Brexit - de pond staat nu lekker laag

ebay.co.uk

..en vinyl uit de UK hamsteren :dj:

of als je altijd al een Sequentix sequencer wilde hebben...

Paar goedkope grappen misschien?

CltN1LLWgAAPaYM.jpg

Maar serieus.. extra BTW + de inklaringskosten maken het voor de reguliere particulier niet echt interessant om daar iets te kopen toch? Je importeert in feite producten en hebt ineens te maken met douane.

Oei. Als we gaan importkosten betalen bij aankopen in UK kunnen ze t ginder wel schudden denk ik.
Ik kon al niet begrijpen waarom ze voor een brexit gingen, maar t zijn koppigaards. Dat bewijzen ze al door aan de verkeerde kant te blijven rijden ;)

Ach, is allemaal tijdelijk. Tenzij IS ons begint op te blazen.

Het uit de EU stappen heeft voor een groot deel ook met de immigratie regelgeving te maken.
Alles wat de Britten importeren zal vanaf nu ook meer gaan kosten, niet echt een win-win situatie.

Als je nog wat vanaf de Britse grond te pakken kunt krijgen... Eerste webshops sluiten deuren voor Europeanen en de rest...

www.telegraaf.nl/e/26076399

Maar serieus.. extra BTW + de inklaringskosten maken het voor de reguliere particulier niet echt interessant om daar iets te kopen toch? Je importeert in feite producten en hebt ineens te maken met douane.

Dat is nu nog helemaal niet aan de orde, de UK blijft binnen de EU totdat de onderhandelingen over uittreding zijn afgerond en dat kan nog wel 2 jaar (of langer) duren. Tot die tijd gelden dezelfde regels als gisteren.

Dat is nu nog helemaal niet aan de orde, de UK blijft binnen de EU totdat de onderhandelingen over uittreding zijn afgerond en dat kan nog wel 2 jaar (of langer) duren. Tot die tijd gelden dezelfde regels als gisteren.

Maar de waarde van de betrokken valuta's zet één en ander wèl binnen no time onder druk...

Ah oke.. :) Maar wat zou het dan nu ineens wel zo interessant maken? Dat vraag ik me dan af. De Pond stond vorig jaar nog lager..

attachment.php

Pond staat op laagste punt sinds '85 las ik ergens eerder.. In elk geval, de komende dagen kan het nog alle kanten uit swingen

Pond staat op laagste punt sinds '85 las ik ergens eerder.. In elk geval, de komende dagen kan het nog alle kanten uit swingen

dat klopt zeker niet.
ik moest ff naar het marktplaatsarchief voor het jaartal - zo rond 2008 was de pond een redelijke periode net iets duurder dan een euro, 1,04 of zo. dat waren leuke tijden.

Dat laagste punt is in verhouding met de dollar. In verhouding met de Euro is de pond al eens flink lager geweest, zelfs een korte tijd dat de pond duurder dan de euro was.

Back