Zielige technieken

Dozart

Ouwe rot
Hallo uw allen,
de TT is een grap.

Ik heb een nieuw nummertje gemaakt. En die wil ik graag even ten gehore brengen. :dj:
Benieuwd naar jullie mening. En een kritisch oor is uiteraard ook welkom. Er heeft behoorlijk wat werk in gezeten, maar ben er nu zo ongeveer wel klaar mee denk ik. Al verander ik vaak nog van alles en nog wat nadat ik dat heb uitgesproken. ;) Wellicht zitten hier en daar nog wel wat puntjes, maar goed, daarom wil ik 'm ook effe delen met jullie...
Stijl: mystyle (psydub, chill, dubstep, electronica, glitch, powerchill) :mega:

https://soundcloud.com/ron-dz/dozart-soul-technics

(ps. bij kritieken graag tijden specificeren. bvb dank. )

Ben benieuwd. Ben er wel trots op iig tot nu toe. :)

Laatst gewijzigd:
Dik nummer. Toffe sounds, goede opbouw. Ik zou niet weten wat er aan verbeterd kan worden op dat vlak. De mix kan imho wel iets beter. Ik mis wat laag in de kick en bas. Nu overheerst het mid en hoog nogal. Eigenlijk in het hele nummer, maar bijvoorbeeld bij dat stuk met die dubstepsynth op 4:18 lijkt het of je iets teveel laag hebt weggepoetst in die lead. Misschien kan je daar een element weglaten om een ander element wat meer ruimte te geven. Dan hoef je minder te eq-en.

Misschien ligt het ook wel aan mij, ik zal het later nog eens luisteren.

Toffe track maar ik mis ook laag in je bass en kick over de gehele track, en zelfs een hele hoop bij dit genre van muziek omdat dat lage juist zo een leuk effect geeft bij die hoge frequenties van die glitch sounds. Het laag is zeker daar, maar niet genoeg aanwezig.
Verder een heel leuk nummer, de sounds passen goed samen voor zover ik dat kan beoordelen. Het enige wat ik zou veranderen is die kapotte bass sound tussen minuut 2 en 3. Vanaf 3 past hij goed maar tussen 2 en 3 zou ik hem af en toe laten wegvallen omdat dat het enige is dat als een constante loop klinkt, maar dat is persoonlijk. Ik heb er van genoten en hem meteen 3x uitgehoord :) over een AKG studio koptelefoon.

Thank jullie voor het luisteren... Ik ga eens even kijken naar dat laag. :)

Oké, kick en bass (ook van de dubstep-bass) geboost in het laag. Hopelijk klinkt het nu beter zo, en hopelijk nu weer niet té veel of zo. :P
Hij is geüpdate. :) Volgens mij heeft het wat meer warmte zo.

Bitcrusher (redux) heb ik inderdaad wel op een paar sounds zitten ja. Zijn het specifieke delen waar de mid-freq's erg heersend aanwezig zijn, of over de gehele track? Het klopt wel dat ik bij een hoop dingen in de track de mid er stevig op heb ge-eq'd. Ik zal daar nog eens extra naar kijken. Thnks. :okdan:

Bitcrusher (redux) heb ik inderdaad wel op een paar sounds zitten ja. Zijn het specifieke delen waar de mid-freq's erg heersend aanwezig zijn, of over de gehele track?
wat Stupide zegt;
Vooral bij die bass op 4:18...'t lijkt of die zo uit de commodore amiga komt.
Is een kwestie van smaak denk ik.

Ik vind em veel beter nu na je redo :okdan:
Het laag is nu daar, over de volledige lengte. Het enig wat je mss. nog kan doen is je kick iets meer laten gelden dmv. sidechaining?

Lekker nummer, goede opbpuw. Prima zo.:D

Superleuk nummer en vooral een eigen stijl. Je ziet de inspanning er vanaf.. moet ontzettend veel werk zijn geweest. Hulde

wat Stupide zegt;
Vooral bij die bass op 4:18...'t lijkt of die zo uit de commodore amiga komt.
Is een kwestie van smaak denk ik.

Nee, geen kwestie van smaak denk ik. Heb er nog eens naar geluisterd en begreep wat je bedoelde.
Ik heb de mid-range subtiel wat verlaagd met de EQ. Volgens mij 'drijft' ie zo wat lekkerder. :)

Iemand had het ook nog over de kick er nog iets beter uit laten komen door wat meer side-chain compressie, ook nog even aan gesleuteld net.

Zijn maar subtiele aanpassingen, en niet echt heel duidelijk hoorbaar. Maar de sound is zo wel lekkerder 'voelbaar' volgens mij.

Hij is aldus weer geüpdate.

wow, wat een mega plaat.. Ik heb er waarlijk van genoten. Well done man, super vet !! :)

Superleuk nummer en vooral een eigen stijl. Je ziet de inspanning er vanaf.. moet ontzettend veel werk zijn geweest. Hulde

Lekker nummer, goede opbpuw. Prima zo.
Vandaag 10:33

Thank jullie trouwens. :)

Volgens mij heb ik je track al meer dan 10 keer gehoord haha..Ik wilde nog zeggen dat er meer "flinterhoog" bij kan maar ik heb sterk 't gevoel dat dat aan soundcloud ligt. Klinkt jouw upload ook altijd wat doffer dan je originele eindmix?

Ja, dat idee heb ik ook. Maar ik heb het effe gechecked, en ik had ergens op een EQ het 'flinterhoog' (grappige term hehe, ik noem het zelf altijd tophoog, maar flinterhoog dekt de lading ook goed) naar beneden staan. Dat kon inderdaad nog wel wat beter zodat ie er lekker zuiver doorheen komt overal. Fixed!
Ben 'm weer aan het uppen. :P

Nog eens wat puntjes op de ï gezet. We gaan afronden.:W :mexico:
(de versie in de OP is up-to-date)

Laatst gewijzigd:
Back