[Trance]Moonlight

op het moment dat je bassline van toonhoogte gaat veranderen vind ik deze lijn helemaal niet logisch, en je pads later er ook niet geweldig bijgaan....

Bassline is wat flurry (aciid?)

piano is wat dof

De drums/percussie is een ondergeschoven kindje

Kan ik zeiken he :D

Om mij te behagen zou er nog veel aan moeten gebeuren :L

Origineel geplaatst door Pjotr G

De drums/percussie is een ondergeschoven kindje

hier geef ik je helemaal gelijk,

ik vind drums en percussie ook zoo ontzettend saai om te doen, piano moet lekker dof man :)

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
wrom krijgen mijn tracks altijd veel minder reacties?! :confused:

ik zit nu achter een pc zonder geluid, dus kan niet luisteren vandaag. Maar, ik denk dat dat komt door [trance]. Veel mensen zijn daar nu eenmaal een beetje op puitgekeken.

klinkt lullig m aar is nueenmaal zo.

Ik vind dit nou niet wat je noemt echt trance.

De baslijn is inderdaad echt flurry, weinig diep erin. Verder stampt de bassdrum ook helemaal niet. Sorry, maar ik moet m'n monitors echt hard zetten om wat bas te voelen.

Verder zit er niet heel veel structuur in de melodietjes. Die arpeggio met dat belachtige geluid klinkt wel mooi sprankelend.

Naarmate de track vordert wordt er eigenlijk weinig toegevoegd, waardoor het vrij snel gaat vervelen.

Er zitten kraakjes in die padsound. Of hoort dat ?

Het is opzich best een geinige track, maar vooral op het punt van de percussie zou ik me eens meer gaan verdiepen. Dat zorgt ervoor dat je veel meer groove in je nummers krijgt, waardoor ze automatisch boeiender worden.

Het is geen slechte track hoor. :W

Die subbas mag wel ietsje zachter. Stukje vanaf 2:05 vind ik echt SUPERVET !!! Zelf gemaakt? Meesterlijk. Vind de bass die erbij komt niet echt cool, vind het nummer sowieso niet zo heel veel impact op mij hebben, maar dat stukje? HEERLIJK, daar hou ik van.

Mag ik dat sampelen? }:|

Maar, het gaat je uiteraard meer over de complete track, dan over 10 seconden, maar jah... kan er verder niet zoveel over kwijt.

Ik zou het tempo 15 of zelfs 50 bpm lager zetten en er een vette loungetrack van maken waar die piano dan zeker mooier uit zal komen.

hey bedankt m8s! :D

jep ik heb alles zelf gemaakt, sample maar raak :) tenzij dit binnenkort op een plaat verschijnt (zal wel niet) 8~

anywayz, van de percussie, nogmaals, helemaal waar, dat verwaarloos ik altijd

wil wel even duidelijk maken dat dit echt wel trance is (er zijn meerdere soorten trance) luister maar es naar de ISOS serie van Tiesto of de superstrings serie, kom je veel soortgelijke nummers tegen..

t wordt maar weer es duidelijk dat trance ondergewaardeerd wordt door veel mensen omdat ze veelal alleen de nummers kennen die als trance bestempeld worden die wat minder leuk zijn.. denk ik :D

misschien moet ik idd maar es een loungeplaat maken

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime

Wil wel even duidelijk maken dat dit echt wel trance is (er zijn meerdere soorten trance) luister maar es naar de ISOS serie van Tiesto of de superstrings serie, kom je veel soortgelijke nummers tegen..

t wordt maar weer es duidelijk dat trance ondergewaardeerd wordt door veel mensen omdat ze veelal alleen de nummers kennen die als trance bestempeld worden die wat minder leuk zijn.. denk ik :D

Als je op mij doelt, ik ben zelf groot liefhebber van de ISOS serie. Toch is dat een beetje crossover naar de wat rustigere dance.

Wat ik bedoel met 'echte' trance zijn de wat snellere, opgefoktere tracks. Trance waar trance vooral bekend om staat. Uiteraard is er veel meer dan 'die' sound, maar niet het meest mainstream.

Het gaat uiteindelijk helemaal niet onder welk noemertje een track valt, het gaat erom of het lekker klinkt of niet.

Magik 6, het eerste nummer. Dat is wat ik echte trance vind. Het is er in veel soorten en maten, maar dat nummer slaat de spijker op z'n kop.

Peace.

