jan Ostman is echt een raar figuur die op zowel MW als het Mutable forum mensen aan het schofferen is. Voornamelijk omdat zijn producten, onder andere door Olivier van Mutable Instruments, nogal slecht worden beoordeeld. En dan nog 30 euro vragen voor een chippie. Einde van dit servicebericht...

+1

Maar ik vond die CZ-1 toch wel zo interessant dat ik zo'n IC heb gekocht, ik heb er ook een board layout voor gemaakt gebaseerd op het schema van iemand op MW (is een thread over, hij was meer geintereseerd in 5u, maar ik heb er een "alles op het board en geen wiring" versie van gemaakt).
Maar wat een pipo is die Jan Ostman zeg.

Zijn er ook slechte ervaringen als je iets bij hem besteld dan? Hoe hij zich op fora opstelt is inderdaad op zijn zachts gezegd bijzonder. Al had ik het idee dat hij op MuffWiggler zich toch redelijk netjes gedraagd.
Ik had ook niet het idee dat zin producten an sich slecht worden beoordeeld maar wel de 'oneerlijke' marketing er van. Hij market een geprogrammeerde AVR chip als een door hem geproduceerde chip. En hij verkoopt ook zogenaamde juno clonen die ook gewoon een super simpelle VA op een AVR chippie zijn die echt in de verte niet lijken op een Juno.
An zich zijn zijn ideeen niet zo gek hij zou het alleen gewoon moeten verkopen als dat wat het is. Een stukje code op een MCU.

Ik heb wel eens twee drum chips besteld, ik kreeg geen bevestiging maar na twee weken wel het pakketje gehad met als documentatie, uitgeprint wat er op de site staat.

De DSP L8 (TR727) deed het niet, maar was toen net open source dus die heb ik dan maar zelf gemaakt.

De R606 doet het wel maar heeft een raar soort ruis in de decay van de samples. Dus deze is niet zo bruikbaar.

Ik heb de O2 (mini pops) open source gebouwd. Hij zat vol met bugs die zijn er door andere gebruikers uitgehaald en nu is hij goed en reuze leuk. Als je een beetje handig bent kun je ook het ritme keuze met een cv moduleren. Sommige samples zijn iets te hard tov de rest. (3 euro gedoneerd). Deze is heel geschikt voor de beginnende Arduino gebruiker.

Ook de DSP D8 open source gebouwd, prima 8bit ding, maar helaas geen toms.

Dus niets geen dsp maar 8 bit PWM met een slecht filter, de trigges en cv van de drum chips moeten geïnverteerd worden, dus er moet nog wel wat om heen (bv ULN2804 voor de triggers).

Maar het is wel reuze makkelijk als je even wat random drums uit een Turing Machine wilt hebben.

de triggers en cv van de drum chips moeten geïnverteerd worden, dus er moet nog wel wat om heen (bv ULN2804 voor de triggers).
Ik heb de triggers ook geinverteerd, dat was heel simpel door de code die pull-up weerstanden aanzetten weg te halen, er een aantal weerstanden op het bordje te solderen (47k naar aarde >> pull down) en de code ietsje aan te passen:

if (PIND&4) { te veranderen in: if (!(PIND&4)) {

En dit 8x

Een Ghetto clouds....

Attachments

• cloudsssssssss.jpg
    cloudsssssssss.jpg
    33,9 KB · Bekeken: 101
OT, maar wauw, het lijkt er inderdaad op dat ie zich op MW gedraagt en op andere sites zijn ware gezicht laat zien. Een weirdo zijn is een ding (kan zelfs een pre zijn (Peter Blasser)) maar onaardig is niet de bedoeling. En dan helemaal bij Olivier van MI, dat is een aardige vent, niet beroerd om kennis te delen, en bovendien degene in de scene die, met een heel grote afstand, het meeste weet van digitale signaalbewerking.

Overigens kreeg ik de CZ1 chip gewoon na een paar dagen thuis, niks aan het handje.

Een Ghetto clouds....

een fraaie Clouds, maar niet zo'n fraaie cloud :D

Back