Prince is overleden

Ik heb Prince keer of 3 a 4 Live gezien. Niet elke keer even 'gekend' maar in de golden cirkel op Werchter zou ik zweren dat hij een freeze deed, me aankeek en wachtte tot ik een foto nam.
Hij ontroerde tot tranen, dan deed enkel Björk en Sela Sue me nog "aan"
ook dat plagerig gedrag was typisch Prince: Darling Nicky beginnen, koppig stoppen, telkens opnieuw. Dan stoppen met zingen zodat gans 't publiek net de zin 'Masturbating with a magazine" zong.
Hij zei dan 'I'm gonna tell yo mama!"

Ik heb altijd een zwak gehad voor "when doves cry". Misschien wel omdat ik toen een 12 jarig mannetje was die alles qua muziek absorbeerde, maar het is een super track waar ie bijna alles geheel zelf heeft (in)gespeeld.

Als ik me kut voel laat ik "Baby I'm a star" los. Werkt altijd.

Prince blijft toch al jaren in m'n playlist zitten thuis, er is ook zoveel om uit te kiezen bij die man.
"The Rainbow Children" blijft m'n favoriete album maar je mag enkel naar de muziek luisteren, de lyrics moet je vergeten.
"Xpectation" voor de zalige jazzy sound
"20Ten" voor de hedendaagse funky Pop
En Live, 't ja, er zijn er niet veel die 't nadoen !!

De laatste keer in het sportpaleis was een ontgoocheling, Third Eye Girl is echt-echt-echt niet m'n ding,
maar liever een artiest in beweging dan eentje die stil staat !!

Het lezen van deze draad geeft het overlijden meer kleur voor me persoonlijk dan het initiële bericht. Heeft een goede erfenis nagelaten. En zijn geloof in en gebruik maken van de LinnDrum heeft ons een mooie drumbak opgeleverd!

En zijn geloof in en gebruik maken van de LinnDrum heeft ons een mooie drumbak opgeleverd!

Je kunt natuurlijk ook stellen dat de Linndrum alleen maar duurder is geworden, door al die beroemde gebruikers ;)

Gisteren zat ik trouwens nog even door mijn CD-verzameling te spitten (ik weet het, wie draait er nou nog CD's) en het besef van wie er allemaal al dood zijn kwam wel heel duidelijk naar boven. Het is al eerder gezegd, maar inderdaad kan je daar ook je eigen leeftijd wel een beetje aan aflezen :frons:

13015256_1107945079276969_7065269526779618226_n.jpg

De druk voor artiesten is ook best wel groot.. niet gezond.. Andre Hazes is zo'n beetje letterlijk kapot gegaan omdat hij doof werd en daar niets meer aan te doen was..

Dit is ook best Bizar..
http://www.nu.nl/utrecht/4250926/prince-voorspelde-911-in-tivoli-oudegracht.html

Last edited by a moderator:
Nog meer triestig nieuws uit showbizzland, Justin Bieber is vanmiddag op zijn appartement gevonden... en hij leeft nog...

Niets mis met Bieber anno 2016 als ik eerlijk ben.

Een hysterische Mathijs van Nieuwkerk maakt nog geen massahysterie.

Vanwege het overlijden van Prince wordt zaterdag 23 april omgetoverd tot Prince-avond.

Één avond lang staan we op NPO 3 stil bij het overlijden van de grote muzikale held Prince. Dat doen we door eerst de concertfilm
Sign 'O' The Times van zijne paarselijke hoogheid uit te zenden, direct gevolgd door de speelfilm Purple Rain, waarin hij zelf de hoofdrol
op zich neemt.

22:25 - Sign 'O' The Times
De film Sign 'O' The Times moest een compilatie worden van de concerten in de Rotterdamse Ahoy op 26, 27 en 28 juni en van het concert
in het Sportpaleis in Antwerpen op 29 juni 1987. De opnames bleken achteraf, voor het grootste gedeelte, onbruikbaar en dus hebben Prince
en zijn band de concerten nog eens dunnetjes overgespeeld in de legendarische Paisley Park Studios in Minessota. Dat alles heeft geresulteerd
in een bijzondere film.

23:55 - Purple Rain
Officieel mogen we Purple Rain geen autobiografische film noemen, maar het moge duidelijk zijn dat Prince het idee achter deze film niet heel
ver heeft hoeven zoeken. Hij speelt zelf de hoofdrol in een film die gaat over een muzikaal talent uit een gebroken gezin uit Minneapolis, Minnesota.
Klinkt bekend, niet? Lukt het hem om, ondanks de problemen thuis, door te breken met zijn band en tegelijkertijd zijn ware liefde te veroveren?
Je komt er vanzelf achter.

Geen Jett Rebel en Soundbreaking
Vanwege deze aangepaste programmering zullen liefhebbers van Jett Rebel heel even geduld moeten hebben.
De docu over het Haagse multitalent komt te vervallen. Maar dat is geen reden om niet alsnog naar NPO 3 te gaan kijken.
Er is namelijk niet al te veel fantasie voor nodig om te horen dat Jelte héél. erg. goed. naar Prince heeft geluisterd.

Ook het derde deel van de muzikale documentaire-reeks Soundbreaking komt hierdoor te vervallen.
Of en wanneer beide vervallen programma's alsnog worden uitgezonden is nog niet bekend.

Sign 'O' The Times, zaterdag 23 april om 22:25 op NPO 3

Purple Rain, zaterdag 23 april om 23:55 op NPO 3

http://www.npo.nl/npo3/zaterdagavond-op-npo3-prince-avond

Als ik mag beginnen om 0u00 ipv 22u ga ik zondag 1/5 naar de film: ze spelen Purple rain in Antwerpen. om 19u45, maar vast ook in de andere kinepolis zalen…
Laatste kans.

Back