Artificial Dreams From The Deep

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Maar weer eens een 6 minuten durende experimentele/abstracte pieler in elkaar gepielt.
Kan zijn dat ik hier en daar nog wat aanpassingen ga maken want deze is net vers.

https://soundcloud.com/warehousegrooves/artificial-dreams-from-the-deep

lekkere track, doet bij vlagen een beetje aan Aphex twin denken, ook qua mix trouwens. erg fijn :)

Goed om te horen dat je het lekker vindt Man-T :okdan: .... zat een beetje in een na-verbouwingsdiscodip qua muzak maken (muziekhok nog steeds niet (helemaal) klaar is)

Is weer een beginnetje :W

Goed qua sound, maar leunt imho qua arrangement net iets te veel op FSOL samples ;)

Kan me na zo'n studiodipje wel goed voorstellen om op deze manier de draad weer op te pakken!

Hehe, ik had dat ook. Vanaf 4.00 is er een dikke FSOL sample. :D

Wel mooi bij elkaar maar doet me iets meer denken aan een soundtrack oid.

FSOL is natuurlijk ook uber :okdan: en ook (al vanaf het begin) redelijk een inspiratiebron geweest.
Ik denk dat in meerdere nummers die ik gemaakt heb deze invloeden wel te herleiden zijn.

Ik was eigenlijk op zoek naar een drumloop die ik ooit gemaakt had (wat redelijk overeenkomt met de nu gebruikte drums) heb dus deze genomen (ook omdat deze gewoon paste in het geheel en natuurlijk geniaal is) :W

Sta ok niet bekend om het maken van "liedjes" in een kazig liedjes structuur :)
Ook wil ik het (soms) een boodschap meegeven of een contradictie zijn op dat wat het is (moeilijk uit te leggen)
Is het een "soundtrack" ???.....Ik hoop eerder dat het een verhaal op zich is of gedachten/een verhaal kan opwekken.

Anyway, altijd blij met de gegeven feedback :okdan: :okdan:

En Mono/Arv zijn natuurlijk kenners :W (daarvoor hulde)

Hoop lig langzaam aan weer mijn form terug te krijgen (nog voor het lange BBQ :W seizoen hier begint)

Goede sfeer, wel een beetje triest qua thema, maar ja het is wel de harde werkelijkheid. (Ik zou deze muziek trouwens niet laten horen aan PTSD-lijders, knappen ze denk ik niet van op...) Iig, ik vind het een mooie track en de boodschap is OK!

Exo, Niet naast me maar Paul is wel een aardige man (gelukkig een aantal keren contact mee gehad)

Bijlevel.... Ter aanvulling van mijn reactie op Exo, Het was toen "19" uitkwam een issue (zelfs ban in de U.S.) vanwege het onderwerp *Dit was juist voor de veteranen een steun in de rug.

Ik denk zelf dat het wel goed is om bepaalde (beladen/moeilijke) onderwerpen aan te halen en te belichten.
Zo zijn een aantal muzikale vrienden van mij in Nederland bezig om dingen te organiseren tbv kankeronderzoek... niet een leuk onderwerp, wel noodzakelijk om aandacht aan te geven http://www.fightcancer.nl

Dank je voor je (mooie) reactie Vink :kroon:

Voor de lieve kijkbuiskinderen onder ons:
Had gister nog een "oud" dingetje opgesnort
Analoge drumbakken en een "zeldzame" ML 303 V6 (1 van de 35 stuks geloof ik)
Vocalen en wat stringpielers.

https://soundcloud.com/warehousegrooves/time-2-jack-colonel-abrams-cc-music-factory-lo-fi-mash-up-mix

Exo, Niet naast me maar Paul is wel een aardige man (gelukkig een aantal keren contact mee gehad)

Bijlevel.... Ter aanvulling van mijn reactie op Exo, Het was toen "19" uitkwam een issue (zelfs ban in de U.S.) vanwege het onderwerp *Dit was juist voor de veteranen een steun in de rug.

Ik denk zelf dat het wel goed is om bepaalde (beladen/moeilijke) onderwerpen aan te halen en te belichten.
Zo zijn een aantal muzikale vrienden van mij in Nederland bezig om dingen te organiseren tbv kankeronderzoek... niet een leuk onderwerp, wel noodzakelijk om aandacht aan te geven http://www.fightcancer.nl

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het erg goed dat je op deze manier bepaalde zaken aan de orde stelt en die zeker ook mijn sympathie hebben. Maar ik bedoelde dat jouw nummer nogal unheimisch/triest/dreigend etc. overkomt en daarom, denk ik, voor deze veteranen misschien niet die juiste therapeutische werking heeft...

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het erg goed dat je op deze manier bepaalde zaken aan de orde stelt en die zeker ook mijn sympathie hebben. Maar ik bedoelde dat jouw nummer nogal unheimisch/triest/dreigend etc. overkomt en daarom, denk ik, voor deze veteranen misschien niet die juiste therapeutische werking heeft...

Snapte je uitleg volledig :okdan: was ook niet therapeutisch bedoeld, ben wel blij dat er unheimisch gevoel, triestheid en dreiging van uit gaat omdat ik dan mijn werk goed gemaakt heb (begrijp mij niet verkeerd)

Ik ken zelf een aantal veteranen en heb "vrienden" zien veranderen.... zie het meer ale een wake-up call gezien "we" een kant op worden geduwd waar we niet willen en moeten zijn.
We wellicht niet eens aan de goede kant staan..... iets wat her originele concept ook vertelde en dit imo niet genoeg onderstreept kan worden aangezien sommige dingen niet zo zijn als dat ze lijken.
Enfin, wou het niet over politiek hebben en de muziek de beeldspraak laten doen (is daar ook een perfect medium voor)

Back