Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Welke sample cd;s raad je dan aan"??? Ben voornamelijk opzoek naar latin/afro percussion en natural drums,,,

ik heb me nooit zo bezig gehouden met samples cd,s

Origineel geplaatst door Googol
Mits je geen tijd (en zin) hebt om te samplen.
En je hebt een lege harde schijf die vol moet
Eén Stylus is voorlopig genoeg voor al je drumloops.
Koop er een sample Cd bij met wat andere drums,
en je kunt vooruit.

Origineel geplaatst door sander
Hee, maar waaom laad je niet gewoon een eigen sample set in een software sampler en stop je elk geluid onder
een aparte toets op je midi keyboard en maak je de beats door op de toetsen te jammen.
Dat werkt toch perfect?

Of gewoon een stepsequencer, daar kan je ook van alles mee maken.

het is natuurlijk voor een deel gemakzucht (:)), maar wat ik dan zo op die video demo zie en hoor kun je met die stylus toch wel behoorlijk freaky dingen heel makkelijk doen die je ook wel met een sampler een een paar goede sample cd's kan doen maar alleen met heel veel moeite. En idd. voor die prijs 3 GB aan drumsounds is toch geen al te slechte deal ...
Het ding heeft in elk geval mijn interesse gewekt.

Re: Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Re: Re: Re: Re: Stylus,,,,, iemand ervaring? Is het wat??

Origineel geplaatst door quifster
Daar heb je volledig gelijk in. Alleen zul je dan nog steeds op zoek moeten naar 3 gigabyte aan loops om daarmee te kunnen freaken. Dat is namelijk de hoeveelheid loops die er bij stylus zit. Vandaar mijn opmerking dat als je dat vergelijkt met de hoeveelheid loopcd's die je zou moeten aanschaffen, stylus niet echt duur is.

Ik maak vrijwel nooit gebruik van bestaande loops. Mijn ervaring met loop CDs is
dat 90% ervan totale bagger is. De meeste loops die je hoort in mijn nummers haal ik
van CD en vinyl en pas ik aan tot ze haast niet meer op het origineel lijken.

Is zoiezo het nadeel met LoopCD's staan meestal 4 of 5 variatie's van een loop op dus zeg maar een 4/4 beat en dan een variatie met een open hat erbij duhhhh....
Als je voor sampleCD's gaat zou ik gaan voor one-shot samples of je moet van knippen houden.
Wat idd nog beter is is zelf op jacht gaan door van platen en cd's te samplen alhoewel hier wel wat tijd in gaat zitten..

Ik heb Stylus en vind hem VET! Het is zo een beetje mijn enige drum-klankbron geworden. Ik gebruik geen loops, wel de losse hits, kicks, percussie etc.

Erg prettige software met genoeg mogelijkheden om knoppies te draaien zodat, zelfs voordat je naar de EQ etc overgaat, je drums al best lekker in het totaalbeeld liggen.

Stylus is mijn nieuwe schatje en ik kan me niet voorstellen dat je er niks mee kunt...WAT je ook wilt. Tenzij de sound je niet aanstaat natuurlijk...want die is best wel 'karakteristiek' voor Stylus.

Ik vraag het nog een keer, heeft de stylus ballen,,,, zij de samples high res???
Ja, is dus het antwoord.:)
De geluiden zijn allemaal nieuw. Daarnaast kun je stylus uitbreiden met andere Groove-control (van Spectrasonics uiteraard) sample's Cds
En de kwaliteit?
:halleluja

:confused: Mis ik hier iets ????
Is het dus mogelijk als ik dus nog een ''Groovecontrol CD'' koop van Spectrasonics ik dus ook DIE geluiden van die CD in de Stylus ''Unit'' kan gebruiken ??? Dus ook het filteren enzo ?

:D M'n 700ste Berichtje :mega:

Woepsie...foutje:o:
ik en mn engels:(

Nee dat kan nie...(was 't maar waar)
Het zijn "Gewone"groove-control Cd die je gewoon in een normale sampler stop
met de funktie als Stylus (change the tempo of any groove without changing pitch, etc)

Ik en handleidingen...:kont: ;)

Mmmm dat dacht ik al....
Misschien dat er ooit een update komt dat het wel mogelijk is...

Back