Hier zakt je broek toch van af ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
dat peoplesound concept klintk wel erg goed...... overigens begint volgens mij nu pas de online muziekverkoop beetje op te kopen, sinds Apple en MS daar achter gaan staan....... en ik zie ook steeds meer labels hun eigen muziek in MP3 voor bv 1 dollar verkopen... bv het legendarische disco label west end records is hier laatst ook mee begonnen

overigens niet alles wat in de top40 staat word gedraaid op de radio. Neem marylin manson nu. Hij staat er redelijk vaak in en hij verschijnt met ze horrorkop vaak genoeg op tv maar op de radio hoor je hem weer niet... Dus airplays tellen niet altijd mee. Bedoel dat zal betekenen dat hij nooit de 1 kan halen omdat hij nooit gedraait word op de radio en alleen vaask op mtv ofzow voorbijkomt...

Ik zelf vind downloaden op zichzelf genomen niet zo'n probleem. Wat muziek betreft, maak ik me er ook schuldig aan, maar ik gebruik het voornamelijk om muziek uit te proberen. Als ik van een CD of band hoor, zoek ik het op, ik download de CD en beluister het vluchtig. Er is echter maar verschrikkelijk weinig want ik meer dan een één keer beluister. Muziek waar ik enthousiast van raak en meerdere keren wil beluisteren, koop ik ook. Daar doe ik verder ook niet moeilijk over.

Het heeft er wel toe geleid dat ik een veel kritischere luisteraar en koper ben geworden. Impulsaankopen zijn er niet meer bij. Ik heb een lastige smaak. Veel van wat ik wilde hebben was zelden op voorraad in CD-shops en moest besteld (en dus verplicht gekocht) worden. Dat samen met impulsaankopen leverde toch de nodige CD's op die ik maar zelden of nooit beluisterde. Dat is nu een heel stuk anders. Ik koop nu dus alleen wat ik ken en wat ik ook echt goed vind. Dat betekende wel dat ik ook steeds minder CDs ben gaan kopen. Daarnaast ben ik ook een stuk prijsbewuster geworden en zoek ik op het Internet eerst naar de beste prijs.

Alles bij elkaar verdient de muziekindustrie dus een stuk minder aan me, maar dat komt voornamelijk omdat ik veel beter geinformeerd ben. In dat opzicht vind ik dat downloaden een goede zaak is.

Wat ik wel heel kwalijk vind zijn grote groepen mensen die alleen maar downloaden en nooit van hun leven iets willen kopen als het ook gratis te krijgen is. Van die types die een keer in hun leven een bioscoop van binnen hebben gezien, het fenomeen "originele spelletjes" alleen van winkels kennen, al hun originele CDs op verjaardagen hebben gekregen, etc. Dat vind ik zelf het kwalijkst. Als je iets downloadt om het uit te proberen, ok. Maar als je er plezier van hebt, het vaak gebruikt, moet je wel zo fair zijn om het te kopen. Dat doen er dus veel te weinig.

Leuke post Arie!

En dat van die CD prijzen is ook een heel ingewikkeld verhaal. Net wat Saskia zegt is dat als je goed rond kijkt je flink kan besparen omdat die andere winkel nou net even een kleinere marge heeft.
Maar dan nog steeds blijft wat een artiest er aan over houdt hetzelfde omdat dat margeverschil niet ten gunste komt aan de artiest. En als je dan zo'n 5 al 20% per CD overhoud is zo'n beetje standaard. Daarmee is het in nederland onmogelijk om hiervan te leven. Moet je erbij gaan schnabbelen.
En wat je ook steeds meer ziet dat artiesten mee gaan doen met de reclame molen. Jim die de puisterige pubers marsen aansmeert. Het heeft geen zier te maken of die dingen nou smaken of niet, maar als Jim het zegt dan is het cool. (Ik vind die krengen veels te zoet en machtig trouwens) Oudere generaties zijn dit niet gewendt en storen zich er ook veel eerder aan denk ik. (Ik trouwens ook, behoorlijk zelfs) De jongere generaties winden zich hier niet zo over op denk ik.

En ik had ook gehoord dat een artiest nl. Aimee Mann geen platendeal bij de groten kon krijgen en maar is begonnen om via internet haar CD's te verkopen en was een groot success. Ze had al een goede naam en dat heeft dus geholpen. Ze maakt ook kwalitatieve hoogstaande muziek IMO. Maar nu wel weer in zee gegaan met een label later.

