Ik heb wel eens twee drum chips besteld, ik kreeg geen bevestiging maar na twee weken wel het pakketje gehad met als documentatie, uitgeprint wat er op de site staat.
De DSP L8 (TR727) deed het niet, maar was toen net open source dus die heb ik dan maar zelf gemaakt.
De R606 doet het wel maar heeft een raar soort ruis in de decay van de samples. Dus deze is niet zo bruikbaar.
Ik heb de O2 (mini pops) open source gebouwd. Hij zat vol met bugs die zijn er door andere gebruikers uitgehaald en nu is hij goed en reuze leuk. Als je een beetje handig bent kun je ook het ritme keuze met een cv moduleren. Sommige samples zijn iets te hard tov de rest. (3 euro gedoneerd). Deze is heel geschikt voor de beginnende Arduino gebruiker.
Ook de DSP D8 open source gebouwd, prima 8bit ding, maar helaas geen toms.
Dus niets geen dsp maar 8 bit PWM met een slecht filter, de trigges en cv van de drum chips moeten geïnverteerd worden, dus er moet nog wel wat om heen (bv ULN2804 voor de triggers).
Maar het is wel reuze makkelijk als je even wat random drums uit een Turing Machine wilt hebben.