Retaliation

vink

atropos-krans-os
de meest diepteloze stad van dit kale land
afgelopen week in elkaar gezet. gebaseerd op een zeer oude loop, ooit met cooledit pro gemaakt. aangevuld met de lyndream (spark 2), alchemy (met samples, ook in elkaar gezet via cooledit), minimoog v en 3 lagen zang...
de titel is meer een ode aan 'carnivore', dan... maar hoort bij de sfeer...

Last edited by a moderator:
Ik vind de stijl wel tof en ook zeker ook de stem. Alleen dat ene geluid wat er vanaf ht begin doorheen loopt gaat snel vervelen en blijft maar door gaan.... dat geluid wat dad flanger effect heeft zeg maar :D

Ik vind de stijl wel tof en ook zeker ook de stem. Alleen dat ene geluid wat er vanaf ht begin doorheen loopt gaat snel vervelen en blijft maar door gaan.... dat geluid wat dad flanger effect heeft zeg maar :D

dank je! met geluid bedoel je de loop, die start op punt nul, of bedoel met het flanger effekt het geluid dat iets later, uit mijn hoofd 20 sekonden of zo, invalt?

WoW, sterk nummer, lekker alsof je van je crossfiets gevallen bent en zo'n schrijnende pijn in je handpalmen hebt... Heel erg gaaf! Ook knap dat het leeg begint en heel subtiel en heel plots vol met schurende lagen zit! Beetje Bowie-stijl van acteer / drama zang! Goeie emotie!

Erg aangenaam!

WoW, sterk nummer, lekker alsof je van je crossfiets gevallen bent en zo'n schrijnende pijn in je handpalmen hebt... Heel erg gaaf! Ook knap dat het leeg begint en heel subtiel en heel plots vol met schurende lagen zit! Beetje Bowie-stijl van acteer / drama zang! Goeie emotie!

Erg aangenaam!

grote dank! Enzo.F, prachtige omschrijving overigens; " lekker alsof je van je crossfiets gevallen bent en zo'n schrijnende pijn in je handpalmen hebt..."

mmmmmh, dit is de 2e keer, de 1e keer ging het om een ander nummer, devil's pie, dat er een bowie vergelijking opduikt. hoeft niet vreemd te zijn, ik luister david bowie al zoveel jaren, vanaf mijn jeugd. zelf zou ik de verbintenis niet maken, maar wanneer ik met zo'n opmerking het nummer terugluister, kan ik het wel herkennen.

(off topic; waardeer jouw werk ook zeer. en grappig, jij met vrijwel geheel analoge gear, met een groot statement in je 'handtekening', en ik vrijwel in het digitale domein (gitaarstukken uitgezonderd, al wordt de gitaar in het digitale domein, versterker, effekten, etc. 'afgehandeld'). ik zag je foto op soundcloud, van je setup, om jaloers op te zijn.
toch, kan ik binnen het digitiale domein mij goed uitleven met de soft-synths die ik bezit. ook tactiel; veel knoppen, geeft toch een beetje een analoog gevoel....)

dank je! met geluid bedoel je de loop, die start op punt nul, of bedoel met het flanger effekt het geluid dat iets later, uit mijn hoofd 20 sekonden of zo, invalt?

Van af het begin inderdaad :)

Van af het begin inderdaad :)

je bedoelt de loop, dus. ik herken er geen flanger effekt in... hij loopt wel ijzingwekkend door... toch vind ik dat voor het nummer zelf goed werken, al vond ik het eerst ook te overheersend...
rond de 30 sekonden valt alchemy in wat ik meer als een flanger effekt zou klassificeren, al is het door stretch. lfo, 2 lagen samples én import-methode bereikt. het is voor mij ook te lang geleden dat ik een flanger effekt heb gebruikt, wel herken ik het niet eens meer.

maar bedankt voor je opmerkingen!

Laatst gewijzigd:
Back