Maar mp3's verkopen heeft gewoon toekomst dat blijkt wel. En zal ook zeker helpen bij de underground om makkelijker toegang te bieden. Alleen als iedereen op internet gaat ga je door de bomen het bos niet meer zien.
Nu dus een site opzetten dat voor jouw je favoriete muziek opzoekt is nu dus ook een niche in de markt die binnen 2 jaar is opgevuld. (als iemand een website wil opzetten zou hij/zij dit moeten doen ;) kun je geld meer verdienen)

pfffff zeg. ten eerste zal het mij een ruk wezen al gaan alle grote maatschappijen op hun gat. ben zelfs wel benieuwd naar wat het ons opleverd. mensen zijn van nature toch destructief en bouwen dus op en breken weer af.

kijk ik snap best dat het mooi is als je van je muziek kan leven, maar kan dit niet dan moet dit ook geen probleem zijn. voor de rest ben ik meer een zigeuner type muzikant en maak ik muziek om mensen blij te maken en speel ik niet met rekensommen als mensen muziek van mij zouden kopen en wat dat allemaal wel weer niet op zou moeten leveren. ben het met velen eens dat de muziek wereld ziek is en dat er broodnodig wat moet veranderen. er zijn ook veelste veel super concerns en als die nou eens lekker op gingen rotten, dan was er misschien ook weer eens wat meer ruimte voor de kleintjes.

de entertainment cijfers zijn idd schokkend. zelfs ten opzichte van vorig jaar.. iedereen houdt de hand op de knip.. iedereen verkoopt voor dumpprijzen. de aantallen zijn schikbarend toegenomen, maar de omzet omlaag..muziek/dvd's worden een wegwerpprodukt en zijn meer dan ooit tevoren een impulsaankoop..bij de freerecordshop heb je maar 3 meter muziek(wat ook nog eens mainstream bagger is) en voor de rest alleen maar games, telefonierommel en games.bij grote maatschappijen zitten alleen maar rekenaars, geen mensen die verstand hebben van muziek of t uberhaupt leuk vinden. niemand durft wat.. maar is dat nou allemaal niet te voorkomen? echt wel..
in Engeleand zijn de cijfers enorm goed! vette platenzaken, een groot aanbod, ruimte voor nieuwe dingen..
hier moeten mensen eens wakker worden en beseffen dat muziek altijd zal blijven bestaan.. waar nu goede muziek te horen is en gemaakt wordt staat mijlenver af van waar de centen verdiend worden en waar t grote publiek mee in aanraking komt.. zonde
soms laat je mensen muziek horen die niet eens wisten dat dat soort muziek bestond.. hoe kan je ze dan aanrekenen dat ze al die baggerellende goed vinden? ze hebben geen referentie

daar komt ook vandaan dat mensen triesto de beste vinden, maar das weer een ander verhaal
:duivels:

ik hoor hier op t synthforum regelmatig dingen voorbbij komen die tienduizend keer meer identiteit hebben dan al die meuk.. dat blijft op de plank en die mainstream rommel in de schappen... raaarrrrrr!

IK WIL VETTE MUZIEK KUNNEN HOREN!!!

Dat wil iedereen toch?

Maar...... wat heb je er voor over? Figuurlijk of letterlijk.

Uit die link van NU blijkt dus dat mensen die downloaden blijkbaar ook geld over hebben voor betaalde diensten mbt MP3. Ik denk dus dat het de goeie kant opgaat. De veronderstelling dat MP3 downloaden goeie reclame is, daar ben ik het wel mee eens.

"MP3=diefstal" vind ik een bekrompen kortzichtige aanname.

(klein detail, vaak zijn mensen tegen mp3 downloaden maar ondertussen downloaden ze wel zwaar veel films..pffff)

R

een vet album wil ik graag kopen.. op vinyl.. 22-23 euro voor een dubbelaar kan ik best missen.. en daarvoor naar de metro in utrecht vind ik ook geen probleem... maar ik wil een groter aanbod vette muziek
als je naar rushhour gaat weet je eigenlijk van te voren al waar je mee thuis komt.. en daar zou t ook moeten liggen lijkt me
bij rythm import staan tien mensen in de rij om naar die zelfde remix te vragen.. etc

als ik een bak 'nieuw' door spit ben ik na een tijdje zo luistermoe dat ik alles k*t vind.. archiveren van je bakken is ook belangrijk, daar krijgt metro een pluim voor overigens
een plaat van egyptian lover vinden tussen de disco inferno's en relight my fire's begint echt irritant te worden

en backbeat voor de funk.. die krijgt ook een pluim
en hoe heet die zaak in rotterdam voor de obscure discoplaten..
bij clone haal je de dingen die je nog wilde hebben..

maar waar wordt ik overrompeld?

