Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

bobaphat

Ouwe rot
Ben nog steeds hard op zoek naar dat ene ideale apparaat/proggy om goeie beats mee te maken. Ik heb op spectrasoincs.com die demo gezien van die stylus, het sprak me wel aan,,, maar volgens mij werkt ie nogal loop based. ZIjn er mensen die m gebruiken??? En zoja,, heeft ie een goeie sound?? En kan je er ook NIET loop based beats mee maken>>??????

Ben benieuwd:doei:

Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Origineel geplaatst door bobaphat
Ben nog steeds hard op zoek naar dat ene ideale apparaat/proggy om goeie beats mee te maken. Ik heb op spectrasoincs.com die demo gezien van die stylus, het sprak me wel aan,,, maar volgens mij werkt ie nogal loop based. ZIjn er mensen die m gebruiken??? En zoja,, heeft ie een goeie sound?? En kan je er ook NIET loop based beats mee maken>>??????

Stylus is geweldig! Je kan inderdaad hem als loopmachine gebruiken. Daar kun je leuke dingen mee uithalen zoals lfo's op de panning , filters etc... Je kan zelfs bijvoorbeeld een snare vervangen in een loop als je die niet leuk vindt.

De echte kracht ligt echter in het feit dat je een groot aantal loops ook volledig naar eigen hand kan zetten. Je krijgt er een set midi files bij die per shot element in een loop geplaatst zijn. Door deze te verplaatsen naar eigen inzicht en daar grooves (quantisering) over heen te gooien kun je in principe doen wat je wilt.

Verder zijn er een paar aparte banken bij met alleen maar kicks , hihats, etc...

CPU vind ik erg meevallen. Ik gebruik hem zelf niet als main drum machine, maar in bijna elk nummer gebruik ik hem om mijn eigen geprogrammeerde basis drums flinke drives aan mee te geven. Dit kan je ook wel normaal programmeren echter het scheelt enorm veel productietijd om die lekkere grooves erachter neer te zetten. doordat je alles naar eigen hand kan zetten heb je in feite de beschikking over miloenen loops die precies doen wat jezelf wilt.

Als je nagaat wat sample cd's kosten waarop een paar loops staan is de prijs van stylus het in mijn ogen volledig waard.

Ik laatst even naar de demo's en zo geluisterd en gekeken en Stylus lijkt me ook echt helemaal top! Die gast van de videodemo had er ook wel plezier in :)
O, had ik maar een geldboom in mijn tuin ;)

Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Origineel geplaatst door quifster

De echte kracht ligt echter in het feit dat je een groot aantal loops ook volledig naar eigen hand kan zetten. Je krijgt er een set midi files bij die per shot element in een loop geplaatst zijn. Door deze te verplaatsen naar eigen inzicht en daar grooves (quantisering) over heen te gooien kun je in principe doen wat je wilt.

Met een sampler kan dat ook heel makkelijk. Daar heb je niet perse Stylus voor nodig.

RS

Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Met een sampler kan dat ook heel makkelijk. Daar heb je niet perse Stylus voor nodig.

RS

Daar heb je volledig gelijk in. Alleen zul je dan nog steeds op zoek moeten naar 3 gigabyte aan loops om daarmee te kunnen freaken. Dat is namelijk de hoeveelheid loops die er bij stylus zit. Vandaar mijn opmerking dat als je dat vergelijkt met de hoeveelheid loopcd's die je zou moeten aanschaffen, stylus niet echt duur is.

Maar als je alleen maar loops download of zelf sampled, dan heb je aan een sampler ook genoeg uiteraard.

Maar kan je dan niet de stylus aansturen met midi????? Bv dat je hihats en snares aanstuurt met de midikeyboard??

Maar kan je dan niet de stylus aansturen met midi????? Bv dat je hihats en snares aanstuurt met de midikeyboard??
ja dat kan.

Re: Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Re: Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Origineel geplaatst door quifster
Daar heb je volledig gelijk in. Alleen zul je dan nog steeds op zoek moeten naar 3 gigabyte aan loops om daarmee te kunnen freaken. Dat is namelijk de hoeveelheid loops die er bij stylus zit. Vandaar mijn opmerking dat als je dat vergelijkt met de hoeveelheid loopcd's die je zou moeten aanschaffen, stylus niet echt duur is.

Maar als je alleen maar loops download of zelf sampled, dan heb je aan een sampler ook genoeg uiteraard.

Heb je dan nog enige meerwaarde aan de samples die erbij zitten,,,,, ik bedoel klinkt het goed??? Zou je met alleen de stylus een drumpartij neer kunnen zetten die genoeg is om een topproductie te dragen?

Re: Re: Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Re: Re: Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Heb je dan nog enige meerwaarde aan de samples die erbij zitten,,,,, ik bedoel klinkt het goed??? Zou je met alleen de stylus een drumpartij neer kunnen zetten die genoeg is om een topproductie te dragen?

Een topproductie kun je niet kopen. stylus alleen is niet voldoende voor een topproductie.

Je creativiteit misschien wel.

Kom op,,,,, je weet best dat ik niet zo'n wannabee ben die denkt dat je met een bepaald apparaat een sound kan neer zetten. Het gaat er mij om of hij lucht verplaatst,,, ballen heeft,,, de samples high res zijn. Ik weet heus wel dat je productie skills belangrijk zijn. Maar productieskilss zijn een voorwaarde maar niet voldoende voor een goeie productie, en mijn vraag is of Stylus die toegevoegde waarde heeft.

ik zou zeggen, ga eens naar de demo's luisteren op de spectrasonics.net
Ze hebben er aardig veel en ook de video demonstratie is de moeite waard (al is het alleen maar om de super-vrolijke meneer achter de controls ;))

Je probeert me met die reactie in een hoekje te drukken, namelijk het hoekje van de wannabee die denkt dat ie alles kan kopen en verder geen talenten heeft. In dat hoekje hoor ik niet thuis mijn vriend,,,,,

Ik vraag het nog een keer, heeft de stylus ballen,,,, zij de samples high res???

