van m'n synth neem ik altijd op met 16 bit 44,1khz direct in Cubase via de line-in op de audiophile.... zou 24 bit 96 khz uitmaken in dat geval? (heb er geen verstand van... lijkt me dat de geluidsbron zelf (xp-80) niet eens cd kwaliteit is )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door fuse
Het is zonde om concessies te doen aan het geluid terwijl je zoveel moeite doet om het zo goed mogelijk te krijgen.

Dit hangt sterk van je geluidsinterface af hoor. Het is al een wereld van verschil als je van 16 naar 24 bit gaat en een goede AD converter doet ook wonderen. En misschien dat je dan een belachelijk dure audiointerface nodig hebt maar je hebt er dan wel zoveel gemak van.
Het is zonde om concessies te doen aan het geluid terwijl je zoveel moeite doet om het zo goed mogelijk te krijgen.
Ehmmm..... denk niet dat we nu hier weer die 24 vs 16 bit discussie nog een keer moeten gaan voeren. Die is al vaak zat gevoerd nl. En als je daar meer over wilt weten moet je even gaan zoeken dunkt me.
Maar als je gewoon onthoud dat als je digitaal gaat opnemen dat hoe meer bits hoe beter voor eindmixen.
Qua frequentie maakt het ook uit maar niet zo veel als het aantal bits. Dat is de kern van het verhaal.
En je moet altijd concessies doen als je niet de beste apparatuur die er is gebruikt wordt.
Of het nou een tape is of een HD recorder of een computer.
Maar gebruik meestal audio cdrw's.Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar geeft een paar probleempjes. Ten eerste moet 't signaal eerst nog door de mengtafel, aangezien ik er nog wat effecten enz aan toe wil voegen. Bovendien wordt Rebirth normaal gesynct met Cubase door Rewire. Als ik Rebirth standalone gebruik, kan er een (piepklein) verschil in sync ontstaan. Dat ga je op 5 minuten echter wel horen....Origineel geplaatst door olafmol
enniewee...waarom exporteer je niet gewoon de losse rebirth audio naar een .WAV, en neemt vervolgens de rest van je mix gewoon op met je PC, en mixt die 2 .WAVs' gewoon met elkaar in een wav-editor...klaar is klara
. Tjsezus, ik gebruik niet eens VST.... Sequencing en alles is oke met Cubase, maar het doolhof van parameters en instellingen is om gek van te worden....Origineel geplaatst door ProtoHuman
...sparen voor een goeie hardware recorder. Want zo te horen krijg je dan toch wel een betere kwaliteit....