Ken je de kenner?

ano040425-3

Gedeactiveerd account
in de ban
Ik zie dikwijls in advertenties dat men het heeft over 'de kenner',zoals bv hier:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

of hier:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Het blijkt over mensen te gaan die blijkbaar heel goed of in nauw contact zijn met de 'kenners',blijkbaar een secret groep met bepaalde bovennatuurlijke eigenschappen,wat ze ook uit hun mouw schudden ,ik dacht dat ik veel dingen kende maar dat is blijkbaar niet zo want ik weet niet wat ze bedoelen,maar gezien zij het blijkbaar wel weten zonder het kenbaar te maken vraag ik me af of hier op synthforums kenners zijn die ook veel kennen?

Enkele voorbeelden:

''De kenners weten waarover ik het heb''
''kenners kennen de kracht van android''
''Het kunnen en doen kent de kenner''
''kenners weten waarom''
''kenners hoeven geen uitleg''
''kenners weten hoeveel ze waard zijn''
''De kenners kennen de kracht van dit apparaat''
''Elke kenner kent de kunde van dit toestel''
''het toestel kan het en de kenner weet het''
''Dit apparaat kent de kenner die ook het toestel kent''

Zijn er hier kenners die weten wat een kenner nog zoal weet?

De kenner weet natuurlijk ook de laagste prijs, dat is dan weer het nadeel
Ze doen of het een voordeel is maar eigenlijk is het een groot nadeel lijkt mij.
Met andere woorden ze zeggen als kenner hoef je hier niet te zijn, want je betaalt teveel of ze weten er zelf niets van om maar een praatje te vermeiden dat ze door de mand vallen dat ze zelf geen kenner zijn.

Speelgoed ;)

Attachments

• hih.png
    hih.png
    22,4 KB · Bekeken: 138
Er is inderdaad een select groepje onder ons die na strenge selectie ritueel tijdens de jaarlijkse synthforum-meeting middels het toedienen van een paar volt per octaaf, direct op het zenuwstelsel, toe mag treden tot die 'kenners'-kring.

Vervolgens mag je je aangesproken voelen met die teksten waarvan de schrijver te lui of te onmachtig is een samenhangend, steekhoudend verhaal te schrijven.

De kenner kent het, de niet-kenner niet.
De opmerking is misschien bedoeld om de niet-kenner te prikkelen om een kenner te worden?

Waarschijnlijk kennen dat soort adverteerders Google niet 😆

Het is gewoon geslijm en manipulatie. Het zegt dat 'als je het voldoende kent, je weet dat dit iets geweldigs is'
De niet 'weter' is dan geprikkeld
De "kenner" is gewoon een idioot die de prijs betaalt die 'm vraagt, overpriced dus.
Hoe meer praatjes in een verkoopstopic, hoe liever de man er vanaf wil en hoe meer pijn 't doet als ie een "lager" bod krijgt dan ie hoopt te vangen.
Leer mij een ander kennen :D

Doe een goed bod. De kenners weten waarover ik het heb. Op onzinbiedingen reageer ik niet.

Volgens mij mag dan alleen Alexander Pechtold een bod doen aangezien die met zijn achtergrond als veilingmeester als geen ander een kenner is van biedingen. Want zoals ik het nu lees gaat het om een kenner van biedingen die feilloos weten wat een goed bod is maar tegelijkertijd geen onzinbod, met het risico genegeerd te worden door de aanbieder.

ik vind het grappig omdat ondanks ik veel weet van synths ik toch niet alles ken,een jupiter 6 heb ik nog nooit gehad,het lijkt of de adverteerders er van uitgaan dat iemand die interesse heeft in vintage toestellen elk toestel helemaal door en door kent.

Tsja, zo beschouwd is zo'n advertentie juist niet bedoeld voor de kenners omdat ze het instrument al hebben leren kennen en reeds in hun bezit hebben of alom wat voor reden weggedaan hebben. Kleine kans dat de kenner eenzelfde synth koopt of toch maar terugkoopt. Dit soort adverteerders ken kennelijk niks van adverteren.

Wat een non-topic
Zo kennen we je weer
Mvg, barbie

Ach het hele idee van zo'n passage is toch dat je weet dat het product dat je te koop hebt staan geliefd is en dat je niet zit te wachten op koopjesjagers die aan komen zetten met een of ander schijtbod.

Ik vraag me af hoeveel mensen wel zitten te wachten op koopjesjagers en schijtbiedingen, dan sta je toch wel wat raar in het leven.

Ik zit ook niet te wachten op muggen, maar ze zijn er toch ... dus: muggenspray!

Back