Toon hier jouw auto(mobiel)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ps de kleur die die is is walgelijk groen dus we gaan er ook nog met de spuitbus overheen...:D
morgen ofzo zal ik ff pics uppen..

Gefeli,.. dude!!,.. 600,.. Da's bijna gratis!!!!!! :mega:
Lakoller werkt trouwens beter!!!
Dikke laag sigmacoating er op,.. Kun je weer jaaaren vooruit!

106 1.4 8)

Deze maar dan andere kleur

Attachments

• 863109_1.jpg
    863109_1.jpg
    25,8 KB · Bekeken: 83
DS :halleluja zo'n mooie oto....prachtige lijnen....heb je al problemen gehad met het hydraulisch of zijn deze in concoursstaat?

Laatst gewijzigd:
De blauwe (DSuper uit 1971) heb ik nu bijna 10 jaar en is voor dagelijks gebruik.
In die jaren heb ik 1 keer een lek slangetje van het hydraulische systeem gehad. Ook zijn er wel eens lekzakken vervangen, dat heeft te maken met normale slijtage. De witte (ID19 B uit 1967) heb ik nu bijna een jaar, en die is voor de fun. Staat meestal in de garage en ik heb met haar nog niet zoveel gereden.
Tot nu toe dus geen grote problemen met de hydrauliek. En om eerlijk te zijn worden "de verhalen" altijd wel een ietwat overdreven.

Ze zijn beide niet in concoursstaat: de DSuper heeft nogal wat last van de roestduivel. Je kan zien dat het rechter achterscherm al vervangen is. De ID 19 verkeert in een betere staat en heeft ook zo'n 180.000 km minder gereden. Dat merk je.
Qua bodem en techniek verkeren beide auto's in een goede staat.
Het blijven prachtige auto's (imho) met een fenomenale wegligging en rijcomfort. Heerlijk over de wegen zweven!

Corolla 1997, dit model maar dan blauw en met deuk die ik er 8 jaar geleden zelf in gereden heb (had 'm net een week!). Bijzonder lelijk ontwerp. Die domme rubbers om de koplampen ben ik al lang kwijt maar voor de rest nooit problemen.

Attachments

• 1818.jpg
    1818.jpg
    3,9 KB · Bekeken: 92
Corolla 1997, dit model maar dan blauw en met deuk die ik er 8 jaar geleden zelf in gereden heb (had 'm net een week!). Bijzonder lelijk ontwerp. Die domme rubbers om de koplampen ben ik al lang kwijt maar voor de rest nooit problemen.

Is altijd beetje jammer van Toyota dat er vaak te weinig pk's onder de kap liggen. In japan zijn ze vaak leverbaar met zwaardere motor. Ik rijd soms ook in z,n Toyota Corola station 1,6 iets nieuwer model. Zit geen gang in eerste versnelling kun je zo overslaan gebeurd niets in z,n een. ;) Verder prima wagen. Beetje lawaaiig en condens hebben ze wel eens last van. Beslagen ramen..

Laatst gewijzigd:
Opel Zafira 1.8 benzine uit 2006 voor de vrouw en kids (3 stuks) en family uitstapjes
Renault Twingo cabriotop uit 1997 voor mijzelf woon/werk etc.
En met een beetje mazzel zeer binnenkort ook een Mercedes 406 alkoof camper.

Is altijd beetje jammer van Toyota dat er vaak te weinig pk's onder de kap liggen. In japan zijn ze vaak leverbaar met zwaardere motor. Ik rijd soms ook in z,n Toyota Corola station 1,6 iets nieuwer model. Zit geen gang in eerste versnelling kun je zo overslaan gebeurd niets in z,n een. ;) Verder prima wagen. Beetje lawaaiig en condens hebben ze wel eens last van. Beslagen ramen..
Breek me de bek niet open. Ijskrabben aan de binnenkant....

Breek me de bek niet open. Ijskrabben aan de binnenkant....
Dan moet je het schuifje voor warm en koud in het midden zetten met ventileren. In de winter het niet te warm stoken en vochtige lappen van het af drogen uit de auto halen.

Is een hele vervelende kwaal van die dingen. Verder prima bak

Tsja, wat is duur... Je kan ze al voor 1000 euro kopen. Maar dan weet je zeker dat je er zeer veel aan zult moeten opknappen. Voor een hele goede zal je toch echt wel aan 10 tot 15 duizend euro moeten denken. Maar je kan ook zeer nette auto's voor 6500-9000 euro kopen. Het hangt er ook een beetje vanaf welk type je wil.
Een ID, D Special of een D Super waren destijds als goedkopere modellen met minder luxe (maar wel het hydraulische systeem en dus rijcomfort) op de markt gezet. Die zal je nu meestal ook goedkoper aantreffen dan een DS. Een echte DS heeft meer luxe en kan je ook krijgen met bv. injectie-motor en airco. Allemaal leuk, maar dat kan ook allemaal kapot. Dus duurder in onderhoud.
Een mooie break zal meestal duurder zijn dan een normale berline omdat er minder van gemaakt zijn. En helemaal zeldzaam en schreeuwend duur zijn de cabriolets. Erg mooi maar tegenwoordig onbetaalbaar (voor een mooie originele zal je toch minstens 100.000 euro mee moeten nemen. Maar pas op: er zijn veel zelfbouw-cabrio's in omloop).
Wat het opknappen betreft: als je veel van autotechniek weet kom je een heel eind, als je daar niets vanaf weet is het een lastige auto. Maar dat geldt dan voor elke auto.
Gelukkig zijn er in NL een flink aantal garagisten die zich enkel met oude Citroëns, en de DS in het bijzonder, bezighouden. In Amsterdam zijn er alleen al 5!
Als je echt interesse hebt kijk dan vooral ook eens hier:
http://dsclub.nl/
http://www.citroen-forum.nl/
En eventueel kan je me ook pb-en.

Tsja nu is 10.000 euro veel geld, zodra ik van studie financiering af ben ietsje minder hoop ik. Wel geluk dat ik geen fan ben van cabrio's. ;) Bedankt voor je informatie in ieder geval, bookmark die links sowieso...en dan lijkt t me beter als ik me er in ga verdiepen zodra ik geld heb haha, anders zit ik mezelf helemaal gek te maken.

wat een mooie auto's blijven het ook, ga in ieder geval de verschillen in model maar es uitzoeken

Zoals beloofd de pics van me bus....hij ziet er nu nog niet uit maar dat ga ik natuurlijk mooi opknappen allemaal....:maffia:
Vooral de dakrand en achterdeuren behoeven wat aandacht en die gordijntjes verdwijnen natuurlijk ook..:P
Dus dat wordt slijpen en lassen aan het plaatwerk....daarna een DenDerende paintjob uiteraard...:okdan:

attachment.php

attachment.php

Attachments

• 508 front.jpg
    508 front.jpg
    202,3 KB · Bekeken: 87
  • 508 back.jpg
    508 back.jpg
    177,6 KB · Bekeken: 83
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back