Timing klopt niet helemaal de sequencetracks
De bassline+bd tenopzichte de arpegiator en Hihats.
Stoorde me vooral op het moment dat de arp. begon.
Moet nog ff geschoven worden.

:smeris:

Origineel geplaatst door Niels
Als je op mij doelt, ik ben zelf groot liefhebber van de ISOS serie. Toch is dat een beetje crossover naar de wat rustigere dance.

Wat ik bedoel met 'echte' trance zijn de wat snellere, opgefoktere tracks. Trance waar trance vooral bekend om staat. Uiteraard is er veel meer dan 'die' sound, maar niet het meest mainstream.

Het gaat uiteindelijk helemaal niet onder welk noemertje een track valt, het gaat erom of het lekker klinkt of niet.

Magik 6, het eerste nummer. Dat is wat ik echte trance vind. Het is er in veel soorten en maten, maar dat nummer slaat de spijker op z'n kop.

Peace.

mwa ben ik niet helemaal met je eens, voor mij zijn beide trance, heb ook beide series helemaal ;)

Timing klopt niet helemaal de sequencetracks
De bassline+bd tenopzichte de arpegiator en Hihats.
Stoorde me vooral op het moment dat de arp. begon.
Moet nog ff geschoven worden.

tja, meende dat ook een beetje te horen, maar heb alles tig keer nagelezen in cubasis en t schijnt echt te kloppen :bekdicht:

Hm, ik vind niet echt vergelijkbaar met de ISOS-stijl moet ik zeggen. Dat is toch meer de rustige hang back en chill-out trance... Beetje progressive-achtig.

Maar even over de track, die basslijn moet er echt uit :kroon: ... :D
Ik kan er niets aan doen maar die klinkt erg Fasttracker2-achtig, misschien toch maar eens concentreren op de bassline en percussie partij voortaan? ... Ik begin zelf voortaan altijd met een bassline en de percussie, als dat lekker klinkt en beetje drive heeft heb je 50% van het nummer al af vind ik...
Ik zou ook wat meer afwisseling in het nummer knallen ... En idd, de timing klopt niet helemaal, misschien dat het in cubase goed staat, maar kijk eens naar de sample van de bassline of de bassdrum (1 van de twee moet een sample zijn hoor ik zo, en kijk eens of aan het begin van die samples niet een stilte zit van een paar milliseconden)

Oja, ik zag dat jij nog geen kritiek/reactie hebt gegeven op mijn track Calissa; en aangezien jij goed into trance zit (zijn er maar weinig hier :) ), wilde ik even vragen of je alsnog kritiek wil geven? :engel:
Link:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=18244

Laatst gewijzigd:
Het is net alsof je middenin het nummer een nieuw nummer begin. Dat klinkt heel raar. Het lijkt of je de bass in "Tonywalker - Fields of Yoy" hebt geprobeert na te bouwen. Dat heeft een soortgelijke bass structuur alleen gebruikt die een vettere bass.

Voor de rest vind ik de geluiden onlogisch klinken. Het is alsof je allerlei ideeen op een hoop hebt gegooit. Maar toch, je hebt wel verstand van pads enzo.

Mag ik je nummer remixen, maak anders maar een remix pack

Origineel geplaatst door Dave-PL
Het is net alsof je middenin het nummer een nieuw nummer begin. Dat klinkt heel raar. Het lijkt of je de bass in "Tonywalker - Fields of Yoy" hebt geprobeert na te bouwen. Dat heeft een soortgelijke bass structuur alleen gebruikt die een vettere bass.

Voor de rest vind ik de geluiden onlogisch klinken. Het is alsof je allerlei ideeen op een hoop hebt gegooit. Maar toch, je hebt wel verstand van pads enzo.

Mag ik je nummer remixen, maak anders maar een remix pack

ja dat leek me erg leuk, een verassing, die door velen als aangenaam wordt beschouwd, ik bedoel zo'n standaard A-A vorm is ook niet alles, en dit is nog steeds maar een semi rondo..

ik ken heel dat nummer fields of Yoy niet, kon zo gauw geen leuke basslijn vinden dus heb een preset genomen uit mn yamaha.. en wat is er onlogisch aan de geluiden? maarja..

remixen mag hoor...

wat betreft percussie..

ben nu bezig met een nieuw nummer en ben daar begonnen met het maken van een bassline patch.. daarna heb ik eerst de basslijn gecomponeerd en alle percussie dus ook in de diepte.. wordt veel beter dan dit nummer...

Back