DX7 batterij

nog meer help !!

moet dat ook wel es bij 'n TX7 ??

waar zit dat ding en waar dient ie voor ??

Origineel geplaatst door gemmetje
nog meer help !!

geheugenbehoud

gewoon een 2032 kopen met soldeerlipjes eraan

ff eruit en er in solderen en klaar

je zou hem ff moeten openmaken om te zien als er toevallig geen houder in zit dan hoef je namelijk ook niet te solderen

5 schroeven los draaien en je kan hem als een mooi boekwerk openen

succes

Origineel geplaatst door matrixxx
gewoon een 2032 kopen met soldeerlipjes eraan

ff eruit en er in solderen en klaar

je zou hem ff moeten openmaken om te zien als er toevallig geen houder in zit dan hoef je namelijk ook niet te solderen

5 schroeven los draaien en je kan hem als een mooi boekwerk openen

succes

en een 2032 is???

heb eens opengeklapt en een platte ronde batterij gevonden (nog nooit eerdr gezien) van het merk SANYO.
Bovenaan hangt er een lipje en een weinig solderseersel (vermoed ik)

This feature checks the condition of the internal memory backup battery (Lithium CR2032, soldered into position)._ A good battery will show 3.0v._ It is difficult to say how long this battery lasts, but it is apparent that the more the DX7 is used (i.e. plugged in and powered up), the battery condition improves over time._ Removing / replacing this battery WILL result in all sounds being lost from your DX7, so make sure you have stored them safely!

een 2032 is zo'n zelfde plat ronde battarijtje

kijk eens als je hem eruit kan wippen anders zit hij toch vast gesoldeerd

Origineel geplaatst door gemmetje
nog meer help !!

ja moet ook wel eens.
Dient voor het onthouden van settings en patches.
Openmaken, zie je vanzelf zitten.

waar haal je eigen lijk dat soort batt???

Ben er zopas om geweest. koste me zo'n 3 tal euro met een connector voor de pcb board erbij zodat batterij wisselen vlot en makkelijk gaat

Hoe lang gaat zo'n batterij eigenlijk mee? Die van mij zit er al van in het begin 1984 in en ze heeft nog steeds 2.9V (OK iets te weinig, maar de geluiden blijven wel degelijk behouden).

:doei:

ze zeggen om de 8 jaar vervangen maar 11 jaar is het langste wat ik heb gehoord dat ze meegaan

je moet wel de spanning van de battarij meten als het apparaat aanstaat er kan namelijk nog wel een verschil inzitten als het apparaat wel of niet aanstaat

Hee matrixxx,

batterij vervangen als het apparaat aan staat, toch?
Om niet het geheugen te verliezen.....!?

Michael.

Origineel geplaatst door mikemix
Hee matrixxx,

batterij vervangen als het apparaat aan staat, toch?
Om niet het geheugen te verliezen.....!?

Michael.

Zou ik niet doen !!!! Lees ook de link hier in de thread vernoemd. Zet je geluiden eerst op een RAM-cartridge of als je dat niet hebt, zet ze dan via een dump naar een ander MIDI-toestel met een FD en bewaar de geluiden op floppy.

Als je je synth opendoet terwijl je hem nog aan hebt staan, kan je ofwel beschadigingen teweegbrengen ofwel zelf een electrische schok krijgen :geslaagd:

:doei:

Back