Nightly Build
Go for what you know
Klinkt goed. lekkere drums and feel. gitaartjes links met de brass doet t goed. maar de bas ligt buiten de mix. en de acid leid een eigen leven.
Pianotje is wat dunnig, en super mono, misschien te fixen /maskeren met een orgeltje erbij?
edit: acid zou ik dan meer rede geven om in de mix te zitten. alle lead sounds hebben nu een vrij gelijk volume. Voor meer diepte en stereo beeld kun je overwegen om de acid helemaal naar achter te mixen en de piano naar voren
Dat acidlijntje vind ik redelijk jammer. Je speelt een A op de eerste tel van elke tweede maat. Ik zou hier liever een C of een D horen, soms een in hetzelfde octaaf, soms eentje lager.
De bas ligt niet helemaal lekker in de mix inderdaad. De groove is verder wel dik in orde. De gitaar en blazertjes zijn tof.
Iets korter had wel gemogen, al stoort de lengte het me niet enorm. En wat meer variatie in de drumtrack had ook gekund.
Kijk! Hier kan ik wat mee.
De bas heb ik in klank aangepast en klinkt nu weer goed.
De acidlijn heb ik ook aangepast maar alleen wat noten veranderd zoals Dokter van Lansberg ook al suggereerde. Ik heb van die A een D gemaakt.. ookal paste het binnen het G# akkoord conflicteerde het toch ietwat met de bas. Dus zou nu wat harmonieuzer moeten zijn.
Piano heb ik wat meer body gegeven en piano en acid lijn iets uitelkaar gepanned.
Acidlijn achter in de mix zetten heb ik geprobeerd maar ik vond ik geen verbetering.
Verder nog wat kleine wijzigingen, iets meer variatie in het ritme hoewel het recht-toe-rechtaan gehalte wel een beetje behouden blijft..
Dank voor de tips. Ik hoor graag wat degenen die tips gaven nog eens de nieuwe mix luisteren (zelfde linkje)
https://soundcloud.com/rayneardyna/house-party
Laatst gewijzigd:

funky