Akimbo - Rage(Hardstyle)

Akimbo_NL

Nieuwkomer
https://soundcloud.com/akimbonl/rage

Yooo mensen ik ben een beetje aan het proberen me muziek de wereld in te brengen.
Veder doe ik dit ook maar als hobby maar ik ga natuurlijk wel proberen zo veel mogelijk der uit te halen.
Dus mochten jullie dingen horen de echt niet of wel door de beugel kunnen dan hoor ik het graag.

Greetz, Akimbo

Mijn gedachten:

• Ik heb het idee dat de hele mix nogal overhelt naar rechts. Vooral die clap. Moet die zo rechts? Hij overheerst nogal...
  • Die robot-achtige vocals... Vind ik persoonlijk altijd wel leuk, maar kan er werkelijk niets van verstaan.
  • Sowieso is het allemaal wel behoorlijk blurry. Als je nou meer hoorbaar verschil tussen de sporen aanbrengt kun je veel beter horen welke elementen je wilde combineren. (Da's waarschijnlijk ook wat er misgaat met de vocal.)
  • Het stuk aan het einde, zo vanaf 5:00 of zo, daar wordt het best wel lekker!

Van mij mag het allemaal wel wat meer "crisp" per spoor door betere equalizing en een iets duidelijkere keuze van waar in het frequentie en stero spectrum je wat wilt hebben. Maar ik vond 'm wel het (eenmalig) luisteren waard hoor :biertje:

Oke thanks voor je feedback ben as we speak bepaalden dingen aan het verbeteren misschien dat ik morgen wel hopelijk een betere versie upload.

En inderdaad EQ-en vind ik moeilijk ik snap wel precies wat je bedoelt en ook bij het terug luisteren hoor ik het nu ook.

Zou het kunnen zijn dat jij monitort via een koptelefoon, of misschien een goedkoop speakersetje met een subwoofer? Want ik hoor bijna geen bas, alleen maar een soort rumble, maar die bas die is helemaal weggefrummeld somehow. Die moet er echt uitknallen in z'n eigen spectrum bij hardstyle en het liefst (wat mij betreft) ook met verschillende tonen, dus iets meer als instrument gebruiken zeg maar. En wat minder al die synths bij elkaar. Ik heb het er ook altijd heel moeilijk mee in mijn chiptune dingetjes, maar schrijven is schrappen, soms moet je dingen weglaten om andere dingen beter uit te laten komen.

Nog eens geluisterd, weet je wat ik als eerste zou doen? Die rare *KNERS KNERS KNERS KNERS* eruit halen die er volgens mij het hele nummer doorheen zit op dezelfde toonhoogte, als een soort getransponeerde kick of zo. /Edit: bijvoorbeeld precies op 4:00 komt hij erin en dan hoor je bijna niets anders meer :)

deze is beter.. Ik vond die robotstem wel goed.. De kick is wel nauwelijks hoorbaar en het geheel is heel zwak gemixed. Ik zou wat mixing tuts volgen op youtube als ik jou was. Veel succes ermee ! ;)

Back