De ik heb (af)gebouwd draad voor 2016!

Eindelijk afgemaakt, een drievoudige lopass gate, dit is de layout die op de site van Mark Verbos stond (Simple Answer). Een eeuwigheid geleden boards voor geetst, toen opgebouwd, en toen bleek de middelste van de drie het niet te doen, gvdgvd. Toen weer in een lade gesmeten, toch maar weer eens eruit gehaald, en heel goed het PCB van de niet werkende LPG bekeken, bleek dat er ergens een heel klein sluitinkje in zat, doorgekrast, nieuwe IC's erin en gaan.
Met veel kunst en vliegwerk alles achter een panel geknutseld:
20160624_231258_zpsvytvjylk.jpg

Er zijn projectjes die heel soepel gaan, en die het meteen doen, en dan zijn er dit soort projecten, des te leuker als je ze toch helemaal werkend krijgt.

20160627_222910_zpsfuj9eyz4.jpg

Op 1 pcb een multimode vca (crossfading en panning) en een mfos log vca.
Handig en veelzijdig.

Een Befaco Rampage. Lekker ding hoor....

Attachments

• 13590310_10208792569704479_7615926931802428459_n.jpg
    13590310_10208792569704479_7615926931802428459_n.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 127
Oeh, die is inderdaad leuk! Heeft toch wat extra dingetjes die bv Maths niet heeft. Staat nog op het wensenlijstje, maar moet eerst ruimte maken...

Gewoon nieuwe case bouwen :D

Die Rampage is idd tof, jammer genoeg was ie er nog niet tijdens incubate in tilburg anders had ik hem ook al gebouwd.

Hoe is ie qua bouw? Niet teveel weirdness, en goede componenten?
Had je hem van een kit gebouwd?

Uit een ruilactie een kit voor de ma 2180 vca gekregen, vooral om dezelfde vca te proberen aan de gang te krijgen die iemand anders in elkaar heeft gezet (de jouwe Jos!).
IMG_20160707_210747_zpsntvwa1nw.jpg

Prima vca! Tempo heb ik vervangen door een gewone weerstand.

En de Falafular 808 hihats, veul onderdelen (en de schakelaars moet ik nog eens bestellen bij Mouser).
20160707_230548_zpsa8v05cgz.jpg

20160707_230557_zpsyuvhjwte.jpg

Die Rampage is idd tof, jammer genoeg was ie er nog niet tijdens incubate in tilburg anders had ik hem ook al gebouwd.

Hoe is ie qua bouw? Niet teveel weirdness, en goede componenten?
Had je hem van een kit gebouwd?

Nee, had alleen de pcb. PCb is gemaakt voor hele kleine weerstanden. Die had mijn leverancier niet, dus moet alles rechtop. pcb's zijn met componenten naar elkaar toe gestacked, wat ik raar vind. 21mm lange male pin headers gebruikt om genoeg afstand te krijgen. Voor de rest pretty straight forward. Al heb je natuurlijk wel de niet gangbare pots van befaco nodig.

Dat is een goed idee, maar dat gaat met dit pcbtje van d'n falafelniels niet lukken. Ben zelf nog bezig aan een 606 hihat kloon, doet het alleen nog niet, maar dan zou je wel twee afzonderlijke hats hebben.

Wordt aan gewerkt :D:
case4_zpsw12qqmts.jpg

Met wat stukjes pallethout en hout van een oude schutting komen we wel een eind. De mooiere variant moet ik nog een keer (laten) maken, maar dit voldoet voorlopig wel.FC power en een 4ms busboard erin en de 104 HP skiff is klaar. Rails komen trouwens van MDLRcase, is een stuk goedkoper nog dan Clicks & Clocks.

Koel! Maar veel te omslachtig te proggen voor mijn smaak..

Wats je MW nick?

Tuurlijk, menu-diving. Maar kost geen drol, is klein en heeft behoorlijk wat functionele mogelijkheden. Even stoeien en je wordt er best handig in.

Sendepause, maar ik ben een lurker ;-)

anushri

anushri

hier wat werk aan gehad...:)
leuke module, maar mij wat te groot... meer voor iemand met flink wat HP's:)

Attachments

• IMG_4.JPG
    IMG_4.JPG
    162,9 KB · Bekeken: 114
Back