ProtoHuman
Gepokt en gemazeld
Omdat ik niet zo veel afweet van recording, ben ik benieuwd hoe jullie dat aanpakken. We (Sly Dog, RelaxomaniaQ en ik) zijn al een aardige tijd met hardware synths e.d. bezig, maar tot nu toe zijn we nooit toegekomen aan een hoge kwaliteitsopname. We zijn eerst bezig geweest flink te experimenteren met wat je uit de apparatuur kan halen, en hebben dus nog niets geïnvesteerd in benodigdheden voor opnames. Na een tijd lang werken aan verschillende nummers zijn we nu bijna toe aan de opnames hiervan. Ons plan is nu als volgt.
De nummers die we af hebben, zijn al een keer opgenomen op tape. Hierdoor hebben we nog eens goed kunnen luisteren naar opbouw enz. Voor de opnames willen we een goede digitale recorder huren voor zeg drie dagen. In deze drie dagen willen we zo'n vier nummers opnemen. De opnames willen we nog in de PC laden voor eventuele nabewerking.
Wat denken jullie, is dit een goed plan? Wat voor recorder is het beste: HD, CD, DAT, enz? Of gewoon een PC met goede geluidskaart en dan met soundforge recorden? Waar moet je verder op letten?
BVD!
De nummers die we af hebben, zijn al een keer opgenomen op tape. Hierdoor hebben we nog eens goed kunnen luisteren naar opbouw enz. Voor de opnames willen we een goede digitale recorder huren voor zeg drie dagen. In deze drie dagen willen we zo'n vier nummers opnemen. De opnames willen we nog in de PC laden voor eventuele nabewerking.
Wat denken jullie, is dit een goed plan? Wat voor recorder is het beste: HD, CD, DAT, enz? Of gewoon een PC met goede geluidskaart en dan met soundforge recorden? Waar moet je verder op letten?
BVD!

) gewoon track selecteren en opneme maar. kan live inspelen kan via de patchbay midi sequence routen naar een synth. tja simpel toch