Tr808 Syncen met DAW

Siementenzer

ottootto
Een hele goede dag!

Ik ben sinds afgelopen week trots bezitter van een TR808. Ik heb van de verkoper een Philip Rees MDS erbij gekregen. Handig, want een MIDI / DINSYNC converter is broodnodig. Ik probeer het geheel te laten lopen vanuit mijn computer (met Ableton of Logic), maar dat wil niet helemaal lukken. Ik ben redelijk een leek op het gebied van MIDI, Syncen, clocken, etc etc, daarom vraag ik synthforumers om hulp!

Wat moet ik stapsgewijs doen om mijn TR808 te clocken met Logic en Ableton? Ik maak gebruik van een RME UCX, Philip Rees MDS Converter, Logic Express en Ableton Live 9.

Bedankt alvast!

Vanuit je DAW moet je midi clock uitsturen naar de midi uitgang waar de converter op is aangesloten. Weet niet meer hoe dat bij Logic zit, dat is te lang geleden maar het kan zeker. Heb je dat geprobeerd?

Ik doe dat zelf met Ableton en een sync converter, dat werkt prima maar ook daar moet de midiclock output aan worden gezet.

Ik dacht in Logic:

Preferences > Midi > Sync > midi sync project settings > transmit: selecteer je aangesloten midi interface, USB device of selecteer "all" om alles wat aangesloten is op Logic midiclock te versturen

S1052_SET_SyncMidi.png

Thanks voor de hulp! Het wil nog niet lukken. Ik twijfel of de Philip Rees MDS goed werkt. Hoe zou ik het eerder uitgelegde in Ableton moeten instellen? Wat is een ander goed Dinsync/midi converter alternatief?

staat de 808 wel op slave .. "in master" (knopje achter op)start hij wel maar loopt niet gelijk. mss is dat het.

;)

yes, die staat juist.

Ik vrees dat het aan de dinsync/midi converter ligt. In mijn DAW staat alles namelijk goed (voor zover ik weet). Ik ga proberen de 808 te clocken via mijn MPC 2000xl. Als dat niet lukt is het waarschijnlijk de converter.