Erg gaaf. Gefeliciteerd!
Hebben jullie ook een soort van planning? Hoeveel modules gaan er gemaakt worden, wanneer is er genoeg om een soort van basis systeem in de verkoop te doen? Heb je een idee van kosten?
Het lijkt me dat de ene module andere niet is, wordt er geproduceerd / geleverd op bestelling of gaan jullie aan een voorraad werken?
Blijven jullie een besloten team of kunnen derden ook modules gaan ontwerpen / bouwen?
Ik vind het een erg gedurfd in innovatief project waar jullie aan bezig zijn, ik hoop dat het economisch ook levensvatbaar gaat zijn en dat jullie er een leuke boterham aan weten te verdienen.
Cool! :-)
Jazeker er is een planning. We zijn druk bezig de finale versie in elkaar te zetten. Omdat de matrix moederborden vanuit code gegenereerd worden zijn alle matrix sizes (32,64,128 & 256) er. In de laatste versie zat nog een sneu foutje. Ik wil pas een demo geven als alles 100% ok is en er geen handmatige fixes nodig zijn. Zonde van de tijd en moeite anders.
De spec van de komende versie is per 32 kanaals modulation matrix
- 3x cem3340 vco
- 1x jupiter 4 vcf
- 2x jupiter 8 adsr
- 2x jupiter 8 modulatie vca
- 32x ssm2164 vca voor matrix kanaal volume regeling/modulatie diepte
- 32 kanaals Analog Devices DAC (cv + rom player)
- power supply
- 19 inch 4U enclosure met lade, vanwege makkelijk uit te voeren hardware updates/uitbreiding
Je kan in principe bestellen wanneer en wat je wilt. Dat zou zeer ondersteunend zijn maar ik geef geen enkele garantie wanneer je het krijgt. Wel garantie dat je het krijgt, of geld terug als het over een jaar er nog niet is. Ik doe daarom ook nog geen aanbieding vanuit mezelf want ik wil voorkomen dat men op voorhand al teleurgesteld is. Ik heb alleen gratis bordjes beloofd die nog niet uitgedeeld zijn, dat vind ik al erg genoeg. Kan wel zeggen daarover dat ik al mijn beloftes zal nakomen, half werk daar heeft niemand wat aan en elke keer zeggen dat het eraan komt doet ook meer kwaad dan goed.
Ambi-j heeft alles zien werken naar behoren in zijn werkplaats. Ik dacht thuis wel even een demo te maken maar ben gelijk doorgegaan met het herontwerp om het systeem te perfectioneren, er knaagde namelijk nog wat qua gebruiksgemak als je wilt uitbreiden. Dat is nu helemaal naar mijn tevredenheid. Grote wijzigingen, of veel ontwikkelwerk uberhaupt, zie ik in alle redelijkheid niet gebeuren.
Minimale bestelling is meestal 10 borden, dus een klein voorraadje zal er altijd wel zijn. Spul is binnen een week geleverd, assemblage is minimaal. Heb ik ook veel moeite in gestoken dat het in elkaar zetten makkelijk is en snel kan plaatsvinden.
Ik doe juist mijn uiterste best meer makers te betrekken. Laatste communicatie ronde hebben ambi-j en marcmarc zich aangesloten. Twee toppers, het beste wat de benelux te bieden heeft naar mijn bescheiden mening. Er zijn inmiddels pcb template layouts waarmee je als module maker zo een connectie met systeem kan maken middels ddr3 pc geheugen connector.
Proto experimenteer bord is er, zodat je eerst kan checken of je ontwerp klopt en het als elke andere module in het systeem kan prikken en direct in de software beschikbaar is. Programmeren is niet nodig, mag wel als je het wil opleuken.
We hebben keyboard versies, rack versies van synths of modules. Wat ik gemaakt heb is een nog compactere manier om gear aan te bieden. Een nieuw formaat en protocol.
Maw iedereen mag meedoen, zelf verkopen of via de website. Hardware app store concreet.
Dankje, meer dan een boterham verlang ik op dit moment niet. Ik heb een modus operandi gevonden waardoor ik dit nog vrij lang zonder inkomsten kan volhouden, mooi maar leuk is anders. Alhoewel, misschien was het achteraf gezien juist wel heel leuk. Ik merk wel dat het steeds leuker begint te worden voor me. Reacties zoals die van jou zijn daar behoorlijk debet aan