Ik heb een tijdje met gare kut samples gewerkt zonder dat ik het door had,,,, ik kwam geen stap verder met mijn producties,,,, totdat ik in de studio van een vriend zat te knutselen,,,,, ik had binnen een kwartier een track die 10x beter klonk dan iets wat ik bij mij thuis in een week maak. En waarom??? gewoon doordat ie gear had met ballen, gear waar geluid uit komt dat lucht verplaatst......
Zo dit was effe de andere kant van het verhaal
GEAR DOES MATTER,,,

Samples hebben een resolutie (althans is een optie) om 32 Bit te klinken (grotere files)
Maar je bedoelt met ballen waarschijnlijk punch enzo de kracht in de samples...
Voor breakbeat achtige dingen vind ik van wel en de samples zijn zeker van zeer goede kwaliteit maar om eerlijk te zijn moet je geen uitgebreide 909/808 kit willen want dan ben je aan het verkeerde adres (vind ik)..
Maar toch luister even naar de demo's op http://www.spectrasonics.net daar hoor je verschillende demo's in verschillende stijlen.
En wat betreft de prijs,als je dit alles in SampleCD's wilt kopen ben je net zo duur uit is gewoon een rekensommetje..

3 Gigabyte (Stylus)
+/- 700 MB op een sampleCD a 85 €
Dat zijn dus 4 sampleCD's van 700 MB maakt samen 2800 MB
4 keer 85 = 340 €

Dus voor de prijs hoef je het zeker niet te laten!

Wat betreft de loops en klanken er zullen zeker dingen tussenzitten die je niets vind en soms staan er wat loops op met een kleine variatie maar hoeveel sampleCD's zijn er wel niet waar dingen ''dubbel'' op staan ?

Maar ben je dus into the beats (loopgebaseerd of niet) en ben je te lui om samples te samplen of in je sampler te laden ga dan voor Stylus !!

Moet er ook eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik toen ik net Stylus had er geen moer aan vond en ik het ook wou verkopen maar na wat meer spelen is hij zijn prijs dubbeldik waard ! Gaat er bij mij niet meer uit.
Enige grote nadeel aan het pakket is,is dat je de samples NIET zelf kunt bewerken in een Audioeditor als Wavelab de file met samples is namelijk 3 Gigabyte !!!! (jaja 1 bestandje) dus dat is wat minder OF je moet ze willen samplen maar ja ongeveer 30 keer 17 Kicks te knippen en plakken zie ik zelf niet echt zitten...

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt !

Je probeert me met die reactie in een hoekje te drukken, namelijk het hoekje van de wannabee die denkt dat ie alles kan kopen en verder geen talenten heeft. In dat hoekje hoor ik niet thuis mijn vriend,,,,,

ik vind je reactie wat overtrokken eerlijk gezegd. dat bedoelde ik er helemaal niet mee.
Wat ik wel bedoelde is dat als je de standaard loops gebruikt, deze niet goed genoeg zijn om een productie te dragen, echter als je de loops creatief (Daar is dat woord weer) verbouwt dan zijn ze goed genoeg.

Als je alleen op zoek bent naar erg vette kicks en hi hats dan moet je een product als stylus links laten liggen. Koop dan een sample cd met een enorm goede gesampelde set van drum sounds (deze zijn prijzig als je goede kwaliteit wilt) en laad die in je sampler. Dan ben je goedkoper uit dan met het aanschaffen van stylus, hier zul je waarschijnlijk toch weer een extra dragende drumbank bij willen gebruiken.

Laatst gewijzigd:
Als je dat bedoelt moet je ook dat zeggen,,, nu nog steeds als ik jou reactie teruglees, vind ik mijn interpetatie ervan nog steeds het meest voor de hand liggend. Ik voelde me niet aangevallen hoor, ik vind het alleen belangrijk dat mensen begrijpen dat de sound die je hebt echt WEL voor een heel groot gedeelte afhangt van je samples en je gear.

Maar wat voor sample cd's zit je dan aan te denken???

Ik heb de demo's beluisterd en het klinkt voor zover ik het hier kan beoordelen redelijk,, ik vind wel dat ze in die demo's hele korte discrete geluiden gebruiken,,, kicks met een korte decay en sputterende snares. Waarschijnlijk heeft dat er mee te maken dat ze de loops opchoppen en anders sequencen,,,,, ik hoor ook bekende breakbeats hier en daar, dus waarschijnlijk hebben ze gewoon bekende loops genomen en die gepocessed en in de database gedaan ipv zelf met perussionisten de studio in te gaan en het zelf te recorden.

cwhoops

Maar Boba wat zoek je eigenlijk ? Zoek je Loops of One Shot's ?
Er is niets anders wat hetzelfde doet als Stylus anders is het misschien verstandiger om sampleCD's aan te schaffen..

Mits je geen tijd (en zin) hebt om te samplen.
En je hebt een lege harde schijf die vol moet
Eén Stylus is voorlopig genoeg voor al je drumloops.
Koop er een sample Cd bij met wat andere drums,
en je kunt vooruit.

Hee, maar waaom laad je niet gewoon een eigen sample set in een software sampler en stop je elk geluid onder
een aparte toets op je midi keyboard en maak je de beats door op de toetsen te jammen.
Dat werkt toch perfect?

Of gewoon een stepsequencer, daar kan je ook van alles mee maken.

Back