Yamaha Montage

Ziehier de nieuwe rompler van Yamaha:

imgext.php

The Montage, available in 61-, 76- , and 88-key configurations, features the Motion Control Synthesizer Engine, a powerful and intuitive way to interact with and control sound. The Motion Control Synthesizer Engine controls two iconic Sound Engines:

1) Advanced Wave Memory 2 (AWM2) and FM-X. Compatible with previous generation Motif libraries, the AWM2 engine is exponentially more powerful than the previous Motif XF flagship with nearly ten times more wave memory, integrated flash, double the effects, and twice the polyphony.

2) Joining the powerful AWM2 engine is FM-X. A sophisticated pure FM (Frequency Modulation) synthesizer engine is capable of producing classic ‘80s or cutting-edge EDM sound with excellent dynamic range, power, and fidelity.

The Montage also features a brand new user interface with color touch screen, endless rotary encoders and the Super Knob: a macro control allowing users to control multiple parameters simultaneously. “Montage is the culmination of over forty years of synthesizer legacy and innovation,” said Nate Tschetter, marketing manager, music production, Yamaha Corporation of America.

Ik moet zeggen dat ik meer van Yamaha had verwacht. Ik ben nog niet overtuigd of dit wel een waardig opvolger is voor de motif (ik had een XS8). Vooralsnog lijkt een Kronos mij alsnog beter (nu in nieuw kleurtje!). Die superknop lijkt mij in de praktijk een stuk minder handig of toepasbaar dan bij die gelikte demo's.
Ik ben zeker niet om. Ga er wel eens ééntje aan de tand voelen als ze in de winkel staan, maar ik kan me nu niet voorstellen dat deze mijn Kronos gaat vervangen.

Ik moet zeggen dat ik meer van Yamaha had verwacht. Ik ben nog niet overtuigd of dit wel een waardig opvolger is voor de motif (ik had een XS8). Vooralsnog lijkt een Kronos mij alsnog beter (nu in nieuw kleurtje!). Die superknop lijkt mij in de praktijk een stuk minder handig of toepasbaar dan bij die gelikte demo's.
Ik ben zeker niet om. Ga er wel eens ééntje aan de tand voelen als ze in de winkel staan, maar ik kan me nu niet voorstellen dat deze mijn Kronos gaat vervangen.

Al de klanken van de Motif zitten er in plus een Gigabytes aan nieuwe klanken.Je kunt er al de oude retro/vintage stuff van de FM serie en motif serie downloaden.
Ik ken een producer die dicht in de buurt woont.Doet alleen buitenlandse produkties,zit ook veel in het buitenland,en wat hij zegt is dat vrijwel in iedere studio de Yamaha synth's bij uitstek verkozen worden omwille van hun kwaliteit.Enfin ik zag in zijn studio niet veel Yamaha materiaal.Roland wordt geprezen voor hun vintage synth's.
Ik ga in Mei deze synth ook eens duchtig testen.
Ja,die demo's,altijd dat oud zeer,die demonstrators die alleen hun vinger vlugheid willen demonstreren ipv een gedegen uitleg te geven over het produkt.Hoeveel euh's tussen de woorden door hoor je in die demo's.Maar spelen kunnen ze wel.

Eindelijk een gedegen uitleg met niet die massieve uitspattingen van demo's die voor mij de doodvonnis krijgen met 0,0 in de uitslag.Niet die goedkope verkooptrucs die me laten verleiden,en vooral ik wacht weeral op een goede tweedehands niet voor lang8~

Eindelijk een gedegen uitleg met niet die massieve uitspattingen van demo's die voor mij de doodvonnis krijgen met 0,0 in de uitslag.Niet die goedkope verkooptrucs die me laten verleiden,en vooral ik wacht weeral op een goede tweedehands niet voor lang8~
http://www.youtube.com/watch?v=Hm-aINYoDMY

Helemaal mee eens.
Niet van "we hebben - een unique selling point - de super knop. En laten we daar bij elke demo nu eens als een waanzinnige aan gaan draaien". Ik zou graag meer demo's willen zien met gewoon geluiden of functionaliteiten uitgelegd.

Helemaal mee eens.
Niet van "we hebben - een unique selling point - de super knop. En laten we daar bij elke demo nu eens als een waanzinnige aan gaan draaien". Ik zou graag meer demo's willen zien met gewoon geluiden of functionaliteiten uitgelegd.

Tof dat er iemand mee eens is.Zou zeggen zelf uitproberen in Mei.Doe ik ook altijd.Meestal neem in ik m'n boterhammen mee want ik zit een paar uren in de winkel om een synth dat me echt interesseert uit te proberen.Die piano klank is al een reden om de Montage te kopen.Zelden gehoord!(heeft 3 jaren geduurd aan research).

Die Yamaha man zegt wel expliciet "so it hasn't got a sequencer"...

Maar wel een vocoder! En de klank van die laatste demo doet het wel voor mij. Die eerste FM lead was zelfs ronduit warm. Dit wordt misschien nog een aankoop voor mij...

Algemeen is dit inderdaad een goede demo, zowel de balans praten/demonstreren als het gebruik van sounds en functies op een manier die zinvol is in de echte wereld. Zijn ingetogen uitleg en gebruik van de superknob verkopen hem tien keer beter dan die heb-ik-je-daar patches.

Laatst gewijzigd:
Die Yamaha man zegt wel expliciet "so it hasn't got a sequencer"...

Maar wel een vocoder! En de klank van die laatste demo doet het wel voor mij. Die eerste FM lead was zelfs ronduit warm.

Man,Dat is 40 jaren geleden,toen ik de JP-8 had.Dat ik zo in m'n gehoor centrum is geraakt.

nu alleen Ernie nog, dan is het feest compleet....

:koffie:

Feest is compleet als ik dat ding even apart een halve dag ga uit testen,en de week daarna,en de week daarna!
Gestoord is echt degene die dit toestel kopen na een demo die je ziet op YT!

Mocht de bouwkwaliteit onverhoopt tegenvallen, kunnen we hem nog altijd de Yamaha Montag noemen. ;) Zal wel dik in orde zijn, Yamaha kennende.

Mocht de bouwkwaliteit onverhoopt tegenvallen, kunnen we hem nog altijd de Yamaha Montag noemen. ;) Zal wel dik in orde zijn, Yamaha kennende.

Zeker. Mijn Motif XS7 was stevig genoeg om de nucleaire holocaust ongeschonden door te komen. Dat gaat echt niet zomaar kapot.

Yamaha SY-77 user reporting in. Same here, vol staal en ^%&$! zwaar.
Vaak met workstations toch? dat ze zo stevig zijn..

Ik had de S80 (88 keys broertje van de uber S30) en die had een beschadiging op zijn houten zijkant dat deed vermoeden dat hij uit een vliegtuig gevallen was, maar verder was dat ding nog perfect. Als een tank gebouwd. Alleen de rotary encoders waren niet van Moog sterkte, maar ook weer geen Korg wiebeltjes hoor. Qua prestaties/klank wil ik de Montage testen voordat ik hem koop, maar qua bouwkwaliteit betrouw ik een serieuze Yamaha synth blind.

Back