Origineel geplaatst door DJ Fuse

overrompeld niet, maar wel een hele goeie voor wereldmuziek en beyond: Boudisque!

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik geef toe: een discussie zonder einde.

Heeft ook geen zin eigenlijk.

kom bambam, niet zo snel opgeven.

ook al is het een discussie zonder eind, het hoeft niet zinloos te zijn.
de maatschappijen met hun cd's van 20-25 euro, die bv in amerika voor minderdan de helft gaan, hebben flink boter op hun hoofd, maar het is toch ook gewoon triest dat iedereen tegenwoordig maar alles wil hebben, zonder er voor te betalen. en het meest trieste daarvan is, dat het niet bij cd's ophoudt. sterker nog, probeer die houding maar 's door te trekken van cd's of ander spullen, naar een algemene levenshouding: we willen van alles, maar we hebben er niks voor over.
van mij hoeft dewi trouwens niet perse meer cd's te maken. liever niet zelfs, en dat edwin ook zo zijn belangen heeft is helemaal waar.
maar als jij zegt dat hij gelijk heeft, heb jij wel gelijk.

Ik moet denken aan die scene uit southpark met iemand van metallica die het met koperen kranen moest doen bij zijn zwembad inplaats van goude kranen.

Als die Dewi echt zo goed is dan verkoopt ze echt wel genoeg cd's.

Ik koop cd's ook al vind ik ze veel te duur en de rede dat ik een cd koop is omdat ik het eerst heb gedownload.

Als niemand illegaal aan software kan komen dan zullen er weinig pc's verkocht worden denk ik en dan is Dewi ineens nog minder bekend want je kan haar dan alleen op de radio of op tv horen of bij een live optreden.

Zal Dewi zelf wel zo braaf zijn en geen cd/dvd brander in huis hebben nog nooit een casettebandje opgenomen hebben van de radio of een film van tv hebben opogenomen op een vhs band want dat mag namelijk ook niet.

Origineel geplaatst door DJ Fuse
een vet album wil ik graag kopen.. op vinyl.. 22-23 euro voor een dubbelaar kan ik best missen.. en daarvoor naar de metro in utrecht vind ik ook geen probleem... maar ik wil een groter aanbod vette muziek
als je naar rushhour gaat weet je eigenlijk van te voren al waar je mee thuis komt.. en daar zou t ook moeten liggen lijkt me
bij rythm import staan tien mensen in de rij om naar die zelfde remix te vragen.. etc

als ik een bak 'nieuw' door spit ben ik na een tijdje zo luistermoe dat ik alles k*t vind.. archiveren van je bakken is ook belangrijk, daar krijgt metro een pluim voor overigens
een plaat van egyptian lover vinden tussen de disco inferno's en relight my fire's begint echt irritant te worden

en backbeat voor de funk.. die krijgt ook een pluim
en hoe heet die zaak in rotterdam voor de obscure discoplaten..
bij clone haal je de dingen die je nog wilde hebben..

Die zaak in Rotterdam kan de platenboef zijn en als het die niet is dan zit hij zeker in de zelfde straat maar dan aan de overkant.

BTW dat nummer wat je linkt klinkt erg goed.

owjee.

Ik kickte de thread omhoog (let op: 2 jaar oud!) omdat ik dat stukje bij NU wel een gaaf voorbeeldje vond dat downloaders niet per se centenknijpers zijn.

R

Origineel geplaatst door sander
mmm, of jij bent gewoon teveel eisend.
Of je gaat gewoon voor kwaliteit...

Nee, ik erger me altijd aan de geluidskwaliteit als ik ergens een mp3-tje beluister, wetende dat er waarschijnlijk veel zorg en aandacht is besteed om een zo goed mogelijk klinkend eindresultaat te verkrijgen. En, ja ik ben erg kritisch wat betreft geluid. ('t is ook nog eens m'n werk, dus ik luister waarschijnlijk op een andere manier naar geluid dan de gemiddelde puberige Dewi-fan...)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back