In hoeverre is een afspraak per email rechtsgeldig?

Volgens mij staat daar wat ik al eerder schreef , als de echtheid van de auteur niet is te achter halen of mochenlijkheid dat er iemand anders achter de knoppen heeft gezeten of zou hebben kunnen zitten is er geen overeenkomst. Recht is een wetenschap er mag geen twijfel zijn. Is eigenlijk wel duidelijk lijkt me. Email is te hack gevoelig. Dus geen oveeeenkomst. Een email hacken is trouwens verboden en staat 1 jaar cel of een geldboete van de 3de cat. Op. Tis ff dat je het weet. Niet dat dat ooit gaat gebeuren maar goed.
De inhoud kan dis wel rechts geldig zijn maar daar heb je niets aa n als een ander gedeelte al ongeldig is

Nu moet ik dan helaas ook mezelf corrigeren :o:. Artikel 227 zegt namelijk dat Als de wet een schriftelijke overeenkomst voorschrijft, email ook als schriftelijk mag worden beschouwd, mits er aan de genoemde voorwaarden wordt voldaan. In het geval van een aankoop van een gebruikte synth, schrijft de wet dit dus niet voor. 227 is dus niet eens relevant. Excuus.

Dat betekent dat we naar de basis terug kunnen en moeten kijken naar artikel 217 dat bepaalt dat overeenkomsten tot stand komen door aanbod en aanvaarding. Artikel 37 van boek 3 eerste zijn aanbod en aanvaardingen verklaringen die in iedere vorm kunnen geschieden tenzij de wet anders voorschrijft. En dat betekent weer dat overeenkomsten in beginsel vormvrij zijn. Afspraken (of in dit geval liever: overeenkomsten) per email zijn dus rechtsgeldig.

Ondertussen zit topicstarter te hannesen met een tamelijk dure aankoop.

Wat moet die Prodigy eigenlijk kosten? Er zit idd niet zoveel interssants op. En met al die recente spullen van Moog.... Precies wat Leo zegt, al dat gedoe voor een Prodigy. Dan lievereen goed gevoel.

wat zit er eigenlijk op een minimoog voor wat je er voor moet betalen.

Wat moet die Prodigy eigenlijk kosten? Er zit idd niet zoveel interssants op. En met al die recente spullen van Moog.... Precies wat Leo zegt, al dat gedoe voor een Prodigy. Dan lievereen goed gevoel.

Stond op 2de hands voor 999 euro.
Doe daar nog eens 5 tientjes bij, zit je al aan 1049 euro,en dat voor een Prodigy.
Zou wel beter weten voor dat geld.

Best een leuke synth, maar geen noisegen bv

Was even weg.. Wat een reacties hier :)..

Waarom een Prodigy? Omdat ik graag de Moog sound wil. Source is ook tof, maar te duur. Minimoog vind ik te duur. Prijs van de Prodigy is uiteindelijk 950 geworden. Zitten weinig modulatie mogelijkheden op, dat klopt, maar daarvoor wil ik hem niet. Het gaat me puur om de Moog sound.. Nothing more, nothing less.. Sub 37 ook gehad. Een ton aan opties.. Maar de sound? Niet mijn ding..

Nu zit ik zelf even met ^&*situatie.
Deze maand zou mijn Murmux V2 geleverd worden door sonic sales GMBH. Tot 3 x bevestiging gehad dat de reservering in orde was en de Murmux ergens eind november / begin december geleverd zou worden. Nu heb ik zojuist een mail van Dreadbox gekregen dat sonic sales ipv 9 synths, 7 heeft gehad waardoor ik dus net buiten de boot val :-( Ik kan er mee leven maar....

Ik heb na alle bevestigingen betreft de Murmux besloten om mijn Juno 106 te verkopen om de Murmux te betalen. Het is de enige synth die ik (met pijn in mijn hart weliswaar) te koop wilde zetten. Gisteren na wat mailverkeer een afspraak gemaakt met iemand die hem op wil komen halen voor een bedrag waar ik akkoord mee ben gegaan. In hoeverre kan ik een dergelijke afspraak annuleren? Ik heb heb het geld nou niet nodig en wil liever geen afstand doen van een Juno 106 waar ik er geen tweede van ga vinden...

Ik heb betreffende persoon bovenstaand verhaal ook gemaild maar voel me echt als zo'n Sjaak afhaak waar er al genoeg van zijn op MP... Ik heb desbetreffende persoon gezegd dat hij mij in ieder geval een plezier zou doen als hij van de koop af zou zien, Ik weet het anders ook niet meer...

:erm:

Zoals eerder aangegeven, wordt verbintenissenrecht behandeld in Boek 6 BW (en nergens anders). De rechten en plichten die hier worden besproken zijn zowel op natuurlijke personen als op rechtspersonen van toepassing.

Over de conclusie zijn we het zeker eens :).

Je vergeet boek 3. Een overeenkomst bestaat uit twee verbintenissen (één voor de koper, één voor de verkoper) en die ontstaan door aanbod en aanvaarding, waar vervolgens weer wil en wilsovereenstemming voor nodig is. Bovendien heb je ook nog boek 7, die bijzondere regels geeft voor bijv. koopovereenkomsten. De algemene regels staan inderdaad in boek 6.

Back